AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Mulig en er stilig, men en er ikke varm! Nesten alle "god å varm" er jo laget av akryl! Ikke bare er det ikke varmt, men det blir jo fort stygt også. Mulig jeg er litt spesiell,for jeg kjøper kun slike klesplagg om det er 70% eller mer % enten ull eller bomull. Er resterende % akryl, så kjøper jeg ikke plagget. Det betyr at jeg sjelden finner noe i butikken når jeg skal ut å shoppe. Ja, jeg vet det er billig å produsere klesplagg av akryl, men det er jo snart umulig å finne klesplagg uten! Jeg vil ikke ha shiten! Miljø, bruk og kast og slikt... neida, trenger ikke tenke på det! 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Er helt enig. Sjekker alltid lappen og er det for mye akryl så kjøper jeg det ikke. Vil heller ha ull, men det er ofte mye dyrere dessverre
pandabear Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Jeg er helt enig. Ikke blir det behagelig å gå med heller, kjenner meg helt innestengt i de genserene jeg.
Gjest shirelle Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Enig.. Jeg hadde lett betalt et par hundrelapper mer for en genser i 70% ull. Men jeg synes det enten er akryl-genser til 300 kr eller ull-genser til 1600 kr liksom.. Finner gensere i ull nesten bare fra dyre merker.
pandabear Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Enig.. Jeg hadde lett betalt et par hundrelapper mer for en genser i 70% ull. Men jeg synes det enten er akryl-genser til 300 kr eller ull-genser til 1600 kr liksom.. Finner gensere i ull nesten bare fra dyre merker. Ja, skulle definift vært en mellomting ja! Eler mellomgenser om man kan si det
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 (endret) Enig.. Jeg hadde lett betalt et par hundrelapper mer for en genser i 70% ull. Men jeg synes det enten er akryl-genser til 300 kr eller ull-genser til 1600 kr liksom.. Finner gensere i ull nesten bare fra dyre merker. Jeg sjekker også lappen før jeg kjøper strikkagensere. Ofte så står det på skiltet i butikken at en genser er strikket i mohair, eller allpakka, men når man sjekker lappen så viser det seg at det ofte ikke er mer enn 30% av dette i genseren. Endret 26. september 2011 av Sjokoladebolle
IsaCathrine Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Jeg er også en ull-person. Ikke engang bomull er bra nok. Når det gjelder tynnere klær er det en del å få tak i. Særlig om man bare skal ha en tynn ullgenser innerst mot kroppen, også noe utenpå som skjuler genseren (da er det jo ikke så nøye med hvordan den ser ut). Tjukkere ullplagg derimot er helt umulig. Har begynt å strikke jeg da. Noe av det første jeg strikket meg var en ulltunika. Superdeilig. Og nå er det flere ullstrikkeplagg på gang. Billig og morsomt. 1
murray Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Jeg greier ikke gå i akryl. For et grusomt stoff Kjenner det er akryl i det samme jeg tar på plagget og får nesten grøsninger :gjeiper: HM, bikbok, gina, cubus, lindex, weekday og monki bruker alle masse akryl i sine plagg. Billige å produsere. Elendig kvalitet. Hvis dere ser på feks shopbop så finnes det klær i anstendig kvalitet til en anstendig penge Må bare lete litt...
murray Skrevet 26. september 2011 #9 Skrevet 26. september 2011 Jeg sjekker også lappen før jeg kjøper strikkagensere. Ofte så står det på skiltet i butikken at en genser er strikket i mohair, eller allpakka, men når man sjekker lappen så viser det seg at det ofte ikke er mer enn 30% av dette i genseren. Ja, dette opplevde jeg nettopp hos bibok. "Mohair-knit" var reklamen. Så var det 70% akryl!!!!
Cata Skrevet 26. september 2011 #10 Skrevet 26. september 2011 Rørende enig, om enn med en litt annen begrunnelse. På meg lukter akrylplagg svette ca. 2 minutter etter at jeg har fått plagget på, og det selv om jeg er nydusjet og plagget nyvasket. Fullstendig håpløst.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 Alle sammen! gå på United Colors Of Benetton! har både 100% lammullsgensere og cardigans.. pluss mye annen fin strikk med 70% ull i!
murray Skrevet 26. september 2011 #12 Skrevet 26. september 2011 Alle sammen! gå på United Colors Of Benetton! har både 100% lammullsgensere og cardigans.. pluss mye annen fin strikk med 70% ull i! Takk for tips!!
Gjest shirelle Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Noen ganger kan man finne ting i billige kjeder og: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-W2011/124502/449527/WOOLLEN%2BTOP den var ikke helt min stil da. men er 100 % ull
Sunniva81 Skrevet 27. september 2011 #14 Skrevet 27. september 2011 Ja, dette opplevde jeg nettopp hos bibok. "Mohair-knit" var reklamen. Så var det 70% akryl!!!! Sitter med en strikka jakke fra Bik Bok ved siden av meg nå, og tenkte jeg skulle se etter hva innholdet var. 80% akryl, 10% Mohair og 10& ull Er nok siste gangen jeg kjøper noe sånnt igjen ja, for som Cata plages jeg også med svettelukt etter kort tid, så kan derfor ikke bruke slike plagg lenger. Har ikke tenkt over at det var Akrylen i plagget som var årsaken faktisk... nei, rent ull er best!
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 27. september 2011 #15 Skrevet 27. september 2011 Noen ganger kan man finne ting i billige kjeder og: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-W2011/124502/449527/WOOLLEN%2BTOP den var ikke helt min stil da. men er 100 % ull Man finner om man leter ja, men det er ofte godt gjemt blant de andre "ullgensrene" med mye akryl i. Jeg synes at genseren var fin jeg, så takk for tipset :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå