Gå til innhold

lese meldingen, men vente med å svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig blitt medlem av datingside. Det er slik at jeg kan se når personen har lest meldingen fra meg. Hva tenker dere om de som leser meldingen, men venter en dag på å svare? Hvorfor gjør de det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av dem som sjelden svarer med en gang. Trenger gjerne litt tid for å vite hva jeg skal svare..Så enkelt :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Evt. har man ikke tid å svare der og da fordi man er på farten,plutselig blir opptatt,får besøk osv ;)

Skrevet

Jeg svarer når jeg har lyst til å svare. Det er ikke noe gøy å sitte og skrive når man egentlig vil gjøre noe annet.

• Liker 3
Skrevet

jeg pleier også å svare med en gang og har fått tilbakemeldinger på det også...

Skrevet

Har nylig blitt medlem av datingside. Det er slik at jeg kan se når personen har lest meldingen fra meg. Hva tenker dere om de som leser meldingen, men venter en dag på å svare? Hvorfor gjør de det?

Grunner til at jeg venter med å svare kan være:

- Det er sent og jeg skal legge meg, men jeg er for nysgjerrig til å legge meg uten å ha lest hva den andre har skrevet.

- Noen ganger har jeg dårlig tid og derfor ikke rekker å svare etter at jeg har lest.

- Noen ganger må jeg tenke meg om før jeg svarer

Og svarer man med en gang så har en del damer tendens til å bli redde fordi man er "for ivrig" :ler:

Skrevet

Jeg kan godt være treg med å svare folk, og mange av grunnene er allerede nevnt her. Det beste er nok å la vær å overanalysere det, men jeg hadde ikke giddi å holde kontakten med en som konsekvent svarer mange timer etter de har lest meldingen.

Skrevet

Jeg svarer når jeg har lyst til å svare. Det er ikke noe gøy å sitte og skrive når man egentlig vil gjøre noe annet.

ja, enig

Skrevet (endret)

Tydeligvis mange som er litt touchy på dette med sene svar på meldinger. Trodde aldri det var et så stort problem. Jeg som gutt har alltid pleid å vente med å svare til jeg har tid til å sette meg ned og svare. Jeg er mye på farten og ser på det som frekt å dra opp mobilen i tide og utide når man er med kompiser og i sosiale sammenhenger. Er ofte jeg ikke har tid til å svare der og da også. Eksen reagerte veldig negativt på at jeg svarte sent, og en venninne av meg dumpet nettopp en fyr fordi han svarte altfor sent. Til alle dere jenter som uroer dere så mye over dette: ikke ta det personlig at han ikke svarer deg med en gang, mange av oss gutter ser ikke den problemstillingen som dere ser på dette, og vi mener ikke noe vondt med å svare sent ;)

Edit: når det kommer til enkeltmeldinger svarer jeg med en gang, men hvis det renner ut i lang chattesmsing så blir det annerledes.

Endret av 197
  • Liker 1
Skrevet

jeg vil påstå det er ganske overfladisk å dumpe noen bare fordi du synes de bruker for lang tid på å svare. haster det så mye kan en ringe.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Dersom det dreier seg om meldinger som omhandler klassisk mann/kvinne relasjon er jeg eventuelt treg med å svare av kun én grunn: Hensynet til henne.

Fordi: Kvinner har eventyrlige evner til å tolke, mistolke, overtolke, analysere eller lage egne konstruksjoner av ord som gjør at jeg konsentrerer meg for å forfatte en melding med færrest mulig fallgruver og potensielt hazzle etterpå. Og selv en melding som lyder "OK" eller "Ja" - og kun det - kan avstedkomme et lite glovarmt helvete. Derfor.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet

Dersom det dreier seg om meldinger som omhandler klassisk mann/kvinne relasjon er jeg eventuelt treg med å svare av kun én grunn: Hensynet til henne.

Fordi: Kvinner har eventyrlige evner til å tolke, mistolke, overtolke, analysere eller lage egne konstruksjoner av ord som gjør at jeg konsentrerer meg for å forfatte en melding med færrest mulig fallgruver og potensielt hazzle etterpå. Og selv en melding som lyder "OK" eller "Ja" - og kun det - kan avstedkomme et lite glovarmt helvete. Derfor.

Hahahaha, sant nok.

Skrevet

Og selv en melding som lyder "OK" eller "Ja" - og kun det - kan avstedkomme et lite glovarmt helvete. Derfor.

Ting som det der er jo faktisk noe av det verste du kan skrive til en jente :fnise: Den er så lite detaljert at det er utrolig mange måter å tolke den negativt på.

Skjønner godt at dere sliter med oss til tider ;)

Skrevet

:fnise:

Kan ikke være lett å være mann!

Gjest Gorgonzola
Skrevet

:fnise:

Kan ikke være lett å være mann!

Jovisst, det er kjempelett, vi er jo enkle................. :lete:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg opplevd dette her! Ble kontaktet av en veldig hyggelig fyr som jeg synes ser intr. ut. Jeg oppdaget etter at jeg hadde sendt melding at den ikke inneholdt et eneste spørsmål! Det er ikke typisk meg å være så lite intr. En lang hyggelig melding med svar på hans spørsmål, men ingen nye...

Nå har han lest meldingen, vært pålogget en stund og så logget av uten å svare!

Det var vel skikkelig tåpelig gjort av meg å sende et svar uten spørsmål? Hva bør jeg gjøre nå? :sjenert:

Gjest henriett3
Skrevet

Nå har jeg opplevd dette her! Ble kontaktet av en veldig hyggelig fyr som jeg synes ser intr. ut. Jeg oppdaget etter at jeg hadde sendt melding at den ikke inneholdt et eneste spørsmål! Det er ikke typisk meg å være så lite intr. En lang hyggelig melding med svar på hans spørsmål, men ingen nye...

Nå har han lest meldingen, vært pålogget en stund og så logget av uten å svare!

Det var vel skikkelig tåpelig gjort av meg å sende et svar uten spørsmål? Hva bør jeg gjøre nå? :sjenert:

spør han om noen nye spørsmål da. Eller noe som "hva gjør du på da?(:" eller noe?

Skrevet

spør han om noen nye spørsmål da. Eller noe som "hva gjør du på da?(:" eller noe?

Han er en seriøs fyr så jeg tror det blir litt feil! :gjeiper: Og jeg vil ikke virke for pågående heller. Jeg håper jo at han kan plukke ut noe fra brevet mitt og bygge videre på da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...