AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Er dere flaue over å være skoleflink? Slik at når noen spør hvordan det gikk på eksamen så lyver du heller litt og sier "æsj,måtte bare gjette på mye" Helt utrolig at disse som svarer dette gang på gang ender opp med B og A da synes jeg. Synes det er litt merkelig jeg.. Jeg hørtes sikkert litt bitter ut men jeg bare lurer altså Er det ikke lov å si at "jeg tror faktisk det gikk kjempebra"
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Jeg er skoleflink/får gode karakterer, men har veldig liten tro på meg selv. Etter hver eksamen, går jeg med en følelse om at jeg stryker på den. Så jeg blir faktisk overraska selv når jeg får en god karakter, så når jeg sier at jeg tror det gikk dårlig, så mener jeg det!
goldenchanel Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Fordi det kanskje ikke føles som vi kunne pensumet så godt? Selvom man er flink, betyr det ikke at man har stor selvtilit over det man gjør
Gjest Raindrops Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg har vært skoleflink hele livet, og har så lenge jeg kan huske prøvd å moderere meg selv og ikke skryte. Regner med det henger igjen fra barneskolen og ungdomsskolen, da det ikke var "lov" å være flink. Merket litt det samme på videregående, når til og med en nær veninne av meg mente at mine gode karakterer i et fag jeg faktisk elsket, bare kom av at læreren valgte seg ut favoritter. Nå har jeg bare gått ett år på høyere utdannelse, men jeg er fornøyd med å oppdage at det er lov til å være flink her, og det er lov til å være glad for å ha fått en A eller B.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg sier rett ut at jeg tror det har gått kjempebra, men at det selvfølgelig kan hende jeg har tatt feil (for å helgardere meg litt, det kan jo hende jeg har misforstått oppgaven fullstendig, men ikke vet det selv). Foresløpig så har jeg hatt rett og det har gått veldig bra. Synes absolutt jeg kan si det rett ut, det ville vært uforskamma å ikke være fornøyd med egen innsats når det går så bra.
Gjest Coarvi Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Nei, jeg er ikke flau over det, og jeg drar heller ikke hvite løgner om hvordan jeg tror det gikk. Men noen ganger hender det jo at jeg tror det har gått dårligere enn ventet. Jeg skryter ikke så veldig av det heller. Og det skjer veldig sjelden at jeg kommer ut fra eksamenlokalet overbevist om det gikk KJEMPEbra, jeg har som regel beina på bakken og er alltid forberedt på at det en dag kan ha gått til helvete. Er da ingenting å være flau over, hadde vært mer flaut om jeg som bruker mye tid på skolearbeid (ifht. hva som er vanlig blant dem jeg studerer med) hadde gjort det dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå