Gå til innhold

Gode råd = ja takk

Miki

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått urniveisinfeksjon og må tisse hele tiden. Desverre kommer det ingenting ut og det svir som sitron i øyet.

Mamma syns det hjelper med varmeflaske mellom beina, men det hjelper ikke meg. Jeg må bare mer på do av det.

Vet hva jeg skal gjøre. Trenger bare noen råd for å klare å få sove om natten, og i det hele tatt slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm..

Et gammelt kjerringråd er å sitte oppå en bøtte med veldig varmt vann og grønnsåpe. Sånn at det likesom damper ut sykdommen.

Ingefær skal være bra, og solbærtoddy.

Viktig å holde deg varm på beina hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, men hvordan får jeg sove? :(

Begynner å grine her. Det er så utrolig ekkelt. Jeg kommer aldri til å få sove :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! :)

Jeg hadde time hos legen kl. 2 og fikk en antibiotikakur. Det var ikke noe særlig utslag på prøven jeg leverte, men nok til at jeg må gå på en kur. Det er vondt og ekkelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hestekur for urinveisinfeksjoner er (utenom antibiotika, da jeg helst unngår det)

tranebærtabletter 2x4ganger daglig

Uvacin, om det er helt forjævlig

En til to liter rosa grapefruktjuice hver dag

Masse vann

Naproxen 1x2 ganger daglig

Da går det som regel over på en liten uke samt du slipper å føle at du prøver å pisse piggtråd hele tiden.

For å få sove på de verste dagene, drikker jeg en halv liter vann rett før leggetid. Det gjør at jeg av en eller annen grunn IKKE kjenner den "må tisse" følelsen, pluss at jeg får relativt vanlig urin om morgenen i stedet for to dråper og fire meter piggtråd.

Har forresten hatt en runde nå før helga og jeg er drit lei av å drikke hele tiden, men det kommer seg og i dag er det nesten helt over.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først fått urinveisinfeksjon så skal det behandles med antibiotika. Noe annet er farlig.

Tranebær fungerer utmerket som forebyggende, men bare antibiotika skal behandle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har man først fått urinveisinfeksjon så skal det behandles med antibiotika. Noe annet er farlig.

Tranebær fungerer utmerket som forebyggende, men bare antibiotika skal behandle.

Tenkte akkurat d samme.. Hvis det ikke blir behandlet, sprer det seg jo til nyrene, og det er IKKE GODT!

sist jeg hadde UVI var det blod på testpinnen. Sier jo litt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp antibiotika sist ved å drikke 1-3 liter tranebærjuice, og flere liter vann, pluss å ta tranebærkapsler og c-vitamin. Men da fikk jeg tatt det heeelt i begynnelsen, og det var over på to dager. Så man KAN skylle det ut av kroppen på egenhånd, men det er viktig at man da faktisk kjenner at det hjelper iløpet av noen dager, og ikke blir verre.

http://www.brynildsen.no/CDA/viewfile.aspx?id=304

La til bilde av den tranebærjuicen som har funket best for meg! Noen av de som finnes på markedet er visst fulle av en type sukker som kan hemme effekten, men jeg har i alle fall hatt stor suksess med denne! Selges på Meny, og er knallgod som tørstedrikk også hvis den er helt kald, eller med isbiter! :jepp:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er VELDIG off topic, så unnskyld- men dere virker som om det er god peiling på UVI. Men jeg skulle gjerne likt å vite, er det kun ved at man "må tisse" hele tiden og at det gjør vondt, at man merker på kroppen at det er UVI på gang?

Har hatt mistanker til tider, men ikke hatt vondt noen gang. Hadde blitt glad om noen kunne svart litt :):sjenert: :sjenert: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg hadde det, gjorde det litt vondt, og jeg måtte tisse ofte, men jeg kjente ikke "piggtråden" som mange snakker om. Da det ble SKIKKELIG ille, kunne jeg banne på at blindtarmen min hadde vokst ut og sprukket på nytt!:fnise: Og/eller at jeg hadde en vanncyste på eggstokken som sprakk! (har hatt begge deler)

Dumme, dumme fillesyken gjør drittvondt om den får satt seg!:kjefte:

40 i feber hadde jeg også første gangen.... Mulig fordi den hadde begynt å spre seg til nyrene, som også gjorde vondt.

Men "tiss-tørk-må-tisse-igjen-skvett-tørk-au-blæra-verker-jeg-må-sånn-tisse-fire dråper!!!!" er første hint for meg!:ler:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt det for første gang nå på høsten, har fått det to ganger alt. Tranebærjuice virker i følge forskning bedre enn kapsler, men det kan være vanskelig å oppdrive skikkelig tranebærjuice. Kjøper meg tranebærsaft på helios - råsaft, ikke utblandet eller med søtning. Den koster 80 kroner, men da forsvinner ubehaget samme dag som jeg drikker den, og den er veldig konsentrert, så jeg bruker bare 50 ml om dagen, som jeg blander med vann. Jeg prøvde også et dampbad med eucalyptusolje og kamillete sist jeg fikk det, og da forsvant urinveisinfeksjonen samme dag som jeg merket den. Jeg våkna av at jeg hadde fått det, satte på vannkokern, helte vannet i en balje og tilsatte kamillete og noen dråper eterisk olje av eucalyptus. Satt meg på huk over baljen med et pledd over meg og ventet til det sluttet å dampe. Kan tenke meg at tetreolje og lavendelolje også kan gjøre susen.

Ellers er de generelle tipsene å drikke mye vann, gjerne vanndrivende te som kjerrigrokk (men jeg har lest at man ikke bør drikke mer enn én kopp av kjerrigrokk om dagen), spise hvitløk og sitron og holde seg unna ting med høyt sukkerinnhold.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av min lege om at man gjerne kan prøve å kurere det selv i starten, men at man må komme seg til lege om man har det i over en uke eller om det begynner å komme blod i urinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg hørt fra flere leger, så lenge man ikke pisser blod eller det går mer enn en uke, kan man fint skylle ut faenskapen sjøl. Det er bedre for kroppen om den klarer å ta bakteriene uten hjelp av antibiotika, men noen tilfeller er de så hissige at kroppen ikke klarer å ta dem selv.

Behandler man med antibiotika hver gang man må tisse hvert femte minutt, kan man bli resistent mot det og da kan infeksjonene bli verre neste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...