miamia23 Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 http://www.dagbladet.no/2011/09/20/magasinet/seksualundervisning/litteratur/18216501/ Hva synes dere om denne artikkelen? og hva slags type kvinne vil du si du er? tar du kontroll? sørger du for at du kommer hver eneste gang? 1
Gjest Shelob Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Jeg kommer 9 av 10 ganger, så jeg er temmelig fornøyd. MEN skulle vært flinkere til å kommunisere likevel, og skaffet meg sex (med mannen min) litt oftere. På den måten jeg egentlig vil, he he!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Jeg lider til de grader av "flink pike-syndromet". Jeg har aldri i mitt liv onanert, og ser nok sex som noe som primært skal glede mannen. Han bestemmer stillinger, hva vi skal gjøre, om vi skal ha forspill, når vi skal ha sex... Og jeg tenker nok at jeg er "heldig" om han tar seg tid til forspill og å gjøre noe for meg. Jeg krever ingenting i sengen, og forteller aldri om hva som tenner meg. Grunnen til at jeg ikke spør etter noe er nok fordi jeg føler det er egoistisk av meg å si at "jeg vil vi skal ha forspill slik at jeg får orgasme". Hvorfor skal han ville være med på noe som ikke gir ham noe nytelse? Ja, jeg er klar over at jeg er den som ender opp uten nytelse når jeg ikke krever noe, men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det. Jeg lurer imidlertid litt på dette uttrykket om å "ta ansvar for egen orgasme". Hvordan skal man gjøre det da? Tvinge ham til forspill? Orgasme av samleie kan ihvertfall jeg bare glemme, syns det er ganske kjedelig. Men liker nærheten da... Angående hvor ofte jeg får orgasme er det vel ca 3-4 ganger i året. Vi har sex ca 2 ganger i uka. 1
Melis91 Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Håper ikke tankegangen din blir permanent, AB. 1
melly666 Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Nå har jeg fast kjæreste da, men hvis det i lengre tid har vært enveissex så sier jeg ifra. Ja, det er kvelder hvor det bare er han som får orgasme, men jeg forventer god behandling tilbake Klarer ikke få orgasme av samleie i seg selv, men pleier å hjelpe til selv, med fingrene 1
Cathrine88 Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Dette må du få gjort noe med AB. Har du prøvd noen form for terapi? Jeg kan ikke helt forestille meg at sexlivet deres er tilfredsstillende for mannen din heller når du ikke gir noen form for respons, han kunne jo like gjerne hatt sex med en dukke. Det er ikke egoistisk å ønske at begge skal nyte i like stor grad, det kan bare gjøre ting bedre. For begge. Dersom du fortsetter sånn som du gjør nå, kommer det bare til å bli vanskeligere og vanskeligere å få gjort noe med situasjonen, så gjør noe nå! Har du prøvd å diskutere dette med mannen din - ikke mens dere har sex, men ellers? Og for å svare på spørsmålet til TS; Jeg synes hun har noen litt vel bastante holdninger når det gjelder enkelte ting, og jeg klarer vel ikke å ta henne helt seriøst på alt. Og jeg har aldri hatt noen problemer med å ta kontroll. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Jeg lider til de grader av "flink pike-syndromet". Jeg har aldri i mitt liv onanert, og ser nok sex som noe som primært skal glede mannen. Han bestemmer stillinger, hva vi skal gjøre, om vi skal ha forspill, når vi skal ha sex... Og jeg tenker nok at jeg er "heldig" om han tar seg tid til forspill og å gjøre noe for meg. Jeg krever ingenting i sengen, og forteller aldri om hva som tenner meg. Grunnen til at jeg ikke spør etter noe er nok fordi jeg føler det er egoistisk av meg å si at "jeg vil vi skal ha forspill slik at jeg får orgasme". Hvorfor skal han ville være med på noe som ikke gir ham noe nytelse? Ja, jeg er klar over at jeg er den som ender opp uten nytelse når jeg ikke krever noe, men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det. Jeg lurer imidlertid litt på dette uttrykket om å "ta ansvar for egen orgasme". Hvordan skal man gjøre det da? Tvinge ham til forspill? Orgasme av samleie kan ihvertfall jeg bare glemme, syns det er ganske kjedelig. Men liker nærheten da... Angående hvor ofte jeg får orgasme er det vel ca 3-4 ganger i året. Vi har sex ca 2 ganger i uka. Jeg tror du snakker for svært mange kvi nner - bare at de ikke sier det høyt. Ukeblader/aviser oppfordrer jo til så mye likestilling at det blir too much. Sannheten er at svært mange kvinner ikke får orgasme, og de ber heller ikke om det. Mange anser sex for å være noe de stiller opp på fordi mannen ønsker det. Men som du sier, kvinner setter jo pris på det likevel og nærheten det gir 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #9 Skrevet 26. september 2011 Dette må du få gjort noe med AB. Har du prøvd noen form for terapi? Fordi hun ikker er så dominerende som deg? Mange menn liker kvinner som har sex for mannens skyld 1
minipusen Skrevet 26. september 2011 #10 Skrevet 26. september 2011 Jeg tok ansvar for egen nytelse før, ja. Jeg kommer i hytt og pine nå også, men det er en annen som bestemmer når (og hvor).
CCL Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 (endret) Hva i alle dager skal man oppnå ved falske orgasmer? Heller ingen orgasme enn falsk. Mine samleiepartnere blir instruert i hva som er godt for meg når det er nødvendig. Jeg får ikke orgasme hver gang jeg har samleie eller lek, men det kommer av noe helt annet enn en dårlig partner. Jeg blir stadig overrasket over hvor mange kvinner som ikke får orgasme i det hele tatt, jeg kjenner ingen, men det er virkelig mange av dem her og på lignende forum! Endret 26. september 2011 av CCL 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #12 Skrevet 26. september 2011 Fordi hun ikker er så dominerende som deg? Mange menn liker kvinner som har sex for mannens skyld At menn liker det tviler jeg ikke på, men det hadde jo vært greit om hun også fikk en god sexopplevelse og kanskje til og med fikk orgasme en gang!
Cathrine88 Skrevet 26. september 2011 #13 Skrevet 26. september 2011 Fordi hun ikker er så dominerende som deg? Nei, fordi hun gir uttrykk for at hun ikke trives med situasjonen slik som den er nå. Det er verken nødvendig å være like dominerende som meg eller å være livredd for å si fra om hva man liker, det finnes faktisk en mellomting. Mange menn liker kvinner som har sex for mannens skyld Men liker disse mennene at kvinnene gjør det kun for deres skyld og ikke får noe som helst ut av det selv? Isåfall er det ganske skremmende. 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #14 Skrevet 26. september 2011 Jeg kommer kun ved klitorisstimulanse og det gidder aldri mannen min å gjøre. Så vil jeg ha orgasme så må jeg ordne den selv. Jeg kan suge, runke og være veldig aktiv i sengen, men jeg føler jeg får lite igjen fra han. Han er rett og slett egoistisk i sengen og det har jeg sagt i fra om og har derfor sjelden lyst på sex, jeg er lei etter få minutter. Altså suger og runker jeg så forventer jeg litt jobb igjen også. 1
Gjest Alfred Skrevet 26. september 2011 #15 Skrevet 26. september 2011 Jeg kommer kun ved klitorisstimulanse og det gidder aldri mannen min å gjøre. Så vil jeg ha orgasme så må jeg ordne den selv. Jeg kan suge, runke og være veldig aktiv i sengen, men jeg føler jeg får lite igjen fra han. Han er rett og slett egoistisk i sengen og det har jeg sagt i fra om og har derfor sjelden lyst på sex, jeg er lei etter få minutter. Altså suger og runker jeg så forventer jeg litt jobb igjen også. Jeg har det på samme måte. Damene vil vil ha pause når de har fått orgasme, og da må jeg vente i minst ti minutter før jeg kan tre den på plass igjen. Dette er skikkelig slitsomt, og det ødelegger nattesøvnen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #16 Skrevet 26. september 2011 AB her igjen. Jeg tror nok veldig mange tenker som meg. Jeg har egentlig et stort behov for sex, og er egentlig ganske frustrert hele tiden. Om jeg kunne fått sex når JEG ville det, og fått forspill litt oftere, hadde nok ting vært mye bedre for meg. Men jeg har liksom den oppfatningen om at man skal glede mannen, og gjøre det HAN ønsker, og at det er egoistisk og kravstort å spørre etter noe man selv har lyst på. Merker egentlig jeg begynner å miste lysten på sex fordi det er så sjelden jeg får noe utav det, men vil ikke ha det sånn. Jeg har fryktelig lyst å gjøre noe med saken og kanskje få noe utav det selv, men er redd for å bli oppfattet som horete og "løs" hvis jeg spør om noe, for da viser jeg jo at jeg har interesse av sex... Når det er sagt er jeg IKKE kjip på sexen, han får alltid sex når han vil. Har sagt nei noen få ganger, men da har jeg vært skikkelig syk og lignende. Jeg klager ikke til ham over mine manglende orgasmer heller.
Dragonfly84 Skrevet 26. september 2011 #17 Skrevet 26. september 2011 Hvorfor skal han ville være med på noe som ikke gir ham noe nytelse? Ja, jeg er klar over at jeg er den som ender opp uten nytelse når jeg ikke krever noe, men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det. Det gir jo ham nytelse å få ta på ei dame han syns er deilig, og å se at hun nyter det han gjør? 1
Cathrine88 Skrevet 26. september 2011 #18 Skrevet 26. september 2011 AB her igjen. Jeg tror nok veldig mange tenker som meg. Jeg har egentlig et stort behov for sex, og er egentlig ganske frustrert hele tiden. Om jeg kunne fått sex når JEG ville det, og fått forspill litt oftere, hadde nok ting vært mye bedre for meg. Men jeg har liksom den oppfatningen om at man skal glede mannen, og gjøre det HAN ønsker, og at det er egoistisk og kravstort å spørre etter noe man selv har lyst på. Merker egentlig jeg begynner å miste lysten på sex fordi det er så sjelden jeg får noe utav det, men vil ikke ha det sånn. Jeg har fryktelig lyst å gjøre noe med saken og kanskje få noe utav det selv, men er redd for å bli oppfattet som horete og "løs" hvis jeg spør om noe, for da viser jeg jo at jeg har interesse av sex... Når det er sagt er jeg IKKE kjip på sexen, han får alltid sex når han vil. Har sagt nei noen få ganger, men da har jeg vært skikkelig syk og lignende. Jeg klager ikke til ham over mine manglende orgasmer heller. Jeg blir så oppgitt av det du skriver at jeg ikke klarer å uttrykke det engang. Du liker ikke sexlivet ditt, du mister mer og mer lysten på sex, du har lyst til å gjøre noe med det, men lar være fordi du kan bli oppfattet som løs. Av hvem? Mannen din? Hvilke holdninger har han egentlig til sex? Eller vet du ikke det heller? Gjør noe med det! Ingen kommer til å gi deg noen medalje for at du alltid stiller opp og at du ikke klager, dette må du ta ansvar for selv. 3
Stefan Skrevet 26. september 2011 #19 Skrevet 26. september 2011 Mange menn liker kvinner som har sex for mannens skyld For noe tull. Jeg har ikke sex kun for min egen del. Vi er faktisk to om det, og om hun ikke liker det og gjør det kun for min skyld, kan vi like gjerne droppe det og revurdere forholdet med det samme. 1
womenwomen Skrevet 26. september 2011 #20 Skrevet 26. september 2011 AB her igjen. Jeg tror nok veldig mange tenker som meg. Jeg har egentlig et stort behov for sex, og er egentlig ganske frustrert hele tiden. Om jeg kunne fått sex når JEG ville det, og fått forspill litt oftere, hadde nok ting vært mye bedre for meg. Men jeg har liksom den oppfatningen om at man skal glede mannen, og gjøre det HAN ønsker, og at det er egoistisk og kravstort å spørre etter noe man selv har lyst på. Merker egentlig jeg begynner å miste lysten på sex fordi det er så sjelden jeg får noe utav det, men vil ikke ha det sånn. Jeg har fryktelig lyst å gjøre noe med saken og kanskje få noe utav det selv, men er redd for å bli oppfattet som horete og "løs" hvis jeg spør om noe, for da viser jeg jo at jeg har interesse av sex... Når det er sagt er jeg IKKE kjip på sexen, han får alltid sex når han vil. Har sagt nei noen få ganger, men da har jeg vært skikkelig syk og lignende. Jeg klager ikke til ham over mine manglende orgasmer heller. Du må lære deg å klage over sexen . Du må lære deg å kreve god sex. Du må lære deg å kreve at du skal få din tid,kunn for din nytelse.Og han skal PRESTERE for deg.Slik du presterer for han. Du må lære deg å vise han at du faktisk liker sex,når du får bra sex.Tåpelig å være redd for det. Hvorfor er du redd for å bli oppfattet som horete og løs ? Herregud du er jo i et forhold ? Er det galt å hore litt med mannen sin eller ? Huff.TRAGISK at jenter er så lite " likestilt " oppi hodet sitt og full av usunne holdninger. Og preget av så gammeldagse holdninger til hetrofil sex.Disse hodningene ødelegger jo sexlivet for dere begge to til slutt.Du vil aldri klare å holde lysten oppe, så lenge du finner deg i å bare bli " brukt " i sengen.Du lar deg selv utnytte.Og dette err faktisk psykisk skadelig for deg selv i lengden.Dere har et usunt nedbrytende forhold. En egoistisk mann hadde jeg bedd ta hatten sin å gå. Finnes mer enn nok av menn som forstår at nytelse skal gå begge veier.Og at kvinner ikke er født sexslaver. Du har faktisk like stor rett til å bruke han også som et redskap for din nytelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå