AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hadde en relativt lett søndagsmiddag, og er nå sugen på en dessert av et eller annet slag. Men jeg vet ikke helt hva jeg kan få til med de ingrediensene jeg har? Det frister mest å bake, menjeg har ikke så mye mel... - frosne blåbær - litt frukt (banan, appelsin, plommer, epler) - honning - bittelitt hvetemel, 0,5 dl kanskje? Har grovt mel da. - havregryn - mandler - tørkede aprikoser - sukker - honning - lettrømme - bittelitt creme fraiche - smør Hjelp?
Kvist Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Smuldrepai? Del opp frukt, kanskje ta litt bær også, legg i ildfast form. Og bland kjapt sammen havregryn, hakkede mandler, smør og sukker til en smulete deig. Har du brunt sukker bruker du det, hvis ikke hadde jeg tatt litt hvitt og litt honning tror jeg. Stek til smuldrepaien er gylden. Er du ikke en slump-baker finnes det ørten oppskrifter med mål på nett. 1
Pingting Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Smuldrepai? Del opp frukt, kanskje ta litt bær også, legg i ildfast form. Og bland kjapt sammen havregryn, hakkede mandler, smør og sukker til en smulete deig. Har du brunt sukker bruker du det, hvis ikke hadde jeg tatt litt hvitt og litt honning tror jeg. Stek til smuldrepaien er gylden. Er du ikke en slump-baker finnes det ørten oppskrifter med mål på nett. Genialt! Tusen takk for tips, Kvist! (Hilsen Pingting, som er en jævel på å komme borti anonym-knappen)
Pingting Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Det ble smuldrepai av plommer og epler, med sånn smuledeig som du foreslo. Fantastisk! Også litt lettpisket creme fraiche på toppen. *tildeler Kvist heltestatus* 1
Kvist Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 *tildeler Kvist heltestatus* Det hørtes veldig godt ut da Og mandler i smuldredeigen gjør den sååå mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå