cha Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei! Jeg skal på jobbintervju på fredag. Jeg har allerede jobb, men vil så fort som mulig vekk fra denne jobben. Kan jeg på fredag allerede få tilbud om ny jobb? Slik at jeg fredagskveld kan sende oppsigelse til nåværende jobb? Hvordan fungerer egentlig slik? Har du andre tips som jeg skal huske på under et intervju? Er stilling som butikksjef i en kleskjede. Skal jeg ta med vitnemål, kutsbevis, osv, selv om jeg ikke har blitt bedt m det? På forhånd takk:-)
fullmånebrud Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Hei! Jeg skal på jobbintervju på fredag. Jeg har allerede jobb, men vil så fort som mulig vekk fra denne jobben. Kan jeg på fredag allerede få tilbud om ny jobb? Slik at jeg fredagskveld kan sende oppsigelse til nåværende jobb? Hvordan fungerer egentlig slik? Har du andre tips som jeg skal huske på under et intervju? Er stilling som butikksjef i en kleskjede. Skal jeg ta med vitnemål, kutsbevis, osv, selv om jeg ikke har blitt bedt m det? På forhånd takk:-) Det skjer det at man får tilbud der og da, eller et par timer etter intervjuet ja. Men så lenge det er jobb som butikksjef så tror jeg nok kanskje at de bruker litt mer tid. Men sjansen er der. Et tips: Ikke virk desperat til å komme deg vekk fra din nåværende jobb. Det gir ikke noe godt inntrykk. Snakk heller ikke dritt om din nåværende arbeidsplass, sjef eller kollegaer. Ta med deg papirene dine, så har du dem i veska om de spør. 1
Mus-Katt Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Ville sagt det samme som over. Jeg har dog en kommentar til situasjonen din.. Siden du søker på stilling som butikksjef så antar jeg at du har erfaring og/eller utdannelse på CVn din som er relevant. Hvis du mistrives så mye som du gjør i nåværende jobb så hadde jeg heller faktisk sendt oppsigelsen idag og ikke ventet. Oppsigelsetiden din er hvor lang? Det er jo gode sjangser for at selv om du ikke skulle fått butikksjefjobben på fredag at du får noe annet et sted i forbindelse med butikk, der du sannsynligvis vil trives bedre.
cha Skrevet 27. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2011 Ville sagt det samme som over. Jeg har dog en kommentar til situasjonen din.. Siden du søker på stilling som butikksjef så antar jeg at du har erfaring og/eller utdannelse på CVn din som er relevant. Hvis du mistrives så mye som du gjør i nåværende jobb så hadde jeg heller faktisk sendt oppsigelsen idag og ikke ventet. Oppsigelsetiden din er hvor lang? Det er jo gode sjangser for at selv om du ikke skulle fått butikksjefjobben på fredag at du får noe annet et sted i forbindelse med butikk, der du sannsynligvis vil trives bedre. Jeg har 1 mnd. Har vært assisterende ja. Men jeg trist ikke jeg tør å si opp uten å ha noe annet å gå til. Er så redd for at jeg må gå på nav..
Hanselot Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Hold ut i gamlejobben om du kan, er det så ille at det går utover deg på privaten så sjukmeld deg. Når det gjelder oppsigelse så må du huske at den gjelder fra den 1. i måneden etter den du er i nå. Dvs at om du sier opp nå, så gjelder oppsigelsen fra 1.oktober og du kan ha første arbeidsdag i ny jobb 1.november. Ta med de papirene du har, sjelden man trenger å vise frem noe, men da viser du at du er godt forberedt om de skulle finne på å spørre.
Gjest Iah Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Når det gjelder oppsigelse så må du huske at den gjelder fra den 1. i måneden etter den du er i nå. Dvs at om du sier opp nå, så gjelder oppsigelsen fra 1.oktober og du kan ha første arbeidsdag i ny jobb 1.november. Nei, med mindre det er spesifisert i kontrakten er det dato til dato som gjelder.
Gjest Spinell Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Ville sagt det samme som over. Jeg har dog en kommentar til situasjonen din.. Siden du søker på stilling som butikksjef så antar jeg at du har erfaring og/eller utdannelse på CVn din som er relevant. Hvis du mistrives så mye som du gjør i nåværende jobb så hadde jeg heller faktisk sendt oppsigelsen idag og ikke ventet. Oppsigelsetiden din er hvor lang? Det er jo gode sjangser for at selv om du ikke skulle fått butikksjefjobben på fredag at du får noe annet et sted i forbindelse med butikk, der du sannsynligvis vil trives bedre. Dette ville jeg ikke gjort. For meg sender det signaler i retningen "krevende og litt desperat". En oppsigelsestid på en måned er spiselig for de fleste potensielle arbeidsgivere. De vil jo gjerne ansette folk som allerede er i jobb, og da må de samtidig akseptere at det kan ta noe tid før kandidaten kan starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå