Gå til innhold

Usjenert sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sønnen mion på 15 er ikke det minste sjenrt for at jeg ser han splitter naken. Han gjør ikke noe for å dekke seg til hvis je gkomer inn på badet eller han går mellom badet og rommet sitt. Slik har det jo vært bestandig, men jeg trodde kanskje han ville bli mer sjenert når han ble eldre. Men han viser ikke noe teng til det. Det er greit for meg, men skal jeg si noe til han om at han må bli mer diskre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger da ikke si noe om det er greit for deg?

Synes det er kjempeflott at han ikke seksualiserer kroppen!

• Liker 2
Skrevet

Hvis du syns det er greit og han syns det er greit. Så er det vel ikke noe vits i å begynne NÅ å gi han kroppsangst? =D

• Liker 2
Skrevet

Når det ikke er noe problem for deg så er det ingen grunn til å si noe om det i deres forhold.

Men hvis han generelt er usjenert så er det et spørsmål hvordan han opptrer i forhold til andre. Er det andre situasjoner hvor han er sammen med andre hvor han ikke er bevist nok på dette og det kan være et problem? Barn lærer fort at det kan være forskjellige regler i forskjellige situasjoner. Naturistbarn lærer tidlig at det er helt andre regler på naturiststranda enn på tekstilstrender og i andre sammenhenger. Så lenge han er bevist på det så er det ikke noe problem.

En del av oss utvikler ikke sjenanse i forhold til egen kropp i det hele tatt. Siden de ikke har sjenanse så lærer de seg å følge de kulturelle reglene for å unngå å skape ubehag og problemer for andre og seg selv. Det er ikke noe galt i det.

Skrevet

Jeg synes ikke du bør lage det til noe problem så lenge det er greit for deg, og greit for ham. Forholdet til nakenhenhet varierer veldig mellom forskjellige familier. Hos oss hender det at både voksne og tenåringer går nakne til og fra badet, uten at det er noe problem. Men hvis vi har besøk så er nok alle litt mer tildekkede.

Skrevet

Kan du ikke bare si "dekk deg til er du grei, du er ikke liten gutt lengre" uten å lage noe større ut av det enn det?

Når man er 15 år synes jeg man kan dekke seg til, uten at det trenger å handle om sexualisering men rett å slett å ta hensyn til at andre kan synes det er ubehagelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvem bryr seg egentlig om de ser en kropp da? Jo, bare forkvaklede mennesker.

Endret av "gjest"
Skrevet

Så lenge han skjønner at det er forskjell på å gjøre dette når det bare er dere der hjemme, og å gjøre det på f.eks overnattingsbesæk/når han selv ar besøk, så ser jeg ikke problemet. :) Det er da nok av tenåringer som er kjempeflaue over kroppen sin, som ikke en gang tør å dusje etter gymtimen.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare si "dekk deg til er du grei, du er ikke liten gutt lengre" uten å lage noe større ut av det enn det?

Når man er 15 år synes jeg man kan dekke seg til, uten at det trenger å handle om sexualisering men rett å slett å ta hensyn til at andre kan synes det er ubehagelig.

Jeg synes dette høres dumt ut..hvorfor få gutten til å skamme seg over kroppen sin da?

TS kan vel heller bare la være å gå inn på do når gutten er der.

Skrevet

Jeg synes dette høres dumt ut..hvorfor få gutten til å skamme seg over kroppen sin da?

TS kan vel heller bare la være å gå inn på do når gutten er der.

Jeg ser ikke at det handler om skam, men og ta hensyn til at det kan være andre som synes det er ubehagelig. Selvsagt trenger ikke hun å gå inn når han står der naken, men når han går ut av badet for eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...