Gå til innhold

Hunden min vil ikke spise tørrfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah hunden min er så kresen altså. Hun vil ikke ha noe tørrfor lengre :sukk: Når jeg legger mat ned i skålen bare snuser hun litt og gir meg det blikket. "kan jeg ikke få noe annet?" Hun spiser alltid bløtfor. Det sluker hun i seg, men tørrfor vil hun ikke ha.

Hun spiste det før, men etter 3 uker hos min søster og mannen hennes (de passet henne da jeg var på ferie i USA) så har hun blitt super kresen, Jeg spurte hva slags mat de hadde gitt henne (sendte med en sekk med Hills hundemat) men de hadde visste gitt henne middagsrester i 3 uker og frukt! :overrasket: Hvorfor aner jeg ikke, men de påsto at hundematen hun fikk sendt med luktet vondt?

Vel, uansett er hun blitt så kresen etter å ha vært hos de. Hva gjør jeg?

Skrevet

Jeg tror hun vil spise bare hun blir sulten nok.. Hvor lenge har du prøvd å ikke gi henne noe annet? Hvis du vanligvis gir henne bløtfor når hun ikke rører tørrforet, skjønner hun jo linken.

• Liker 1
Skrevet

Denne metoden forutsetter at hunden får mat to ganger om dagen. Gi henne tørrfor, og om hun ikke spiser det innen kanskje 15 min, så tar du det bort og setter det i kjøleskapet. Om kvelden når hun skal ha mat igjen, så gir du henne maten hun skulle spist til frokost. Hun kommer til å spise om hun er sulten, så det er bare barnefakter.

Skrevet (endret)

Hvis ikke hunden sliter med undervekt; den spiser tørrforet når den blir sulten nok. Det er ikke farlig for en hund å gå uten mat en dag eller to, i hvert fall ikke hvis den har "vært til seters og gjort seg fet".

Tillegg: For øvrig er jeg enig i at tørrfor lukter vondt...men det gjør ikke det for hunden.

Endret av Elfrida
Gjest Consensio
Skrevet

Gi hunden tilbud om mat 2-3 ganger om dagen. Dersom den ikke spiser i løpet av 15 minutter så fjerner du maten.

Fortsett slik så vil du se at den spiser en dag.

Friske hunder sulter seg ikke til døde, så bare stå på ditt og vær bestemt

Skrevet

Tørrfor er absolutt det beste foret å gi til bikkjer. Det inneholder alle næringsstoffene den trenger og hjelper med å holde den sunn og frisk. Pluss at den lever lengre..

Selvfølgelig syns hunden middagsrester smaker bedre enn tørrfor, men bare å la tørrfor være den eneste maten den har tilgang på. Da vil den spise når den blir sulten nok..

Skrevet

I det siste har jeg bare gitt en bløtfor siden hun ikke spiser tørforet jeg gir henne, men takk for tipset. Skal prøve det :)

Ts-

Gjest Consensio
Skrevet

Tørrfor er ikke det absolutte beste for hunden, Fanta.

Råforing er det beste og mest naturlige, dernest kommer V&H og NP.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

det synes jeg var skikkelig dålig gjort av søsteren din å gjøre! om jeg passer en liten unge, så gir ikke jeg den sjokolademelk om mamman gir med vanlig melk :klaske: selvfølgelig vil den ikke ha bare vanlig melk igjen da!

selvfølgelig blir det vanskelig å gi henne tørrfôr når hun har fått smakt på noe enda bedre! før uken hos søsteren din, så visste jo ikke hunden om noe annen mat... men det dummest man kan gjøre nå, er å ta vekk tørrfôret å gi henne noe annet! bare la det stå, så får hun velge om/når hun spiser det. men ta det bort når kvelden kommer, så den skjønner at den må spise når maten er tilgjengelig

jeg bruker litt cultura naturell oppå, for å gjøre det litt mer "spennende" , men det er ikke fordi hun nektet å spise, men bare fordi jeg selv synes tørrfôr ser møkk-kjedelig ut :fnise:

Endret av NozMonster
Skrevet

Helt enig med de andre her, hunden din vil spise når den blir sulten nok.

Tenk deg om du hadde fått resturant mat i så lang tid også måtte gå tilbake til den tørre brødskiva..... :gjeiper:

Her er det viktig at du er streng og bare tar bort maten om den ikke spiser.Det er du som er sjefen.

Alle hunder burde gå en dag innemellom hvor de ikke får mat-det er godt for dem.

Lykke til.

Gjest NozMonster
Skrevet

Helt enig med de andre her, hunden din vil spise når den blir sulten nok.

Tenk deg om du hadde fått resturant mat i så lang tid også måtte gå tilbake til den tørre brødskiva..... :gjeiper:

Her er det viktig at du er streng og bare tar bort maten om den ikke spiser.Det er du som er sjefen.

Alle hunder burde gå en dag innemellom hvor de ikke får mat-det er godt for dem.

Lykke til.

åffer det? :klo: liker de det?

Gjest Consensio
Skrevet

åffer det? :klo: liker de det?

Hehe

Hunder har godt av å gå uten mat en dag eller to, lærte jeg på kurs for mange år siden. Husker ikke helt hvorfor, men det hadde noe med anatomien osv

Skrevet

jeg bruker litt cultura naturell oppå, for å gjøre det litt mer "spennende" , men det er ikke fordi hun nektet å spise, men bare fordi jeg selv synes tørrfôr ser møkk-kjedelig ut :fnise:

Det høres veldig dumt ut. Det er da ikke du som skal spise maten. Hunden har ikke forutsetninger for å mene at mat ser kjedelig ut.

Gjest NozMonster
Skrevet

Det høres veldig dumt ut. Det er da ikke du som skal spise maten. Hunden har ikke forutsetninger for å mene at mat ser kjedelig ut.

så lenge den elsker det, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes ;)

men dette er ikke vår tråd, så vi bør ikke avspore

Annonse
Skrevet

Tørrfor er absolutt det beste foret å gi til bikkjer. Det inneholder alle næringsstoffene den trenger og hjelper med å holde den sunn og frisk. Pluss at den lever lengre..

Det er ikke sant. Råforing er det beste å gi bikkjer. Og det syns jeg du skal prøve :) Om du ikke gidder å sette deg inn i det, gi hunden Vom & Hundemat.

Skrevet

Hehe

Hunder har godt av å gå uten mat en dag eller to, lærte jeg på kurs for mange år siden. Husker ikke helt hvorfor, men det hadde noe med anatomien osv

Det så oppdretteren vi kjøpte hunden vår av også. Vi har nå gitt han mat hver dag likevel vi :) Men hun mente ihvertfall at det var pga at de stammet fra ulvene, og de noenganger kunne gå dager uten at de fant mat, og at det var derfor.. Selvom jeg ikke syns det helt henger på greip

Gjest Consensio
Skrevet

Men hun mente ihvertfall at det var pga at de stammet fra ulvene, og de noenganger kunne gå dager uten at de fant mat, og at det var derfor.. Selvom jeg ikke syns det helt henger på greip

Ulvene går gjerne uten mat noen dager frvillig, så det handler ikke om at de ikke finner nok mat

Skrevet

så lenge den elsker det, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes ;)

men dette er ikke vår tråd, så vi bør ikke avspore

Avspore? Jeg snakker da om hundemat.

Skrevet

Jeg pleier å blande inn appetittvekkere som leverpostei og kaviar i tørrforet. Jeg bruker bare en liten dæsj leverpostei/kaviar da, men det får iallefall min hund til å spise opp tørrforet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...