Gå til innhold

Kenwood Major kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe en Kenwood Major kjøkkenmaskin, men det finnes mange ulike modellnavn av major typen. Hvilken major modell anbefales og hvorfor ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg har jo ikke sammenligningsgrunnlag, men jeg er strålende fornøyd med vår Major Titanium (KM020, mener jeg) på 1500W. Jeg har fremdeles ikke, etter 3 års nesten daglig bruk, støtt på noe den ikke har taklet. Bruker den til brødbaking (3 store brød i slengen), diverse annen gjærbakst, kakerører, smoothies (synes blenderen som følger med er mer enn bra nok til vår bruk), og har diverse tilleggsutstyr som også brukes jevnlig, deriblant food processor og kjøttkvern.

Vi valgte bevisst å ønske oss den kraftigste modellen som var på markedet den gangen, leste meg litt opp og så at en del ønsket de hadde valgt kraftigere motor enn hva standardmodellen har - den på 900W. Samtidig har jeg sett en del som er strålende fornøyd med den wattstyrken, men det kommer sikkert litt an på bruken, også. Jeg er glad i matlaging og bruker Kenwooden til mye forskjellig. Om du "bare" skal bake to brød i uka holder det sikkert lenge med 900W.

Forøvrig er det stadig tilbud på ulike modeller med forskjellige utstyrspakker, så det kan sikkert være greit å følge litt med og se hva du finner. Titanium er nokså dyr i utgangspunktet, men det hender at den også er på tilbud. Det finnes forøvrig ulike utgaver av Titanium også, mener det er en på 1200W i tillegg til den på 1500W, ihvertfall.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Dytter litt på tråden :vinke:

Har lenge ønsket meg en kjøkkenmaskin og trenger det virkelig(da jeg baker en del, både søt gjærbakst, brødbakst etc etc), men har ikke hatt mulighet til å kjøpe det før nå. Jeg har lenge siklet etter en Kenwood major titanium på coop obs hypermarked til rundt 4000 tror jeg det var(men husker ikke om det var f.eks inkl kjøttkvern eller hva), tror det er en KM020. Jeg ser den nesten bare har fått 5 og 6'ere på tester og det virker som en super maskin. Men hva er deres erfaringer med denne? Og vet dere om noen gode tilbuder som er nå på denne? Gjerne med kjøttkvern og evnt annet ekstrautstyr.

Kenwood here i am! :hoppendeglad:

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg sjekka denne i dag. På jernia kostar den 4990, og då er den utan kjøtkvern, berre blender følgjer med av ekstrautstyr. Eg har kjøtkvern på min gamle, så om eg fekk denne ville eg verte veldig glad. Men om det er den store skilnaden mellom 1200 og 1500 w veit eg ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...