missliss Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Jeg fløy nylig ned til Gran Canaria. Forsåvidt et ok fly, det, men vi snakker jo charter. Og med charterreiser kommer småbarnsfamilier og deres babyer. Jeg er ei tålmodig jente. Jeg tåler bråk, og lar meg ikke så lett vippe av pinnen. Men det skal ikke mye til hvis når jeg ser en småbarnsfamilie sitte og le av babyen som hyler. Hyler, hyler, hyler. Så reiser mora seg opp, tar babyen i armene, går frem og tilbake, og smiler mot oss andre, og sier "åh, han blir kanskje litt sint av og til". Hun prøver å høste smil fra oss andre, og ser så uskyldig ut. Nei da, jeg er ikke så hatefull. Jeg forstår det er vanskelig å være foreldre til bitte små babyer. Men HVORFOR blir bitte små babyer slept med på klamme sydenferier? Trange, store charterfly, lange køer, luftfuktighet, mas. Bare mas. Lang busstur fra flyplassen til hotellet, et badebasseng babyen er for liten til å bruke, en hotellrestaurant/restaurant som IKKE er laget for babyen og den enorme barnevogna. Ungen lager lyd fordi den mistrives, og likevel tramper dere rundt og håper alle ser på den fantastiske babyen deres. Hva tenker dere på, småbarnsforeldre som gjør dette? Jeg synes rett og slett det er egoistisk av dere å slepe en uskyldig baby med på noe slikt. Jeg forstår godt dere trenger ferie - men er ikke fokuset på barnet mye større? Hvilken glede har en tre-fire måneder gammel baby av å ligge på Las Palmas mens dere tyller i dere rosa drinker? "Glade foreldre", er det svaret? Dere utsetter babyen deres for noe som ikke hører hjemme! Vil gjerne høre fra dere mødre som kan forklare meg hva dere tenker med. 40
bergensbabe87 Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg fløy nylig ned til Gran Canaria. Forsåvidt et ok fly, det, men vi snakker jo charter. Og med charterreiser kommer småbarnsfamilier og deres babyer. Jeg er ei tålmodig jente. Jeg tåler bråk, og lar meg ikke så lett vippe av pinnen. Men det skal ikke mye til hvis når jeg ser en småbarnsfamilie sitte og le av babyen som hyler. Hyler, hyler, hyler. Så reiser mora seg opp, tar babyen i armene, går frem og tilbake, og smiler mot oss andre, og sier "åh, han blir kanskje litt sint av og til". Hun prøver å høste smil fra oss andre, og ser så uskyldig ut. Nei da, jeg er ikke så hatefull. Jeg forstår det er vanskelig å være foreldre til bitte små babyer. Men HVORFOR blir bitte små babyer slept med på klamme sydenferier? Trange, store charterfly, lange køer, luftfuktighet, mas. Bare mas. Lang busstur fra flyplassen til hotellet, et badebasseng babyen er for liten til å bruke, en hotellrestaurant/restaurant som IKKE er laget for babyen og den enorme barnevogna. Ungen lager lyd fordi den mistrives, og likevel tramper dere rundt og håper alle ser på den fantastiske babyen deres. Hva tenker dere på, småbarnsforeldre som gjør dette? Jeg synes rett og slett det er egoistisk av dere å slepe en uskyldig baby med på noe slikt. Jeg forstår godt dere trenger ferie - men er ikke fokuset på barnet mye større? Hvilken glede har en tre-fire måneder gammel baby av å ligge på Las Palmas mens dere tyller i dere rosa drinker? "Glade foreldre", er det svaret? Dere utsetter babyen deres for noe som ikke hører hjemme! Vil gjerne høre fra dere mødre som kan forklare meg hva dere tenker med. Vi tenker med hodet som alle andre også gjør Skal selv dra til Grand Canaria når sønnen min er 6 mnder å har absolutt ingen dårlig samvitighet av den grunn! 3
Gjest NozMonster Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 (endret) så når du får barn, så har du tenkt å holde deg hjemme i mange år du da eller? jeg er enig i at det er superirriterende å høre på den hylingen, men det er jo bare å putte på seg noen ørepropper og skru på musikk jeg synes det er mere egoistisk tankegang av deg, at du synes barnefamilier skal holde seg hjemme for ikke å bry deg, enn at det er en egoistisk handling av dem og sette seg på et fly! Endret 25. september 2011 av NozMonster 7
