Gjest Alabama Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 I alle oppskrifter står det at Fårikålen skal trekke ved kokepunktet i 1,5 timer, men de gangene jeg har lagd Fårikål så blir den aldri ferdig før etter nesten tre timer!? Hva er det jeg gjøre feil?
Brunhilde Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Det avhenger vel litt av hvordan du liker den? Jeg foretrekker å koke den så lenge at kålen blir brunlig og kjøttet nesten ikke henger sammen lenger, det tar vel 3-4 timer, tenker jeg. Tror oppskriftene går ut fra at "kjøttet skal være mørt" og "kålen gjennomkokt", men jeg har aldri brukt oppskrift, jeg lager den bare som min mor gjorde det. 1
desperate Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Jeg pleier å koke fårikålen i minst 3 timer
Gjest Alabama Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Det var bra at andre også bruker så lang tid. Den stod i tre timer nå og ble veldig bra ihvertfall, så da får jeg fortsette med det. Skjønner meg fortsat ikke på oppskriften. Kan ikke skjønne at kjøttet kan bli ferdig på en og en halv time?
Havbris Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Bruker aldri oppskrift og hele kjelen står og trekker i minst 3 timer.
pia80 Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Skjønner godt hva du mener. Har bare laget fårikål en gang og gikk etter oppskrifta men som du sier den ble jo ALDRI ferdig. Hadde ikke tid til å la den koke lenger så vi måtte gomle seigt kjøtt og t.o.m kålen var hard Da hadde den stått godt over 2 timer. Neste gang blir det minst 3 timer..
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Skjønner godt hva du mener. Har bare laget fårikål en gang og gikk etter oppskrifta men som du sier den ble jo ALDRI ferdig. Hadde ikke tid til å la den koke lenger så vi måtte gomle seigt kjøtt og t.o.m kålen var hard Da hadde den stått godt over 2 timer. Neste gang blir det minst 3 timer.. Da kan den ikke ha kokt. 1
MarianneE Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Den må stå i 3 timer slik at kålen blir brun. Å, godt!!! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå