Gå til innhold

Et lite problem (som faktisk er blitt stort)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Electra

Hei. Jeg er fast bruker her inne, men velger nå å være anonym.

Jeg har et aldri så lite problem. Jeg er 30 år, og begynnte på p-piller for ca et år siden. Frem til det, brukte vi bare kondom. Men problemet ligger ikke på selve p-pillen. Dere skjønner, at etter at jeg har hatt sex med kjæresten min, og går på toalettet, brekker jeg meg alltid! Noenganger til og med rett etter at det har gått for ham.

Dette er selvsagt veldig kjedelig, både for ham og meg, men kanskje spesielt for ham. Han blir jo lei seg. Jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer på den måten. Det kan være tanken på "det" som kommer inn i meg...? Kjæresten min sier det kan være en psykisk reaksjon fordi jeg ennå ikke har blitt "trygg" på p-pillen. En slags innebygget redsel for å bli gravid? Jeg hadde noen episoder med sprukket kondom da jeg var yngre. Kan det være dette som sitter igjen i meg?

Jeg blir så lei meg på hans vegne...

Er det noen som har det på samme måte, eller kan gi meg noen gode råd? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gikk på p-piller så tenkte jeg bare på barn,å hadde matlyst til tusen.Det kan kansje vere bivirkninger fra p-pillene du har.Har aldri hør noen si dette,men alle reagerer litt forskjellig på dem.Det er jo ikkenoe kost å ha det sånn.Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du reiser deg opp for fort!

Om du blir veldig opphisset og mye blod strømmer fort gjennom kroppen kan du rett og slett på dårlig om du kaster deg på beina og går på do med en gang etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Electra

Det er ikke det at jeg reiser meg for fort, nei. For det kommer over meg nesten med en gang det har gått for ham. FØR jeg går ut av sengen. Jeg brekker meg høylytt når "det" kommer ut av meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med kondom en gang selv om du bruker pillen. Vis det ikke hender da, er det klisset som du reagerer på. kaster du opp alikavel kan du prøve å bytte merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg så virker det ikke som om det er p - pille merke du reagerer på.

Det høres rett og slett ut som om for meg at du blir kvalm av tanken på at han kommer inn i deg. Det er en følelse du ikke er vant til å kjenne ettter lang tids bruk av kondom og da kan det være at du rett og slett blir kvalm av at du får sæd inni deg.

H va med å prøve at han kommre på magen eller et annent sted så du blirlitt mer vant til "hele greie" uten kondom litt først.

dette ble litt rotete og det kan jo være jeg tar helt feil :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville oppsøkt en lege, var jeg deg. Kan jo tenkes dette er en psykisk reaksjon, men det er vel ikke så bra hvis du begynner å kaste opp når du går på pillen.

Egentlig ville jeg pælma pillen ut av vinduet var jeg deg, og vurdert et annet prevensjonsmiddel. P-pillen kan være veldig uheldig for enkelte, og jeg synes ikke du skal overse disse symptomene. Det er ikke alt du får opplyst om når du får den av legen. Mange reagerer individuellt på den, og da gjerne negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du sier at du kaster opp etter sex. Hvis du ikke vil bli gravid(noe jeg går ut fra siden du bruker p-pille) så håper jeg du tenker på at man ikke er like godt beskyttet mot graviditet hvis man kaster opp. Siden pillen trenger å ligge en stund i magen før den virker. Da burde dere i såfall bruke evt. kondom i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke svare på dette, men du har ikke noen vonde erfaringer med seksualitet fra tidligere. Kanskje mye tidligere?

Det var bare en tanke, så ikke ta det for alvorlig hvis det ikke er noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D

Slik jeg tolker det du skriver, virker det som om det ikke har noe med pillen å gjøre, men tanken på at han spruter inni deg. Kan jo hende det rett og slett vil gå over med litt tid :)

Først vil jeg råde deg til å prøve en stund MED kondom, så får du se om det er der det ligger. Vil ikke tro at det kan være bivirkninger; da ville du jo kastet opp ellers også.

Hadde jeg vært i den situasjonen, ville jeg oppsøke fastlegen min.

Håper det ordner seg for deg, det hørtes rimelig frustrerende ut.

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Electra

Takk for mange fine svar og gode forslag.

Du sier at du kaster opp etter sex.

...så håper jeg du tenker på at man ikke er like godt beskyttet mot graviditet hvis man kaster opp.

Nei, jeg kaster ikke opp. Jeg brekker meg.

du har ikke noen vonde erfaringer med seksualitet fra tidligere. Kanskje mye tidligere?

Nei, langt ifra. Har alltid hatt et godt og naturlig sexliv.

Hadde jeg vært i den situasjonen' date=' ville jeg oppsøke fastlegen min. [/quote']

Ja, jeg får vel nevne dette neste gang jeg er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...