Gå til innhold

Hvorfor lager ettåringen min denne lyden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på drøye året har kommet med en merkelig lyd de siste dagene. Det skjer stort sett når han sitter stille, for eksempel på fanget mitt når vi leser eller ser barne-tv. Da holder han pusten en liten stund før han sukker litt og slipper ut luften. Dette kan han gjøre lenge av gangen, dvs holde pusten litt mange ganger etter hverandre. Han strammer magemusklene litt. Eller ser han avslappet ut. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Det gjør han her også. Jeg har bare tenkt at han har funnet ut noe nytt jeg...

Skrevet

Det gjør min og! Som om han løfter vekter i hodet sitt eller noe... :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Å, så bra! Jeg har nemlig begynt å lure på på om noe er i veien... :)

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Det kommer bare til å bli rarere... Min hadde en lang periode med hvesing og monsterlyder, så mest mulig snøfting etc. De blir veldig facinert når de finner nye måter å lage lyder på.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer bare til å bli rarere... Min hadde en lang periode med hvesing og monsterlyder, så mest mulig snøfting etc. De blir veldig facinert når de finner nye måter å lage lyder på.

Du har nok rett :) Men samtidig virker det ikke som han er oppfatt av lyden på samme måte som når han lager andre lyder bevisst.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Det kan godt hende at det ikke er lyden som er spennende, men måten han slipper ut pusten på, eller kjenner magemusklene spenne på. :)

Gjest Anonym gjest
Skrevet

Det første jeg tenkte var at han har oppdaget masturbering. Sønnen til søskenbarnet mitt gjorde også dette fra ca 1 år, og fortsatte med det i ganske mange år. Vi kom frem til at han faktisk knep sammen lårmusklene, som igjen klemte på bleien, som igjen klemte tissefanten. For det var tydelig at han ikke ville slutte, selv om det var noe annet som var interessant å se på, og det var ikke lyden som han var opptatt av.

Skrevet

Haha, min gjør også det. Og lager også "monsterlyder" som Røyskatt skriver :fnise: Litt morsomt når hun sier "mamma" med "monsterstemme" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...