kvinnemeg Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Dere har jo sett denne "Vennligst hold pekeren over navnet mitt, vent på rammen som kommer opp - klikk på "Abonnerer" og huk vekk "kommentarer og ting folk liker". Jeg ønsker ikke at mine kommentarer på venners profiler blir lest av absolutt alle til høyre på skjermen! " som de fleste skriver.. Vel, hvis jeg ikke tar heeelt feil, så kommer den infoen opp på våres tidslinje pga de har åpen facebook side.. Alt som popper opp der som mine venner har likt eller kommentert, der har alle de ukjente åpen profil side. Kommenterer eller liker mine venner noe på en side jeg ikke kan se, da kommer ikke det opp på min tidslinje. Eller er det helt feil? Jeg har følgt med litt og absolutt alle der har åpen side... 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Det er nok dessverre feil... det kommer opp på alle hos meg, også de jeg har prøvd å trykke unsubscribe på.
kvinnemeg Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 Jeg snakker ikke om de du er venner med. Men dine venner som kommentere deres venner igjen (de du ikke er venn med) eller at de liker deres status. Da kommer det opp på siden min "maja kommenterte statusen til Ola". Også er ikke jeg venn med han, men pga han har åpen profil for alle, så kommer det opp på min side der med chatten.. U see? Men jeg har enda ikke sett noen av mine venner som har kommentert hos en jeg ikke er venn med der de har siden lukket.. Er litt dårlig på å forklare :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Jeg snakker ikke om de du er venner med. Men dine venner som kommentere deres venner igjen (de du ikke er venn med) eller at de liker deres status. Da kommer det opp på siden min "maja kommenterte statusen til Ola". Også er ikke jeg venn med han, men pga han har åpen profil for alle, så kommer det opp på min side der med chatten.. U see? Men jeg har enda ikke sett noen av mine venner som har kommentert hos en jeg ikke er venn med der de har siden lukket.. Er litt dårlig på å forklare :gjeiper: Sjekker du om hver enkelt det kommenteres på har åpen profil? Jeg har i hvert fall lukket profil, og folk har sett både ting jeg skriver og ting andre skriver hos meg. Jeg er ikke så opptatt av om andre ser hva jeg skriver (med unntak av private meldinger og chat), men skulle veldig gjerne sluppet å se alt hva alle venner og ikkevenner klikker på. Ser at etterspørselen etter en knapp til å fjerne den tickeren er enorm i diverse diskusjonsgrupper på nettet... så vi kan jo håpe de gir etter til slutt. Var jo sånn da den sidebaren med chat kom også, nå kan man heldigvis klikke den bort.
kvinnemeg Skrevet 25. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2011 Ja jeg har nå trykket meg inn på alle for å se om de er åpen eller lukket og alle der er åpent. Har aldri skjedd der det står "maja kommenterte "blablablabla" på ole sin status" og når jeg har trykket på det så har ikke jeg kunnet sett det pga han har stengt profil. Absolutt alle de fremmede navnene som kommer opp på min facbook har ihvertfall åpen side. Eller så har de sånn at venners venner kan se? Hvordan vet du om fremmede har sett hva du har skrevet da, har de sagt det? Jeg og håper det forsvinner, skikkelig irriterende å se alt hva andre kommenterer og liker. 1
Noteknekk Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Jeg snakker ikke om de du er venner med. Men dine venner som kommentere deres venner igjen (de du ikke er venn med) eller at de liker deres status. Da kommer det opp på siden min "maja kommenterte statusen til Ola". Også er ikke jeg venn med han, men pga han har åpen profil for alle, så kommer det opp på min side der med chatten.. U see? Men jeg har enda ikke sett noen av mine venner som har kommentert hos en jeg ikke er venn med der de har siden lukket.. Er litt dårlig på å forklare :gjeiper: Det er slik jeg også har forstått at det fungerer. Les denne, den forklarer det også, og sier litt om hvordan man kan prøve å unngå det. https://www.facebook.com/notes/clare-washbrook/facebook-privacy-issue-how-it-works-and-how-to-stop-it-if-people-comply/10150306637227702 2
kvinnemeg Skrevet 26. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2011 Ja, den linken var jo ikke så dum. Folk burde uansett stengt siden sin for kun venner. Er flere tusen folk (sikkert mer også) som ikke er klarover at siden deres plutselig er åpen etter den nye facebook. Slik har det alltid vært, med engang det kommer noe nytt så er det stor sjanse for at siden plutselig er åpen, det har skjedd med mangen jeg kjenner. Jeg sjekker ofte at jeg har stengt side. Men selvfølgelig, finnes jo også folk som ikke bryr seg :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Jeg får også bare se kommentarer og likes på sider til folk som har åpen profil eller av en eller annengrunn har huket av for "public" eller "venners venner" på privacy på bildet/posten osv. Det vet jeg fordi jeg ikke får så sinnsykt mange updates om kommentarer på folk jeg ikke er venn med´s ting, og de få som kommer opp har åpen profil. Har også testa det ved at hu jeg bor med har likt ting på folks side som jeg IKKE har fått update om i tickeren og da har det vist seg at den profilen har vært stengt for meg. Det hadde jo vært helt imot alt av privacyregler hvis det man har skjult for andre enn venner plutselig skulle synes for hele verden. Jeg har inntrykk av at det som nå dukker opp i tickeren (Kari likte bildet til Per, Kari kommenterte på statusen til ole) er det som tidligere (og forsåvidt nå også) står på profilen din, som en slags action hver gang du har gjort noe. Forskjellen er at nå får man det servert i tickeren, og trenger ikke gå inn på profilen til Kari for å se om hun har kommenter osv. Har dessuten heller ikke skjedd at de jeg tidligere hadde skjult fra home-siden (det som nå heter unsubscribed) har dukket opp på homen eller tickeren.
Gjest Spinell Skrevet 26. september 2011 #9 Skrevet 26. september 2011 Ja, den linken var jo ikke så dum. Folk burde uansett stengt siden sin for kun venner. Er flere tusen folk (sikkert mer også) som ikke er klarover at siden deres plutselig er åpen etter den nye facebook. Slik har det alltid vært, med engang det kommer noe nytt så er det stor sjanse for at siden plutselig er åpen, det har skjedd med mangen jeg kjenner. Jeg sjekker ofte at jeg har stengt side. Men selvfølgelig, finnes jo også folk som ikke bryr seg :gjeiper: Til det jeg har uthevet: jeg tror ikke det stemmer at alle profilene plutselig er åpnet etter omleggingen. Da jeg gikk inn på mine innstillinger var de akkurat som tidligere; profilen er kun leselig for venner. 1
kvinnemeg Skrevet 26. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2011 Godt mulig det gjaldt for deg ja (og meg) men vet det har skjedd med mangen som jeg kjenner. Facebook har mangen slike små feil. Venner av meg blir plutselig taget i bilder de ikke er med på engang (og da snakker vi om hvert enkelt bilde i et helt album). Skjer av og til slike merkelige ting. Hva er egentlig unsubscribed? Hvor finner jeg det
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 Godt mulig det gjaldt for deg ja (og meg) men vet det har skjedd med mangen som jeg kjenner. Facebook har mangen slike små feil. Venner av meg blir plutselig taget i bilder de ikke er med på engang (og da snakker vi om hvert enkelt bilde i et helt album). Skjer av og til slike merkelige ting. Hva er egentlig unsubscribed? Hvor finner jeg det Øverst på den enkeltes profil. Ved siden av message-knappen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå