Gå til innhold

trenger hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har funnet at det er litt vanskelig å få kontakt med nordmenn. Selv om jeg klarer meg å snakke norsk, men kan ikke få venner her. Bare gamle folk som vil snakke meg meg!). Mitt mål er å snakke og snakke for å gjøre bedre mitt språk! Er det noen her som kan hjelpe meg i denne saken? :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil i dette emnet legge spørsmål om ord som ser vanskelig ut for å fatte dem.

Hvordan dere forstår - på grunn av "bevise stilling".

Skrevet (endret)

Jeg vil i dette emnet legge spørsmål om ord som ser vanskelig ut for å fatte dem.

Hvordan dere forstår - på grunn av "bevise stilling".

Tenker du her på politiet og rettsvesenet? At en sak blir henlagt på grunn av "bevisets stilling", betyr at det ikke er ført sterke nok bevis til å føre en sak for retten og at man i praksis går fri hvis man har begått noe straffbart.

(Korriger meg dere som er rettskyndige, hvis jeg uttaler meg feil)

Endret av Belladonna
Skrevet (endret)

Å lære norsk i voksen alder syntes også jeg var vanskelig, og jeg sliter fremdeles en del med keitete setningsoppbygning. Mitt beste råd er at du skriver mest mulig på forumer og ikke lar deg affisere om noen mener du er en noldus.

Endret av Schotten–Baumann
  • Liker 1
Skrevet

Laget ikke du en nesten lik tråd bare for noen dager siden?

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å melde deg inn i ulike aktiviteter/lag/velforeninger eller lignende. Da kommer du i kontakt med andre som er opptatt av det samme som deg. Kommunen din har sikkert informasjon om dette på sin side. Se etter en liste der over hva som skjer i kommunen. Eller så kan du spørre etter foreninger som finnes på biblioteket.

• Liker 1
Skrevet (endret)

--------------------------------

Endret av zorra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...