Gå til innhold

Jane Iredale.. Bra for huden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leste nettop på en blogg om et sminkemerke jeg aldri har hørt om før og som skal være bra for huden. Har du hørt om dette merket før og har du prøvd det? Hva synes du?

Link til bloggen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo som annen mineralsminke; relativt få ingredienser, og derfor potensielt mindre man kan reagere på. Men at mineralsminke er bra for huden, er ren markedsføringsbullshit, for sminke i seg selv er noe unødvendig man tilfører huden. Jeg har prøvd litt forskjellige ting derfra, og liker godt den pressede foundationen. Den sitter veldig bra på huden,og gir et naturlig, ikke for pudrete resultat. Men fargematchingen kan være litt tricky, og jeg kjøpte feil farge på nett før jeg krøp til korset og kjøpte fra hudpleier neste gang. Jeg har også prøvd den flytende foundationen, men hatet både konsistensen og dekkevnen; den er mer som en farget dagkrem, og det var ikke det jeg var ute etter.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo som annen mineralsminke; relativt få ingredienser, og derfor potensielt mindre man kan reagere på. Men at mineralsminke er bra for huden, er ren markedsføringsbullshit, for sminke i seg selv er noe unødvendig man tilfører huden. Jeg har prøvd litt forskjellige ting derfra, og liker godt den pressede foundationen. Den sitter veldig bra på huden,og gir et naturlig, ikke for pudrete resultat. Men fargematchingen kan være litt tricky, og jeg kjøpte feil farge på nett før jeg krøp til korset og kjøpte fra hudpleier neste gang. Jeg har også prøvd den flytende foundationen, men hatet både konsistensen og dekkevnen; den er mer som en farget dagkrem, og det var ikke det jeg var ute etter.

Har du prøvd den løse foundationen også? Er litt lei mineralpudder som gir et altfor pudret og etter hvert "kakete" resultat. Er på leting etter en som dekker ok men ikke gjør huden tørr, pudrete elelr maskeaktig..

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den løse, men hudpleieren påstod at den er tørrere enn Glominerals, som er den minst tørre av alle (de over ti) ulike merkene jeg har prøvd. Men jeg kommer nok uansett til å teste den ut før eller siden, kanskje om sommeren når huden min er mer normal?

Min anbefaling er altså Glominerals dersom du vil ha noe som ikke ser for tørt ut. Ikke fremhever den porer, blir veldig skinnende, eller veldig matt, heller.

Skrevet

Ok, takk. Har vært litt redd for å prøve Glo, siden den jo inneholder bismuth. Fikk et katastrofalt resultat med ID-pudderet (skinnende, fremhevede porer, flere urenheter), så har styrt langt unna den ingrediensen i etterkant. Men sammensetningen kan jo ha betydning også. Må ha noe som dekker ok, men holder seg noenlunde bra på huden, ikke gir pudrete, maskeaktig resultat og heller ikke urenheter.. Hadde veldig store forventninger til Mineral Hygienics, som er det siste jeg har prøvd, men ble ganske skuffet :(

Skrevet

Glo har i hvertfall bismuth lenger ned på listen over ingredienser, så det inneholder mindre. Når det er sagt, tror jeg ofte det er mica som er hovedsynderen når det gjelder overdreven glans og for min del også kløe. Men igjen: man må bare prøve seg fram. For min del har jeg faktisk kommet tilbake til Glo igjen og igjen selv om jeg har prøvd et titalls andre merker. Jeg tror mange av merkene først og fremst er bra for blandet/fet hud, mens jeg har tørrere hud, og vil ha en litt kremete finish. Med Glo i løs form er det ingen forskjell i finishen fra flytende foundation, mens den pressede er mye tørrere/mer pudrete.

Skrevet

Men ser at mica står som ingrediens nr. 1 på ingredienslisten for løspudderet til Glominerals.

Jeg har fet underhud og tørr overhud (i vinterhalvåret), så får alltid problemer med at mineralpudder fremhever de tørre partiene. Kanskje bør Glo testes allikevel,da :)

Skrevet

Jeg blir ikke klok på ingrediensene i de ulike merkene, i grunnen, men det er sikkert noe med sammensetningen totalt som gjør utslaget. Bare Minerals framhever porer og tørre flekker hos meg, og jeg har normalt så små porer (tørr og fuktfattig hud) at flere hudpleiere har påpekt det.

Men man bør rett og slett prøve seg fram. Jeg vet at mange elsker Alima Pure, og jeg forsøkte virkelig å få den til å fungere, men jeg klødde infernalsk i pannen med en gang jeg ble varm.

Det pressede fra Jane Iredale er forresten veldig naturlig i finishen, og ikke særlig glinsende, eller pudrete. Jeg liker det veldig godt, men dekkevnen er kanskje ikke den største, for den som bryr seg om sånt.

Skrevet

Etter å ha lest blogginnlegget en gang til og svaret fra deg, Honesty, skal jeg iallefall teste ut det pressede pudderet og litt andre ting :) Jeg har selv brukt Glo tidligere, men synes bare det sklir av huden. Både foundationen og pudderet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...