Gå til innhold

hva synes dere? bruke barn til pengeinnsamling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har normalt et greit forhold til min ex = snakker skjelden med henne, men i dag fikk jeg vite at hun hadde latt vår 11 år gamle datter gå og ringe på dører og samle inn penger til et veldedig formål. de var riktignok 2 i perioder (tilsvarende alder), men i perioder alene...

Jeg syns min ex godt kunne blitt med og vært litt støtte og trygghet, og vist litt seriøsitet om innsamlingen,

eller er jeg litt vanskelig????

har noen andre erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg ikke helt skjønner problemet. Så lenge dette er organisert innsamlig og ingen barnestreker er det jo bare fint om barna gjør slikt.

Jeg gjorde mye slikt selv da jeg var liten, og har bare positiv erfaring med det.

• Liker 2
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg gikk å samlet inn til TV-aksjonen hvert år etter at jeg fylte ti år. Det er faktisk helt vanlig at det er unger som samler inn til disse tingene. Da går de enten to og to, eller blir kjørt på ruten av en voksen.

Skrevet

Da jeg var på den alderen gikk vi rundt på stuentbyen og banket på dørene og spurte om vi kunne få tomflasker. Vi fikk inn enormt mye, moen hadde verandaen full av flasker og bokser!

Skrevet

Det er tydelig at mange ikke har skjønt hva du vil med innlegget ditt, men jeg tenkte at du kanskje tenkte på at det ikke er bare bra å sende barn alene for å ringe på hjemme hos folk. Dette fordi man vet aldri hva ungen kan møte på.

Barn kan bli lokket inn i gangen mens "giveren" bare skal finne fram lommeboka... da er det fort gjort å utsette et barn for voldshandlinger av ett eller annet slag.

Skrevet

Det er tydelig at mange ikke har skjønt hva du vil med innlegget ditt, men jeg tenkte at du kanskje tenkte på at det ikke er bare bra å sende barn alene for å ringe på hjemme hos folk. Dette fordi man vet aldri hva ungen kan møte på.

Barn kan bli lokket inn i gangen mens "giveren" bare skal finne fram lommeboka... da er det fort gjort å utsette et barn for voldshandlinger av ett eller annet slag.

Jeg tror ikke at folk ikke har forstått poenget eller hva TS er redd for, men at man forstatt ikke ser på dette som farlig.

For å unngå misforståelser kan jeg jo slenge på at jeg selv gjorde dette masse alene eller med jevnaldrende da jeg var mindre. Det samme gjorde samboeren min som jeg leste denne tråden opp for. Vi er begge enige om at dette er en veldig normal ting, og at det er merkelig å sette spørsmålstegn ved handlingen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror organisasjoner bevisst bruker barn som pengeinnsamlere. Det er ikke så lett å si nei til et barn som til en voksen. Det er da ikke alt man føler like sterkt for å støtte, men når det står en 10-åring utenfor døren din, tar man lettere frem lommeboken, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...