Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen her som har blitt i et forhold selv om du har tvilt på om ahn/hun er den rette for deg? Hvor lenge tvilte du, og ordnet det seg til slutt, eller gikk du? Var du evt.bitter i ettertid over at du ble så lenge i forholdet selv om du var i tvil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i ettertid kunne jeg ikke fatte hvorfor jeg hadde blitt så lenge som jeg var blitt. Utrolig så klarsynt man blir når man ser på ting fra en annen vinkel - sånn litt utenfra.

Jeg var ikke bitter for å ha blitt så lenge - bare tenkte at de var godt jeg ga meg da jeg gjorde.

Når man finner den man vil leve med, så er man ikke i tvil. Det er min erfaring. Og det skjønner man ikke noe av før man faktisk møter den rette. Da skjønner man ikke at man stilte spørsmål ved slike ting i det hele tatt.

I det hele tatt lider de fleste av oss av en god del etterpåklokskap. Men tar det heldigvis med til neste korsvei og har forhåpentligvis lært noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble i et forhold i flere år selv om jeg egentlig var i tvil. Var sammen i 5 år, og hvertfall hele siste året var jeg i tvil. Jeg utsatte det og utsatte det hele tiden, for tilslutt for 7 uker siden og gjøre det slutt. Om jeg angrer på at jeg ble i forholdet? Tsja vet ikke helt. Både ja og nei. Ja fordi jeg kastet bort så mye tid, nei fordi jeg tross alt var veldig glad i ham, og fordi jeg har lært mye av og være i lag med ham.

Skrevet

Hei,

Jeg var sammen med en mann i 4 år, og visste vel innerst inne at han ikke var den rette for meg.

Jeg vet det høres ordentlig bitchy ut, men da jeg traff min eks samboer, var jeg i en fase i livet hvor jeg trengte trygghet, satbilitet og ro. Det fikk jeg med denne mannen. Nå i ettertid, ser jeg at jeg egentlig aldri var forelsket i denne mannen. Han var snill, stødig og forutsigbar, og det trengte jeg. Jeg var jo selvfølgelig glad i han, men de stor følelsene manglet altså.

Det å gå der og tvile og innerst inne vite at dette ikke er riktig blir etterhvert en stor belastning. Jeg følte det tilslutt som om jeg spilte et skuespill. at jeg lurte både han og meg selv. På slutten var jeg helt utslitt av å gå å late som om alt var i den skjønneste orden. JEg følte meg ordentlig slem da jeg tilslutt brøt ut av forholdet. Han skjønte jo ingenting,stakkar. Tror også han følte seg ganske lurt og utnyttet. Jeg pakket jo selvfølgelig inn sannheten om den egentlige grunnen for å gjøre det slutt- at jeg aldri har hatt mer varme følelser enn å være glad i ham.

Jeg var forberedt på å kanskje å angre, eller få en form for kjærlighetssorg etter en tid, men den følelsen har aldri kommet. Jeg har bare følt en enorm lettelse over å endelig være ærlig mot meg selv og eksen. Jeg føler ingen stolthet over å ha "lurt" han jeg var sammne med. Men fortiden kan jeg ikke forandre på.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet
Er det noen her som har blitt i et forhold selv om du har tvilt på om ahn/hun er den rette for deg?

Ja

Hvor lenge tvilte du, og ordnet det seg til slutt, eller gikk du?

Tvilte i 1 år, det ordna seg.

Angrer overhodet ikke på at jeg ble.

Var du evt.bitter i ettertid over at du ble så lenge i forholdet selv om du var i tvil?

Nei

Skrevet

var i tvil i ca 1 år faktisk, etter der gikk alt bra, fortsatt sammen etter 5 år :D

Skrevet

Var i tvil, men ble sammen, var samboere i to år før vi sakte men sikkert gled til hver vår retning og min tvil viste seg å være beriktiget..

Men skal ikke trekke noen konklusjon, men for meg gjelder følgende, er jeg i tvil... så er jeg egentlig ikke tvil !

Storm

Gjest Anonymous
Skrevet

mener du storm, at om du er i tvil, så er det riktig å gå uansett?

Skrevet

I ti år var jeg sammen med min ex... Etter en stund visste jeg at dette ikke var den jeg kom til å dele resten av livet med, men siden jeg var ung trodde jeg at man kunne endre et menneske - det gikk selvsagt ikke og det tok da slutt til sist..

Jeg angret mens det sto på at jeg ikke var tøff nok til å tenke på meg selv og mine følelser - men jeg fikk verdens herligste gutt i det forholdet og i etterkant var det klart verdt innsatsen for å gi ham en familie..

Nå har min ex funnet en ny, jeg har giftet meg og fått en datter - alle de feil og problemer fra mitt første forhold har jeg erfaringer fra som jeg tar med i mitt nåværende - både på positivt og negativt..

Det jeg derimot har lært er at man skal ikke vente for mange år dersom det virkelig plager deg - da vil den andre tro alt er bra og bruddet kommer som et sjokk........ Det er ofte det verste å leve med...

Gjest Anonymous
Skrevet

tvilen skal komme deg til gode- ikke bli sammen eller slå opp

Gjest Anonymous
Skrevet

Så du mener altså at man skal bli i et forhold der man er i tvil om personen er den rette, gjest??!!Velvel, hver sin mening..

Skrevet

det tar lang tid å bli kjent med ett menneske og man skal da gjennom noen basketak....og det er gjerne da det stormer som værst at tvilen kan dukke opp(tror de fleste i et langvarig forhold har kjent tvil),men den forsvinner ofte like fort som den kom,når man har ordnet opp :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...