Gå til innhold

Hvilke type personer og yrker respekterer du mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg størst respekt for krigsveteraner. Gunnar Sønsteby er for meg mer respektert enn Kongen og Statsministeren.

Ellers er eldre generelt noen jeg ser veldig opp til, av den enkle grunn at de har vært med å bygge opp landet og gjort sitt for samfunnet.

Folk som jobber med vanskeligstilte i alle sjangre er også personer som burde fortjener heder og ære. En jobb som får alt for lite skryt og oppmerksomhet.

Minst respekt har jeg for pedofile og voldtektsmenn. Lavere kan man faktisk ikke synke. Og jeg kommer bare på et yrke i farten som jeg ikke setter så høyt, og det er telefonselgere.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg respekterer de mest, men jeg har så mye respekt for sykepleiere. En så krevende og viktig jobb :takke:

Og som du sier, spee, pedofile og voldtektmenn (Og andre voldelige folk) er heeeeelt nederst av bunnen.

Skrevet

Minst respekt? Generelt sett politikere - spesielt de som sitter på stortinget, kongen og folk som misbruker autoriteter som lærere, politi, barnehagetante og lignende i hovedsak til å være slemme eller utføre pedofile handlinger.

Skrevet

Vet ikke om jeg respekterer de mest, men jeg har så mye respekt for sykepleiere. En så krevende og viktig jobb :takke:

Og som du sier, spee, pedofile og voldtektmenn (Og andre voldelige folk) er heeeeelt nederst av bunnen.

Sykepleiere ja, enig! Men det er da noen av de som ikke fortjener respekt i det hele tatt, mens andre fortjener all respekt de kan få. Husker en sykepleier jeg hadde, verdens herligste person!! Satt med meg første gangen jeg var på voksenavdeling og ikke fikk ha mamma/venninne eller sånn der, og jeg hadde angstanfall til de grader helt til jeg sovnet. Naaweee :rodmer: Han endret mitt syn på helsenorge.

Telefonselgere er jo ikke nødvendig så "dumme" de da, det er jo gjerne et yrke som passer for folk som studerer eller lignende og kanskje det eneste de har mulighet til. Bestevenninnen min er det og jeg GLEDER meg til hun ringer meg for hun er så hyggelig :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ekstremt stor respekt for politiet og hva de faktisk må handskes med ihverdagen. Og jeg har stor respekt for de som har en drøm, og som gjør alt i sin makt for å gjøre drømmen til virkelighet. Jeg er selv en som fort gir opp!

De jeg har minst respekt for det må være rassister og ABB !

Skrevet (endret)

Kremt..... De har i hvert fall medietekke og en effektiv og kynisk fagforening. Ikke er de så lavtlønnede heller. Deltidsstillingene er deres egen feil, de nekter en fleksibel turnus.

Minst av alt liker jeg journalister.

Har stor respekt for kunstnere og musikere som gir beng i penger og satser på lidenskapene sine (Internasjonalt er Oslo-Filharmonien Norges fremste kulturrepresentant).

Endret av Schotten–Baumann
Skrevet

Jeg har respekt for min egen yrkesgruppe- hjelpepleierne- om det er rom for det:)

Skrevet

Jeg har respekt for min egen yrkesgruppe- hjelpepleierne- om det er rom for det:)

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Å herregud, det var virkelig ikke meningen å poste så mange ganger, vet ikke hvorfor det har skjedd:/ så irriterende:/

Skrevet

Størst respekt for politiet og andre yrkesgrupper som må hanskes med samfunnets avvik.

Sykepleiere og pleiere på eldresenter har også stor respekt hos meg.

Eldre har jeg alltid hatt stor respekt for, simpelthen fordi de har levd lange, interssante liv og opplevd bl.a. krigen.

Har minst respekt for folk som misbruker sin autoritet (som pleiere, politi osv som bruker sine stillinger til det motsatte av hensikten), voldtektsmenn og pedofile.

• Liker 1
Skrevet

Størst respekt for politiet og andre yrkesgrupper som må hanskes med samfunnets avvik.

Sykepleiere og pleiere på eldresenter har også stor respekt hos meg.

Eldre har jeg alltid hatt stor respekt for, simpelthen fordi de har levd lange, interssante liv og opplevd bl.a. krigen.

Har minst respekt for folk som misbruker sin autoritet (som pleiere, politi osv som bruker sine stillinger til det motsatte av hensikten), voldtektsmenn og pedofile.

Hva med leger?

Skrevet

Med tanke på hvor mye generalisering og drittslenging de må tåle, har jeg mest respekt for de aller fleste saksbehandlere i NAV-systemet.

Minst respekt har jeg for en del typer alternativbehandlere/kvakksalvere. Jeg nekter å tro at de selv kan tro på det tøyset de serverer klientene sine.

Skrevet

Har stor respekt for type yrker som utsetter seg selv for livsfare gjennom jobben, som politi og brannmenn. AMK personale har også en svært tøff jobb og fortjener respekt.

Nederst er så definitivt sedelighetskriminelle.

Skrevet

Mest respekt for brannmenn :)

Minst respekt for politi og dørvakter!

• Liker 1
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

For å være helt ærlig er det vel egentlig ingen spesifikke yrker jeg respekterer mer/mindre enn andre. Vi trenger dem alle sammen på hver sin måte! Selv om det ikke er noe "wow" å være f. eks bussjåfør; hva skulle vi gjørt uten dem? Eller butikkmedarbeidere på rimi, politimenn, dommere, osv. Vi trenger dem alle på hver sin måte! Selv om jeg selvfølgelig står stor respekt for mennesker som jobber i helsesektoren; det er tungt arbeid for lite lønn, og allikevel er det mange som gjør en utrolig bra jobb :) I tillegg til politimenn. Vi er så avhengig av de og allikevel hører jeg ofte hvor mye klaging det er på dem, men vi hadde jo ikke klart oss uten dem heller!

Minst respekt er vel pedofile, voldtektsmenn, overbrytere, osv. Selv om det egentlig ikke er noen vits i å nevne dem, er jo ingen som liker dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...