Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har brukt maskara nesten hver dag i sikkert 6-7 år, og øyenvippene mine har blitt veldig skjøre og slitte de siste årene. Har fått mye færre vipper enn jeg pleide å ha, og de er heller ikke like lange. Mister øyenvipper hver dag når jeg vasker av maskaraen. Er ikke spesielt hardhendt når jeg vasker den av, så jeg tror de bare er veldig skjøre og tåler lite før de faller av. Da får de jo aldri vokst seg mange og lange :(

Men vil gjerne ha tilbake de gamle vippene mine, de var så fine.

Er helt maskara-avhengig, føler jeg ser stygg ut uten. Får så små øyne liksom. :(

Så noen tips til hvordan jeg kan få vippene mine til å bli som de en gang var?

Er mitt eneste alternativ å slutte å bruke maskara..:?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hjelpe å bytte maskara, helst til noe som ikke er vannfast og gjerne organisk. Og når du fjerner bør du væte to bomullpads med olje (enten jojobaolje, matolje eller en sminkefjerner som består av olje), og la disse hvile litt på øyelokkene for å myke opp før du fjerner maskaraen med oljen.

Det finnes også produkter som skal hjelpe på hårveksten, men usikker på om det bare vil gjøre ting verre når dine er så skjøre.

Skrevet

Jeg pleier å ta maskarapauser, og det kan gjøre underverker (innbiller meg i hvert fall det). Hvis jeg f.eks. er på påskeferie på hytta, så går jeg en uke uten å bruke maskara. Etter den uka, merker jeg forbedring/at flere vipper begynner å komme til.

Tror forresten det finnes en "vippebalsam". Kan jo være verdt et forsøk!

Skrevet

Mascara sliter på vippene mye desverre. Jeg har brukt Mavala double lash lenge nå og snart brukt opp min andre flakse. den er super, og fungerer veldig bra:)

Det er en slags nattkrem for øyenvippene dine. den inneholder proteiner og får øyenvippene til å bli sterkere, lengre og fyldigere. elsker den

koster ca 90 kr

http://www.feelunique.com/p/Mavala-Eyelite-Double-Lash-10ml

Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye tro på serumer. Er det ikke sånn at øyenvipper bruker 90 dager på å vokse ut?

Men kanskje jeg bør gi det en sjanse :)

Skal prøve å bruke maskara mindre. Har dere noen tips til hvordan jeg kan sminke meg for å få samme effekt på øynene? Er veldig dårlig på øyenskygger og eyeliner og sånt.

Sliter falske øyenvipper på øyenvippene? Tenkte jeg kan bruke det i en periode, hvertfall til fest.

Skrevet

Det du evt kan gjøre - som jeg gjorde - er å farge vippene dine mørkere og gå uten sminke. Jeg bruker nesten aldri sminke lenger, selvom fargen på vippene er borte og har fått mange kommentarer på at jeg er så forfriskende naturlig. Vippene mine er også blitt mange fler, tykkere og lenger. Kan jo være midlertidig løsning for deg evt.

Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye tro på serumer. Er det ikke sånn at øyenvipper bruker 90 dager på å vokse ut?

Men kanskje jeg bør gi det en sjanse :)

Skal prøve å bruke maskara mindre. Har dere noen tips til hvordan jeg kan sminke meg for å få samme effekt på øynene? Er veldig dårlig på øyenskygger og eyeliner og sånt.

Sliter falske øyenvipper på øyenvippene? Tenkte jeg kan bruke det i en periode, hvertfall til fest.

Om falske øyenvipper sliter på øyenvippene eller ikke avhenger i stor grad av hvilken limtype du bruker. Noen limer vippene så hardt fast at det er vanskelig å få dem av uten samtidig å dra med dine egne i samme slengen. :-/ Det har jeg selv erfart. En limtype som ikke skader dine egne øyenvipper er Duo eyelash adhesive. Den får du kjøpt mange steder. For eksempel Cubus, Vita og Lindex. Den blir som gummi konsistensen. Vippene sitter godt på, og det er bare å dra forsiktig av når du skal ha dem av. Punktvipper gir forøvrig et veldig naturlig resultat, og med litt øvelse fikser du det på ganske kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...