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2011 Vi tenker med hodet som alle andre også gjør Skal selv dra til Grand Canaria når sønnen min er 6 mnder å har absolutt ingen dårlig samvitighet av den grunn! Fordi sønnen din på seks måneder har så stor glede av tropevarme? Tenker meg han gleder seg. 32
Gjest Annaires Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Jeg tenker med hjernen, slik som deg vil jeg tro. Det er ikke slik at småbarnsforeleldre er en egen rase. Det er vanlige mennesker, som deg(?), bare at de har et barn. Er ganske sikker på at de som ler av babyen sin når den gråter, hadde like dårlig oppdragelse da de var barnløse. 2
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2011 så når du får barn, så har du tenkt å holde deg hjemme i mange år du da eller? jeg er enig i at det er superirriterende å høre på den hylingen, men det er jo bare å putte på seg noen ørepropper og skru på musikk jeg synes det er mere egoistisk tankegang av deg, at du synes barnefamilier skal holde seg hjemme, enn at det er en egoistisk handling av dem og sette seg på et fly! Jeg vil veldig gjerne reise sammen med barna mine, og la dem oppleve verden. Men her snakker vi om babyer som virkelig mistrives, og som ikke kommer til å huske et pøkk. Helt fint hvis barnet er fire-fem år og oppover, for da tror jeg han koser seg masse. Men å slepe med seg en bitte liten baby synes jeg er egoistisk, ja. 17
Gjest Mammapåtur Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Jeg har reist med mine fra de var små ! 6 mnd var den minste da vi var på Kypros . Nå gråter ikke mine barn på flyet eller ellers. De får melk / pupp når flyet tar av og lander , for da får de ikke dotter i ørene. Nå når de er større oppfører de seg eksemplarisk i flyet . Men det er mine gullunger da Hvorfor foreldre tar med små barn til syden ? Kanskje babyene har storesøslen som nyter ferien ? En liten baby lider ingen nød , så lenge de er passet på . Men foreldre er forskjellige , og behandler babyene forskjellig . Jeg tåler dårlig mine egne barns gråt , og gjør hva jeg kan for å stoppe gråten til mine babyer . Andre har større tålmodighet , og lar gjerne barna gråte litt . Hvordan du blir som mor , det vil tiden vise . Kanskje blir det sydentur på dine babyer også ? 2
Gjest Annaires Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Jeg vil veldig gjerne reise sammen med barna mine, og la dem oppleve verden. Men her snakker vi om babyer som virkelig mistrives, og som ikke kommer til å huske et pøkk. Helt fint hvis barnet er fire-fem år og oppover, for da tror jeg han koser seg masse. Men å slepe med seg en bitte liten baby synes jeg er egoistisk, ja. skulle likt å se den foreldern som kun gjør ting som gleder barna og aldri en selv... 3
bergensbabe87 Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Fordi sønnen din på seks måneder har så stor glede av tropevarme? Tenker meg han gleder seg. I mai er det ikke tropevarme 2
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2011 Du skjønner hva jeg mener - veldig varmt. 2
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2011 (endret) skulle likt å se den foreldern som kun gjør ting som gleder barna og aldri en selv... Skulle likt å se den forelderen som tok vare på barnet sitt og satte det først. Og så gikk barnet og la seg, og da ble det jaggu tid til egoet også. Endret 25. september 2011 av missliss
Husfrua Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Er litt enig med deg ts. Vi har snakket om å reise til syden neste sommer når ungen er 6 mnd, men vurderer å droppe det. Syns det blir mye stress med å passe på varmen og at han vil få i seg nok væske. Vil nok tro en baby uansett har det bedre hjemme i Norge, eller kaldere strøk. Samtidig er det jo ikke sånn at man må avstå fra syden i alle år som småbarnsforeldre. Året etter er det jo ganske så annerledes. og hverken vi eller våre barn MÅ dra til syden hvert år. 10
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. september 2011 Er litt enig med deg ts. Vi har snakket om å reise til syden neste sommer når ungen er 6 mnd, men vurderer å droppe det. Syns det blir mye stress med å passe på varmen og at han vil få i seg nok væske. Vil nok tro en baby uansett har det bedre hjemme i Norge, eller kaldere strøk. Samtidig er det jo ikke sånn at man må avstå fra syden i alle år som småbarnsforeldre. Året etter er det jo ganske så annerledes. og hverken vi eller våre barn MÅ dra til syden hvert år. Helt enig med DEG! Det er dette det er snakk om - små babyer. Ikke småbarn som kan kose seg i Syden, bade i bassenget og få i seg masse is. Jeg har derimot ingen tro på at et barn under ett år har det godt der, og da mener jeg foreldre som likevel sleper ungen sin ned dit er egoistiske. 7
Gjest Annaires Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Skulle likt å se den forelderen som tok vare på barnet sitt og satte det først. Og så gikk barnet og la seg, og da ble det jaggu tid til egoet også. Forstår ikke helt hva du mener her jeg...
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 Helt enig med DEG! Det er dette det er snakk om - små babyer. Ikke småbarn som kan kose seg i Syden, bade i bassenget og få i seg masse is. Jeg har derimot ingen tro på at et barn under ett år har det godt der, og da mener jeg foreldre som likevel sleper ungen sin ned dit er egoistiske. Vi storkoste oss alle tre, på intet mindre enn tre utenlandsturer babyens første leveår. Og tro det eller ei; babyen var blir og fornøyd hele turen. 1
missliss Skrevet 25. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 25. september 2011 Vi storkoste oss alle tre, på intet mindre enn tre utenlandsturer babyens første leveår. Og tro det eller ei; babyen var blir og fornøyd hele turen. "Utlandet" er én ting - Glovarme Syden er en annen.
Harlekin Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 (endret) Små babyer kan være hvor som helst, så lenge de får oppfylt behovene sine. Hvis foreldrene planlegger skikkelig og gjør alt de kan for at barnet (og medpassasjerene ) skal ha det bra, ser jeg ikke noe galt i å ta med babyer på flyturer. Man må tåle at barnefamilier også er på reise. Det sagt, så ville jeg ikke tatt med en liten baby på sydenferie. Ikke fordi jeg ikke eeeeelsker å tylle i meg rosa drinker, men fordi det er svært mye å passe på ift. varme, bakterier og slikt. Vi skal utenlands for første gang nå (til det glade Danmark), og barnet er over to år. Forresten, TS, du virker litt forutinntatt: Ikke alle som skal til syden drar på fyllatur, vet du. Endret 25. september 2011 av Harlekin 1
Jolene Skrevet 25. september 2011 #18 Skrevet 25. september 2011 Kunne ikke sagt meg mer enig. Synes dessutend et er barnemishandling å ha med en liten en til så varme strøk iom at så små barn ikke er vandt med den type varme. De forstår heller ikke at det kan være vondt når flyet lander og tar av. Egoistisk? Ja! 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #19 Skrevet 25. september 2011 "Utlandet" er én ting - Glovarme Syden er en annen. Det var sydenland alle tre gangene, men opplevde ingen av de som glovarme. Man drar jo ikke med seg en unge til f.eks tyrkia i juli.
Harlekin Skrevet 25. september 2011 #20 Skrevet 25. september 2011 Missliss: Du er en tålmodig jente, skriver du, men i profilen din er du mann :gjeiper: 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå