Gå til innhold

Har du tips til en Kick start på slankingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned 5 kg og både trener og forsøker å være forsiktig med hva jeg putter i munn.

Jeg står bom stille på vekten (kan gå ned 1-1,5 kg) så er jeg plutselig gått de opp igjen :-(

Noen som vet hvordan jeg kan få en Kick start på slankingen?

Er det noen som f.eks har brukt shaker, supper, tabletter som skal forbrenne mer eller detox som gir den lille ekstra starten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har prøvd varmt sitronvann hver morgen, etter tips jeg har lest her inne. Har ikke brukt det så lenge, men funker så langt veldig bra. Slipper kiloene som bare det, i den grad det går ann, he he. Jeg må legge til at jeg er veldig streng på kosthold og trener mye i tillegg, da.

Skrevet

Jeg har prøvd varmt sitronvann hver morgen, etter tips jeg har lest her inne. Har ikke brukt det så lenge, men funker så langt veldig bra. Slipper kiloene som bare det, i den grad det går ann, he he. Jeg må legge til at jeg er veldig streng på kosthold og trener mye i tillegg, da.

Oi, visste ikke at noe så enkelt og ikke minst billig som varmt sitronvann får kiloene til å slippe.....

Tror du det er sitronvannet som har hjulpet eller har det hovedsakelig med treningen og kostholdet ditt å gjøre (siden du nevner at det er såpass strengt)

Jeg tester gjerne sitronvann hver morgen :-) Men hvor mye vann i forhold til sitron har du i?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har ikke anelse, det kan sikkert noen andre svare bedre på. Jeg har brukt "detox"-te (kjøpt på Coop) med sitron samt noe ferdigblandet. Greia er vel at det må være varmt for å stimulere tarmen :) Vet ikke hva som har gitt utslag, tviler på at vannet alene har noe å si.

Skrevet

Sitronjuice i varmt vann er med på å detoxe tarmsystemet. Det hjelper på å få igang fordøyelsen og slippe ut "dritt" i systemet. Jeg starter hver morgen med en "sprut" ferdig sitronjuice i en kopp med varmt vann.

Når det er sagt; Dette funker dårlig om du ikke kombinerer det sammen med trening og sunt kosthold.

Å tenke at du skal "kickstarte" en ny livsstil er bare dumt(ser du nevner shaker, supper, tabletter etc) Det er bare en måte å få en varig slank og fit kropp; Det er å starte med å leve en sunnere livsstil.

Spis små jevne måltider gjennom dagen. Få i deg hvitt kjøtt/fet fisk, sunt fett som mandler/valnøtter, solsikkeolje, avoacado, spis magert kjøttpålegg på Ryvita, drikk kun vann og få inn gode treningsrutiner.

Det er ingen snarvei til en sunn kropp; det må leves hver dag.

Skrevet

Må sitronvannet taes på tom mage eller kan man ta det sammen med frokost/etter frokost?

Skrevet

Det å ville ha en kickstart på slankekuren er en utrolig dårlig idé. Hvis du går ned noe særlig over 0,5 kg per uke så mister du stort sett muskelmasse og/eller deler av glykogenlageret. Glykogenlageret er kroppens lager av høyoktan energi til bruk ved intens aktivitet, og det veier ca. 2-3 kg hos en voksen person. Om du går en dag uten å spise, f. eks. hvis du er omgangssyk, mister du omtrent hele glykogenlageret. Da har du tilsynelatende "gått ned" 2-3 kg, men de kommer tilbake med en gang du begynner å spise, fordi kroppen bygger opp glykogenlageret på nytt. Det skal du forøvrig være glad for at den gjør, ellers ville det være vanskelig å bedrive trening.

Skal du få til å gå ned i vekt på en sunn og varig måte må du nok legge om livsstilen permanent. Mindre og sunnere mat, og mer bevegelse. For vekta og helsa er det mye viktigere at du beveger deg litt hver dag (trappegåing, gå/sykle til jobb skole etc.) enn at du trener på helsestudio 2-3 ganger i uka. Vestlige helsemyndigheter anbefaler minst en halvtime per dag, men det er det absolutte minimum. Helst bør du være i aktivitet en time per dag, til denne timen teller du alt som får opp pulsen.

Ellers så er det selvsagt bra om du trener et eller annet i tillegg.

Til slutt kan jeg informere deg om at alle såkalte detox-kurer bare er humbug. Kroppen renser seg selv helt utmerket. Noen stoffer som dioksiner og tungmetaller blir ikke skilt ut, men det gjør de ikke om du begynner med detox-kur heller. Men det er klart, om man til vanlig drikker en del kopper kaffe hver dag, noe alkohol og spiser en del søtsaker og snacks, så er det lett å tro at detox-kur virker om man slutter med alt det forannenvte under "kuren".

• Liker 4
Skrevet

Må sitronvannet taes på tom mage eller kan man ta det sammen med frokost/etter frokost?

Det er det første jeg drikker om morgenen. Du går ikke ned i vekt av det, men sitronjuice øker din kropps fettforbrenning ved å tynne leverens gallesyre. Dette gjør at leveren lettere kan gjøre sin jobb som blant annet er å forbrenne fett og rense kroppen for avfallsstoffer og andre forurensende stoffer. Sitron er i tillegg rik på vitamin C som besyktter kroppen mot infeksjoner og er også en viktig katalysator i kroppens fettforbrenningsprosess. Syren i sitron er gunstig for å holde blodsukkeret mer stabilt ved inntak av karbohydrater, i tillegg til at sitronsaft demper apetitten. Den lille gule er en fin liten sitrusfrukt med mange fordeler!

Men igjen; Useless om du ikke kombinerer med riktig kosthold og trening.

Skrevet

Det er det første jeg drikker om morgenen. Du går ikke ned i vekt av det, men sitronjuice øker din kropps fettforbrenning ved å tynne leverens gallesyre. Dette gjør at leveren lettere kan gjøre sin jobb som blant annet er å forbrenne fett og rense kroppen for avfallsstoffer og andre forurensende stoffer. Sitron er i tillegg rik på vitamin C som besyktter kroppen mot infeksjoner og er også en viktig katalysator i kroppens fettforbrenningsprosess. Syren i sitron er gunstig for å holde blodsukkeret mer stabilt ved inntak av karbohydrater, i tillegg til at sitronsaft demper apetitten. Den lille gule er en fin liten sitrusfrukt med mange fordeler!

Men igjen; Useless om du ikke kombinerer med riktig kosthold og trening.

Hvor mange dråper av sitronen skal man ha oppi vannet da? hEle sitronen?

Skrevet

Bruker dere fersk sitron, eller sånn på glass? og hvor mye?

Skrevet

Bruker dere fersk sitron, eller sånn på glass? og hvor mye?

Jeg bruker ferdig på flaske. 1 sprut.

Skrevet

det var da voldsomt til opphengthet til sitrontipset. Trening, trening trening og sunt normalt kosthold og lite alkohol og junk funker som bare det, det er ikke noen behagelige og samtidig forsvarlige snarveier.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...