Gå til innhold

kan internettlevrandøren øke prisen uten forvarsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har internett via nextgentel. jeg har jeg next1 abonnomentet, og får 6 mgb. ikke bindingtid lengre så vidt jeg husker.

i går dumpet det ned en regning. og mitt abonnoment hadde plutselig økt i pris? den linja jeg har nå er ikke akkurat veldig bra, og nå kostet den plutselig nærmere 500 kr! skal jeg betale det samme som jeg har gjort, må jeg ned på 5 mgb linja.

kan de virkelig gjøre det? bare øke den i pris sånn helt uten videre? jeg har ikke fått noe forvarsel.. eller er liksom regninga et forvarsel? når regninga først har kommet, var vel poenget at den skulle betales også, og jeg trodde faktisk at prisendringer skulle varsles, slik at jeg kunne tatt et standpunkt ift om jeg fortsatt vil være kunde der eller ei, da dette ikke er prisen jeg skrev under på den gangen jeg kjøpte det..

er det noen som vet? hadde satt veldig pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottiplott
Skrevet

Det skal stå noe om hvor lang tid i forvei de er pålagt å varsle på den kjøpskontrakten du skrev under på. Evt kan du jo ringe anonymt og spørre.

Skrevet

Du får lese vilkårene du skrev under på. Jeg jobbet på kunderservice for en mobiloperatør før, der sendte de ut varsel om noe lignende på fakturaen som kom før endringen tredde i kraft. Betaler du på forskudd kan det jo være riktig at du først får det på denne fakturaen? Da perioden du har fått faktura på er frem i tid og du kan avslutte uten å måtte betale for hele mnd siden du ikke har bindingstid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...