desperate Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Noen som har gjort dette før og kan svare meg på noen spørsmål? Jeg har plan om å lage collage på et lerret. Føler jeg har lest at jeg må "grunne" lerretet med et lag lim/lakk før jeg begynner i det hele tatt. Stemmer det? Og hvor mange ml trenger jeg til et lerret som er ca 50x60 cm? 50 ml, 100 ml eller 250 ml? Har ikke egentlig planlagt å lage mer enn dette prosjektet her nemlig, og jeg vil ikke bruke mer penger på utstyr enn nødvendig Så kommer vi til pensler. Er det meningen man skal bruke svamp-rulle/svamp-"pensel", eller kan man like gjerne bruke en litt bred, flat vanlig pensel med hår?
BlueOrchid Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Jeg har også lest at man må grunne, jeg prøvde det en gang, det ble bare kliss, så etter det har jeg ikke gjort det. Har funket bra det og, har hvertfall blitt fornøyd med resultatet Ang hvor mye ml du trenger kan jeg ikke gi deg et konkret svar på, men tror nok du trenger en del. Jeg syns ofte jeg bruker mer enn det jeg regner med å gjøre.. Ang pensler bruker jeg pensler med hår og er fornøyd med det Håper du ble litt klokere
desperate Skrevet 28. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2011 Takk! Kjøpte lim/lakk som er spesielt for canvas. Og på den står det bare at jeg skal ta på rikelig mengde på lerretet før jeg legger på motivet, så satser på det holder :gjeiper: Kjøpte like godt 250 ml, for det viste seg at det ikke var så stor prisforskjell. Og så valgte jeg svamp-pensler, for dama på butikken hadde fått så mange klager på at det datt av hår fra vanlige pensler. Tenker at det sikkert kommer an på kvaliteten på kosten, men men. Svamppensler til 3-4 kroner pr stykk på Søstrene Grene, er billigere enn hvilken som helst pensel på Panduro :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå