Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får dere dekket?

Får lite hjelp på kontoret her.

Går på AAP og under behandliger til forskjellige ting.Men kom nye regler så får ikke dekket noe allikevel?

-De har sluttet å dekke barnetilsyn??

(barnet må i barnehage pga du skal gjøre arbeidsrettende tiltak og behandliger).

-Du må selv betale for Fysioterapi,psykolog,akupunktur,kiropraktor,reisen t/r ??

Har ikke så veldig god økonomi og har barn. vanskelig å gå på behandlig når det går flere tusen i måneden på dette,og i tilegg barnehageplass :(

Er det noe som dere får dekket av dette evt andre ting??

Tusen takk for evt svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe behandling måtte jeg rett og slett kuttet ut desverre, heldigvis er sykdommen min bedre på sommerstid så jeg klarte meg.

Jeg har så "høy" trygd iflg nav at jeg fikk ikke noe stønad hjelp til behandling, det måtte jeg ordne selv.

Husleie, strøm og mat koster penger uansett hvor syk man er. Jeg hadde ikke råd til å betale frem til frikort engang, har gått kun på helt nødvendige legebesøk(dvs der jeg må ha medisinsk behandling der og da) ikke behandling for å bli bedre av sykdommen, kun for å holde i sjakk og når jeg har vært så syk at jeg må ha antibiotika og testing.

Og selv tror enkelte at det er så greit og enkelt og man er bare lat når man går hjemme syk over lenger tid....

Skrevet

Noe behandling måtte jeg rett og slett kuttet ut desverre, heldigvis er sykdommen min bedre på sommerstid så jeg klarte meg.

Jeg har så "høy" trygd iflg nav at jeg fikk ikke noe stønad hjelp til behandling, det måtte jeg ordne selv.

Husleie, strøm og mat koster penger uansett hvor syk man er. Jeg hadde ikke råd til å betale frem til frikort engang, har gått kun på helt nødvendige legebesøk(dvs der jeg må ha medisinsk behandling der og da) ikke behandling for å bli bedre av sykdommen, kun for å holde i sjakk og når jeg har vært så syk at jeg må ha antibiotika og testing.

Og selv tror enkelte at det er så greit og enkelt og man er bare lat når man går hjemme syk over lenger tid....

Takk for svar :)

Det er ikke mye penger når det er mye som skal betales. Barnehage,husleie,lån,bil,mat,klær,regninger,strøm ++ og i tilegg behandlinger som ikke går på frikort engang :( mange tusen i måneden som jeg har utsatt så lenge no,men ,måtte jo gjøre det etterhvert da jeg er blitt altfor dårlig.Men ser ut som jeg bare får kutte ut omtrent alt da,og heller råtne eller noe..Hvordan kan de mene at de skal hjelpe meg ut i arbeidslivet og de skal dekke utgiftene til behandlinger og barnetilsyn(bhg) men som viser seg at ikke gjøres allikevel etter at jeg har betalt 2 regninger og i tilegg til å ha gått på masse behandlinger..

Sliter nok psykisk og fysisk og hjelper jo lite med økonomien i tilegg.- Kommer aldri til å bli bra om det skal være sånn som dette :(

Det er ikke alltid like enkelt å være syk nei!

Lykke til med deg,håper det ordner seg :)

Skrevet

Får ingen støtte utover det jeg får utbetalt i AAP. Har forhøyede utgifter til bl.a mat (minst dobbelt så mye som normalen), dette må jeg dekke selv. Kiropraktor, akupunktur o.l anses som alternativ behandling, derfor får man heller ikke støtte til dette.

Nå vet jeg ikke hva som feiler deg, men det jeg gjorde for å få råd til å få de behandlingene jeg ønsket, var å flytte til et sted som gjorde dette mulig for meg. Fikk halvert bo og strømutgiftene mine. Det du kan gjøre, er å be legen din dokumentere at de behandlingene du tar er nødvendig, også kan du skrive av på skatten hvis det overskrider drøyt 9000 kr i året.

Skrevet

Da jeg gikk til behandling hos fysioterapaut så kom det under egenandelskort 2, så når jeg nådde 2500,- hadde jeg gratis behandling resten av året.

Jeg har også hatt gratis fysioterapi pga slitasjegikt, enkelte sykdommer/skader kan gi gratis behandling, så det lønner seg å undersøke det :)

Skrevet

Bostøtte, kanskje?

Skrevet

Bostøtte, kanskje?

Så vidt jeg vet vurderes man ikke å få bostøtte hvis man har høyere inntekt enn 213 000 ca. Regelen er vel at man skal sitte igjen med rundt 5600 kr etter at bo-utgifter er betalt, har man denne summen til overs (da regnes ikke transport, mat, klær, lege, internet/tv, telefon osv), så får man ikke bostøtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...