Gå til innhold

Skatteklasse 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar gikk fra hverandre i juli, jeg har hovedomsorg for barnet som er under 1 år. Jeg har et par spørsmål ifm skatteklasse 2.

Kan jeg vente med å melde fra om endring av skatteklasse til jeg får skattekort for 2012 i desember? Vil jeg da bli lignet med skatteklasse 2 for hele 2011, eller må jeg melde fra for å bli det? Jeg ønsker ikke å endre skatteklasse for resten av 2011 om jeg ikke må, vil heller ha igjen litt ekstra penger (bank i bordet) til neste år enn å få de nå.

Spør gjerne om det er noe uklart. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter foriktig. :sjenert:

Skrevet

Dette lurer jeg på også, har hørt man kan vente til selvangivelsen kommer, men det blir vel for sent?

Skrevet (endret)

Du kan velge: enten vente til selvangivelsen kommer. Da vil du uansett bli lignet i kl. 1 for 2011, også gjør du bare om når du leverer inn og vil så bli lignet i kl. 2.

Fra årsskifte kan du jo bare be om å få skattekortsom har kl.2. Men uansett, når selvangivelsen kommer så er den med kl.1 uansett. Du må da alltid endre til kl.2 når du leverer, også blir du lignet på nytt. Slik er det bare. Jeg har hatt kl. 2 annethvert år i mange år. Har byttet på annethvert år fordi vi har delt omsorg. Jeg må selv sørge for å få riktig skattekort, får jo uansett tilsendt kl. 1 og må be skattekontoret om skattekort med kl. 2 annethvert år. Ikke noe problem.

Endret av Cava Queen
Skrevet

Tusen takk for svar! :D

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...