Usagii Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Hei! Jeg er da ei jente på 15 år i Akershus som sliter litt når det kommer til å finne/søke jobb. Jeg har sett på rutene i området rundt meg der det var mulighet for å selge avis, men de rutene var tatt. Selv vet jeg at jeg kan legge igjen en jobbsøknad i vanlige butikker og lignende, men da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem... Hva skal jeg skrive, hvordan skal jeg spørre osv. Kom gjerne med forslag til andre jobber og tips til søking av jobb!
Orchideae Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Hei! Jeg er da ei jente på 15 år i Akershus som sliter litt når det kommer til å finne/søke jobb. Jeg har sett på rutene i området rundt meg der det var mulighet for å selge avis, men de rutene var tatt. Selv vet jeg at jeg kan legge igjen en jobbsøknad i vanlige butikker og lignende, men da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem... Hva skal jeg skrive, hvordan skal jeg spørre osv. Kom gjerne med forslag til andre jobber og tips til søking av jobb! Fikk jobb om 16 åring i butikk. La igjen søknader i matbutikker i området (ca. 10 stk) og fikk napp hos en. Det er ikke lett, men om du kjenner noen som jobber i en butikk kan du få han/hun til å legge inn et godt ord for deg. Heldigvis er det sånn at når du har hatt en jobb er det lettere å få en senere. Lykke til!
M0niq Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 (endret) Jeg jobbet i en kafe fra jeg var 14-17 år:) Fikk jobben etter at jeg hadde vært der under valgfag på u.skolen. Skolen hadde det slik at vi kunne velge å jobbe i en bedrift isteden for å ha tysk f.eks Endret 26. september 2011 av M0niq
Brukernavn Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg jobbet også i kafeteria fra jeg var 15. Jeg ville bare gått innom med cv/åpen søknad og spurt etter sjefen
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg jobbet som ryddehjelp i frisørsalong. Anbefaler sende søknad til de stedene du kunne likt å jobbe, evt. møte opp personlig.
Gjest navnelapp Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Husk på at i matbutikkar må du vere 18 for å sitte i kassa (du må kunne selge øl og røyk...), men du kan rydde varer og slikt. Difor er det mest dei store matbutikkane som kan tilsette ungdommar under 18. Parfymeri, frisørsalongar, barnehagar og butikkar som sel ting som ikkje er aldersgrense på går fint.
Drizzt Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Hei! Jeg er da ei jente på 15 år i Akershus som sliter litt når det kommer til å finne/søke jobb. Jeg har sett på rutene i området rundt meg der det var mulighet for å selge avis, men de rutene var tatt. Selv vet jeg at jeg kan legge igjen en jobbsøknad i vanlige butikker og lignende, men da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem... Hva skal jeg skrive, hvordan skal jeg spørre osv. Kom gjerne med forslag til andre jobber og tips til søking av jobb! Prøv i matbutikker! De har stillinger til unge Jeg ringte for noen dager siden å spørre om annonse for deltid jobb i KIWI og da sa de at stillingen er for de som er under 18. Skriv en fin søknad hvor du sier at du vil gjerne ha deltid jobb der, fordi det er viktig for deg å tjene egne penger, få jobberfaring og lære deg å jobbe med folk. Noe sånt
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Da jeg var 15 gikk jeg bare inn til en lokal baker/cafe og spurte om det var mulighet for å få sommerjobb her? Sjefen svarte med at nei, sommerjobb var var det ikke, men om jeg kunne jobbe hver lørdag kunne jeg få fast stilling fra høsten av. :D hadde ikke med noe søknad eller cv dengang.. men er over 10år siden da.. så de forventer kanskje mer nå?
Gjest evo6 Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 jøss jobber ungdommen i dag altså... trodde de bare forlangte og forlangte og gjorde faenskap jeg.... hva som finnes til en 15 åring i dag. er vell alt fra barnepass,butikk, avis, kiosk, lager, produksjon. ect ect....
Gjest Thessie! Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Støtter forslaget over her om barnevakt eller hundepasser. Om du ikke kjenner noen, så kan du legge ut annonse på nettet på diverse sider. Har gjort det selv og fått ihvertfall 20 svar. Så nå er jeg fast barnevakt hver helg og passe hunder jevnlig. Blir litt ekstra penger av det. Da kan du være fast barnevakt til en eller to familier ut i fra hvor ofte du ønsker eller hvor ofte de trenger barnevakt. Det er også lettere å si nei til dem, enn til en vanlig jobb dersom det skulle dukke opp noe du er nødt til å gjøre. Ellers så kan du få jobb som vaskehjelp, hos kafeer, burker king o.l. Det er en del steder man kan få jobb, men det er ganske vanskelig, så det er viktig å ikke være kresen! Men lykke til Endret 2. oktober 2011 av Thessie!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Har også kjempelyst på jobb Men har samme problemet som deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå