Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om deres barn ble behandlet dårlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg har skrevet om en jente, men det kunne likesågodt vært en gutt - og det kan være både heterofile par og homofile par.)

Si at dere har en datter som går på vgs(er mellom 15-19 år) og bor fortsatt hjemme. Denne datteren har en kjæreste som behandler henne dårlig. Bryter ned selvtilliten, får henne med på ting som hun egentlig ikke vil(rus, sex, skulking), slår og kjefter når hun sier imot.

Er det foreldrenes plikt å gripe inn om barnet er under 15, mellom 16 - 18 år eller over 18 år?

Flere som sier man ikke skal blande seg, men når man er såpass ung må man vel gripe inn og redde barnet sitt? Føler jeg selv hadde grepet inn om barnet mitt var i 20-årene også, og eldre ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blandet meg inn, for det er ikke et eneste menneske som hadde fått lov til å oppføre seg slik mot noen av mine barn. Selvføgelig skal man tre inn i slike situasjoner, for ellers kan hun jo risikere å bli helt ødelagt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt meg en skikkelig samtale med henne om hva ekte kjærlighet er. Fått henne til å se fremover. Fått henne til å se hva hun ønsker og trenger av en mann.

Skrevet

JA! Jeg fikk hjelp av mamma, tror ikke hun skjønte hva som var galt. Bare at det var noe. Det er det beste som kunne hendt meg!

Det er så viktig at noen griper inn hvis de ser at andre lider. Terskelen må være lavere enn den er hos de fleste i dag! Bedre å dobbeltsjekke at andre har det bra, er det ikke?

• Liker 3
Skrevet

Hadde snakket med skolen, fått permisjon derifra og reist langt vekk med datteren min. Så hadde hun i den perioden selv også skjønt at det forholdet var destruktivt for henne..

Skrevet

Grunnen til at jeg lagde denne tråden, er at jeg har lest noen tråder der det flere skriver at man ikke må blande seg inn i andres forhold... Men om man har et barn som bare går på vgs, så må man vel gripe inn.

Ville dere grepet inn om barnet deres var i 20-årene eller eldre?

Skrevet (endret)

Selvfølgelig hadde jeg blandet meg om jeg så det var en gutt som tydelig ødela jenta mi!

Himmel og jord! Uansett alder; 15, som 35.

Endret av Annaires
  • Liker 2
Skrevet (endret)

(Jeg har skrevet om en jente, men det kunne likesågodt vært en gutt - og det kan være både heterofile par og homofile par.)

Si at dere har en datter som går på vgs(er mellom 15-19 år) og bor fortsatt hjemme. Denne datteren har en kjæreste som behandler henne dårlig. Bryter ned selvtilliten, får henne med på ting som hun egentlig ikke vil(rus, sex, skulking), slår og kjefter når hun sier imot.

Er det foreldrenes plikt å gripe inn om barnet er under 15, mellom 16 - 18 år eller over 18 år?

Flere som sier man ikke skal blande seg, men når man er såpass ung må man vel gripe inn og redde barnet sitt? Føler jeg selv hadde grepet inn om barnet mitt var i 20-årene også, og eldre ...

Ett ord i dette innlegget roper mot meg, og det har jeg uthevet på alle måter jeg fant mulig å utheve det.

(Ikke at det ikke er ille med rus, sex og skulking - det er også ille, spesielt de 2 første, men jeg har en helt ekstremt lav terskel for fysisk vold.)

Jeg kan bare si hva jeg personlig ville gjort, hvis det var min datter, og jeg hadde definitivt grepet inn. Ingen legger hånd på barnet mitt (om hun er 3 år eller 30!!) :nei:

Endret av Adriane
Skrevet

INGEN behandler ungen min som søppel, jeg hadde blandet meg inn! Og om jeg hadde sett en mann slå min datter, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Skrevet (endret)

En mor vil er og bli en mor uansett alder. Mamma ville alltid brydd seg om noen gjorde meg noe vondt.

Endret av mirandaa
Skrevet

INGEN behandler ungen min som søppel, jeg hadde blandet meg inn! Og om jeg hadde sett en mann slå min datter, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Hadde jeg sett noen slå eller på annen måte utøve fysisk eller psykisk vold mot datteren min, så tror jeg faktisk jeg kunne være i stand til å ta liv - uten at jeg skal si det for sikkert ;)

Skrevet

Hadde jeg sett noen slå eller på annen måte utøve fysisk eller psykisk vold mot datteren min, så tror jeg faktisk jeg kunne være i stand til å ta liv - uten at jeg skal si det for sikkert ;)

Mmm, var nok noe i den retning jeg også tenkte først.

Skrevet

Ja, jeg syns det er så alvorlig at du burde gjøre noe. Jeg hadde blandet meg inn om det så var en søster, venninne eller mor for den saks skyld.

Skrevet

Jeg hadde grepet inn hvis hun var under 16. Jeg hadde gitt henne alle råd jeg kunne om hun var 16-18. Hadde hun vært over 18 ville jeg vært litt forsiktig da hun kan bli styrt unna meg av en sånn type, men likevel gjort det jeg kunne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...