AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei! Jeg vet ikke om jeg har plassert denne riktig, hvis ikke så får dere flytte den Jeg har begynt i ny jobb, og måtte si nei til å jobbe to nattevakter fordi jeg har influensa. Jeg har ikke opparbeidet meg muligheten til å benytte meg av egenmelding enda, så hvis jeg skal ha betalt for de vaktene må jeg ha sykemelding. Ringte fastlegen i dag, og har fått time i morgen. Det som bekymrer meg er om CRP-en ikke er høy nok, eller om jeg ikke "virker" syk nok der og da. Jeg er heldigvis(?) på bedringens vei. Det jeg lurer på er om en lege kan vurdere å ikke gi meg en sykemelding? Jeg har jo vært syk og ligget med influensa - det er familien vitner på, men kan jo være at jeg er blitt enda bedre i morgen. Skal også sies at jeg prøvde å ringe den første dagen for å få en time, men det ikke var noe ledig tid.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Om du ringte første dagen du var syk, men ikke fikk time burde de godta det. Det gjør de på mitt legekontor iallefall. Jeg har aldri hatt noen problemer med å få sykemelding når jeg har vært syk, men jeg tror at legen egentlig ikke kan skrive sykemeldinger "bakover i tid"...
Cava Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Det er veldig sjelden at leger ikke skriver sykemelding på dette. Bare forklar situasjonen, og at du ikke kan bruke egenmelding. Det er et eget punkt på sykemeldingen (var, i alle fall, da jeg jobbet med dette) legen kan krysse av for telefonkontakt, og det brukes i denne type tilfeller (selv om du ikke snakket med legen, men kontorpersonalet). Dette blir helt sikkert ikke noe problem. Det er korrekt at man ikke skal tilbakedatere sykemeldinger, men her er det snakk om en dag fordi du ikke fikk time; det er noe annet. Lykke til i ny jobb, da!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Du trenger verken feber eller CRP for å få sykemelding. Man kan være temmelig utslått uten å ha høy feber eller høy CRP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå