Saral Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Jeg har fått min første ordentlige jobb og skal for første gang ha skattekort. Har bestilt et skjema jeg skal fylle ut for å så sende tilbake å få skattekortet. Menn tingen er at det er en del spørsmål som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal svare på, blant annet hvor mange dager i uken(i forhold til fratrekk på avtsand mellom hjemmet og jobb) og hvor mye man forventer å tjene i løpet av året. Men jeg skal jobbe som vikar og har derfor ingen anelse om hvor ofte jeg skal jobbe siden det kommer til og variere, og da blir det litt vanskelig å gjette seg frem til en realistisk sum. Jeg har prøvd å sett innpå skattetaten.no men finner altså ingenting. Også spørsmål nr 2! Jeg bor hos besteforeldrene mine og skal jobbe her. Men adressen min er fortsatt hjemme hos foreldrene mine. Skjemaet jeg bestilte kom naturligvis hjem hos de og de sendte det hit jeg bor nå. Er det noe mulighet for meg og få skattekortet sendt direkte til besteforeldrene mine? Foreldrene mine reiser på tur om få dager og blir borte i to uker, og jeg vil helst ha skattekortet før lønn blir utbetalt den 12.okt
Marionette Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 1. Du må gjette deg til en sum du tror du kommer til å tjene. Ta heller hardt i og få igjen på skatten hver sommer 2. Da må du bytte adresse eller be posten videresende posten for en periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå