Gå til innhold

har jeg rett på å vite hvem som tok over hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

solgte en hund til en dame som ikke kunne ha hunden sin lengre så den ble levert til Charlottes omplassering i Trondheim.

Jeg har kontakt med alle valpekjøpere av dette kullet, men bare ikke den nye eier av denne valpen. Har jeg rett på å vite hvem som kjøpte den? Jeg og Charlotte har kommet litt skjevt ut så jeg ønsker derfor ikke å kontakte henne enda for å spørre om det da jeg helt sikkert bare får til svar om at dette er taushetsbelagt.

Men er det egentlig det....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev du kontrakt med valpekjøperene dine? Så lenge den er i tråd med loven, så skal det vel være greit? :)

Da jeg kjøpte min hund skrev jeg en kontrakt. Den var vel nokså standard, men det innebar blant annet at selger hadde førsterett til å overta hunden min dersom jeg ikke lenger var i stand til å ha hunden lenger. Hvilket jeg også synes var rimelig.

Skrevet

Vi skrev ingen kontrakt,men vi hadde en muntlig avtale på at valpen skulle leveres tilbake til meg om hun ikke kunne ha den lengre, en avtale hun ignorerte. Valpen får jeg ikke tilbake, men jeg vil gjerne høre hvem som har valpen nå slik at jeg kan ta kontakt med de og se hvordan valpen er og blir fremover, ingenting annet.

Er derfor jeg spør om jeg har rett på å få vite det også.

Alt jeg har av papirer er en helsebok med navnet mitt, men rekner med den er blitt kastet av enten Charlotte eller ny eier. Jeg har også et papir med underskrift fra den opprinnelige kjøperen at jeg er oppdretter.

Uansett, ville bare høre om noen har vært ut for lignende selv og om dere har fått vite hvem som har fått tatt over hunden.... :)

Skrevet

har du kontaktet charlotte og hør? Kan være at hun kan hjelpe deg. Selv om du muligens ikke har retten på din side

Skrevet

Vi skrev ingen kontrakt,men vi hadde en muntlig avtale på at valpen skulle leveres tilbake til meg om hun ikke kunne ha den lengre, en avtale hun ignorerte. Valpen får jeg ikke tilbake, men jeg vil gjerne høre hvem som har valpen nå slik at jeg kan ta kontakt med de og se hvordan valpen er og blir fremover, ingenting annet.

Er derfor jeg spør om jeg har rett på å få vite det også.

Alt jeg har av papirer er en helsebok med navnet mitt, men rekner med den er blitt kastet av enten Charlotte eller ny eier. Jeg har også et papir med underskrift fra den opprinnelige kjøperen at jeg er oppdretter.

Uansett, ville bare høre om noen har vært ut for lignende selv og om dere har fått vite hvem som har fått tatt over hunden.... :)

En muntlig avtale er i prinsippet like bindende som en skriftlig en. Da tror jeg at du skal ha retten på din side. Det blir jo lettere for deg å bevise dersom du sa det samme til alle valpekjøperene..?

Dersom det er en renraset hund så finner du kanskje opplysningene du trenger gjennom NKK? Der kan du jo bruke hundens registreringsnr. og søke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...