AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Jeg har måtte sykemelde meg fra jobben pga en stor skade (ridde på hest, falt av og ble trampet på) Legen sykemeldte meg først i 2 uker pga de ikke har lov til å sykemelde folk lengre i førse omgang? Neste mandag går sykemeldingen ut eller hva jeg skal kalle det, men jeg er overhode ikke klar til å dra på jobb allerede mandag. Klarer så vidt å bruke armene mine, så ganske sikker på at jeg blir sykemedlt lengre. Men hva gjør jeg? Skal bestille legetime og så bare dra ned på jobben med en ny sykemelding eller burde jeg ringe sjefen først? Litt usikker på åssen jeg skal gjøre dette. Takk på forhånd.
Ananas. Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Ring og bestill en legetime på fredag, Da vet du hvordan det går med deg, og arbeidsgiver får beskjed i god tid før mandagen om du ikke kan komme på jobb. Om du får sykemelding på fredag så ringer du sjefen med en gang, og leverer sykemeldingen etterpå. For sjefen din sin del er det nok best om du har legetime tidlig på dagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå