Gå til innhold

Er kvinner med barn mere verdt enn kvinner uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange tråder der kvinner med barn krangler med kvinner uten barn om hvem som egentlig er mest verdt i samfunnet, spør jeg:

Er kvinner med barn mere verdt?Jeg mener det, da det er våre barn som er fremtiden.

Kjør debatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ser ikke helt hvorfor de skulle være det. Vi lever ikke i fremtiden, vi lever i nåtiden. Akkurat nå er jeg like mye verdt som deg, og dine barn.

• Liker 5
Skrevet

Nei kvinner med barn er ikke mere verdt enn kvinner uten barn. Uansett grunn for å ikke ha barn så gjør det ikke ett menneske til noe mindre verdt enn de med barn.

• Liker 3
Skrevet

Etter mange tråder der kvinner med barn krangler med kvinner uten barn om hvem som egentlig er mest verdt i samfunnet, spør jeg:

Er kvinner med barn mere verdt?Jeg mener det, da det er våre barn som er fremtiden.

Kjør debatt!

Haha... :skratte:

Herlig logikk. Med tanke på hvor mange barn som blir oppdratt som little shitkids så ser ikke fremtiden så veldig lys ut.

Dessuten, de kvinnene uten barn vil før eller senere få barn, så argumentet ditt faller jo helt bort.

• Liker 2
Skrevet

Haha... :skratte:

Herlig logikk. Med tanke på hvor mange barn som blir oppdratt som little shitkids så ser ikke fremtiden så veldig lys ut.

Dessuten, de kvinnene uten barn vil før eller senere få barn, så argumentet ditt faller jo helt bort.

Alle kvinner får ikke barn og alle kvinner vil ikke ha barn.

• Liker 9
Skrevet

Det kommer an på. De er i utgangspunktet like mye verdt.

Om kvinnen med barn oppdrar ungen til å bli et monster og en balastning for samfunnet, så er ikke hun like mye verdt som ei uten barn som gjør nytte i samfunnet.

• Liker 1
Skrevet

Fuck no.

Se på befolkningsveksten! Og jorda er allerede overbefolket!

• Liker 4
Skrevet

Man måler da ikke menneskers verdi på den måten!

• Liker 2
Skrevet

Ja, det vil jeg si, for de har gjort sin hovedoppgave her på jorden, nemlig å føde barn.

Skrevet

Nei, man er ikke mer verdt fordi man har barn.

Om jeg må redde to stykker fra et brennende hus så hadde jeg ikke tatt hun med barn først bare fordi hun har barn......

• Liker 4
Gjest HunterLady
Skrevet

Hadde det stått om liv og død, og jeg kunne valgt mellom å redde hun med eller uten barn, så hadde jeg uten tvil valgt henne med barn. Dette er et eksempel der jeg heller ikke hadde kjent kvinnene fra før, da dette selvsagt ville stilt saken annerledes.

Skrevet

Ja, det vil jeg si, for de har gjort sin hovedoppgave her på jorden, nemlig å føde barn.

Med å skaffe enda mere mennesker som kjører denne jorda enda mere til helvette?

• Liker 4
Skrevet

Ja, men da har de jo allerde gjort jobben sin. De i seg selv er ikke mer verdt. Det er barna vi trenger for at jorda skal gå videre.

• Liker 4
Skrevet

Hadde det stått om liv og død, og jeg kunne valgt mellom å redde hun med eller uten barn, så hadde jeg uten tvil valgt henne med barn. Dette er et eksempel der jeg heller ikke hadde kjent kvinnene fra før, da dette selvsagt ville stilt saken annerledes.

Hvorfor det? Hvorfor skal hun få leve mens hun andre må dø?

Gjest HunterLady
Skrevet

Fordi i mitt eksempel kunne jeg velge bare én. Og da velger jeg den med barn fordi det er viktig for et barn å ha sin mor i live.

Skrevet

Det handler nok mer om at man ikke vil gjøre et barn morløs. Det er en tankegang jeg kan forstå, men jeg er ikke nødvendigvis enig i den.

• Liker 4
Skrevet

Fordi i mitt eksempel kunne jeg velge bare én. Og da velger jeg den med barn fordi det er viktig for et barn å ha sin mor i live.

Så havner man i en knipe med deg, lønner det seg å juge på seg ett barn? Tror du virkelig moren(til den barneløse) vil miste ungen sin?

• Liker 3
Skrevet

Så havner man i en knipe med deg, lønner det seg å juge på seg ett barn? Tror du virkelig moren(til den barneløse) vil miste ungen sin?

Godt poeng. Den barnløse kan også ha noen som elsker henne og som trenger henne.

• Liker 6
Skrevet

Ja, generelt vil jeg si at barn øker verdien på en kvinne. Det er selvsagt tøft for endel at noen åpent sier at "jo, mennesker har ulik verdi", men det er slik verden er. En lege er mer verdifull enn en uteligger uten kvalifikasjoner.

I tankeeksperimentet hvor man enten kan redde en 45-år gammel trebarnsmor eller en 45-år gammel barnløs dame er det rasjonelle valget å redde moren. Det er ikke noen 50/50 situasjon der de begge er like mye verd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...