Gå til innhold

Didrikson vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en Didrikson kilemanjaro vinterdress til min 3-åring. Han bruker nå str 110 i klær, og jeg tenker at dressen bør være litt romslig, så han kan bruke samme dressen hele vinteren.

Den størrelsen jeg ville ha kjøpt da, er 116, men det finnes ikke i Didrikson klærne. Den neste er 120 og jeg er litt usikker på hvordan det er i forhold til alder og norske størrelser. Min gutt er ganske lang og en kraftplugg, så jeg tør ikke kjøpe 110 om han vokser ut av den like fort.

Noen som har erfaringer med Didrikson dressene og skjønner størrelsene litt mer en meg?

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er i grunnen enkelt å forstå størrelsene. Hvor lang er sønnen din? Min datter er 112 cm og jeg ser at dressen hennes fra i fjor str 110 kan brukes som reservedress denne vinteren. Junior er 102 cm og dressen i str. 110 er alt for stor.

Ta med gutten når du kjøper dress til han så får han prøve.

Skrevet

Didriksons er ganske lange og smale i passformen, hvis gutten din er en "plugg" så bør du prøve de før du kjøper.

Skrevet

Prøv dressen på guten ja. Min 3-åring er også stor for alderen, målte han til 107-108 cm her om dagen. Han må i alle fall ha 110 i vinterdress, kanskje 116. Men eg tykkjer 120 høyrast for stort ut. Kanskje du bør velgje eit anna merke, så du kan kjøpt str 116?

Skrevet

Ikke helt det du spurte om, men i vinterdress-testen i Foreldre og Barn kommer Didriksondressen på 7 plass av 14 testede. Det finnes dresser i samme prisklasse som er MYE bedre. Og dresser som er bedre og MYE billigere. Jeg ville valgt en annen dress :-)

Skrevet

Min erfaring er at Didriksons vinterdresser er lange i størrelsen. Jeg ville definitivt prøvd dressen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...