Salamandria Skrevet 26. september 2011 #1 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg syns runde dørhåndtak er så fine. Ser dem i nesten alle amerikanske filmer og tv-serier. Det jeg lurer på er om disse kan brukes på "norske" dører? kan jeg bare bestille meg et rundt dørhåndtak, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #2 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg syns runde dørhåndtak er så fine. Ser dem i nesten alle amerikanske filmer og tv-serier. Det jeg lurer på er om disse kan brukes på "norske" dører? kan jeg bare bestille meg et rundt dørhåndtak, liksom? La, det er jo den stanga som går gjennom døra som får låsen til å gå inn, ikke håndtaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Lady Skrevet 26. september 2011 #3 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg har bodd i leilighet hvor det var rundt dørhåndtak på "ytterdøren". Dette var i blokk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. september 2011 #4 Del Skrevet 26. september 2011 Fint å se på kanskje, men så upraktisk da, gitt! Og ikke sikkert at det er godkjent mtp brannforskrifter osv heller. Hvis man må åpne en (glovarm) dør fort som f, da kan man komme til å angre på det runde håndtaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandria Skrevet 27. september 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 27. september 2011 Fint å se på kanskje, men så upraktisk da, gitt! Og ikke sikkert at det er godkjent mtp brannforskrifter osv heller. Hvis man må åpne en (glovarm) dør fort som f, da kan man komme til å angre på det runde håndtaket. Det var et veldig godt poeng. Det har jeg neimen ikke tenkt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #6 Del Skrevet 27. september 2011 Innedører har jeg da sett sånne runde dørhåndtak. Både i butikk og hjemme hos folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #7 Del Skrevet 27. september 2011 Upraktisk på mange måter. I tillegg til det som er nevnt med brann og varme, tenk deg å skulle åpne ei sånn dør om du har såpe eller olje (tenk matlaging) på hendene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. september 2011 #8 Del Skrevet 28. september 2011 Har ei venninne som har dette. Kjempelekkert! Men hun sier at det er litt upraktisk ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 28. september 2011 #9 Del Skrevet 28. september 2011 Har bodd i USA i flere år, og disse dørhåndtakene er SÅ upraktiske! Vanskelig å få tak hvis man er fuktig, krem på fingrene osv...... Har du noe i hendene, kan du ikke bruke albuen som de norske...... Men, fin å se på er de ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #10 Del Skrevet 28. september 2011 Går det ikke an å ha vanlig håndtak på innsiden av ytterdøra, f.eks., men vanlig på innsiden? Da løser man i alle fall brann-problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #11 Del Skrevet 28. september 2011 Går det ikke an å ha vanlig håndtak på innsiden av ytterdøra, f.eks., men vanlig på innsiden? Da løser man i alle fall brann-problemet. Se der, ja. Ble voldsomt mange håndtak man skulle ha på innsida.. Mente selvsagt: Vanlig på innsiden, rundt på utsiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå