Gå til innhold

Bryllupsreise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi var tre uker i Spania :)

Det var deilig!! Så kunne vi gjøre litt hva vi ville, ville vi shoppe kunne vi det, ville vi ligge på stranden så gjorde vi bare det. Så dro vi litt ut på bygda en dag, og ble kjent med litt annen kultur :) Det var herlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mange fine destinasjoner! Flott å få tips til hoteller og plasser, har googlet litt nå ja :)

Hadde det ikke vært for at vi skal gifte oss i juli neste år hadde vi nok muligens dratt til Midt-Østen. Vi skal til Abu Dhabi og Dubai nå i høst. Skulle gjerne ha dratt tilbake dit på bryllupsreise, men 40-45 grader er litt vel varmt... Oman er et land jeg har veldig lyst til å besøke...

Hvis det hadde vært mulig ville vi nok også sett på Karibien, men hurricane season er lite ettertraktelig på bryllupsreisen :)

Skrevet

Vi kom hjem fra bryllpsreise i går. Vi hadde tre dager i Roma som ble avsluttet med en uke på Cruise i østlige middelhav. Vi likte cruiset veldig godt, kommer sikkert til å dra på cruise igjen senere.

Skrevet

Om man er en cruise-person så ville jeg anbefalt Nilen-cruise. Båtene er myeee mindre enn vanlige cruiseskip, så mindre å gjøre på båten. Men omgivelsene er fantastiske, og det er mye å se.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var på La Laanta Hideaway Resort på Koh Lanta, Thailand.

Bare elsker det stedet! Nydelig strand, deilige omgivelser, hyggelige folk som jobber der. Skikkelig luksus uten at det blir for stivt.

Thailand turen måtte vi ta nesten 6 mnd etter bryllupet, så vi hadde en mini-bryllupsreise rett etter selve bryllupet. Da var vi i Skagen i Danmark og bodde på Hjorts Hotel (nydelig lite badehotel med god mat og avslappet steming).

Skrevet

Vi drar til Japan :) vi hadde planlagt det som ferie egentlig, og jeg hadde spart penger til det siden 2009 hehe.

Vi skulle reise i år, men så ble det alt dette med jordskjelv og sånt, så det blir 2012. Og siden vi gifter oss i Februar kan det være vårt bryllupsreise! :)

Skrevet

Vi reiser til Salzburg i Østerrike etter bryllupet i februar :rodmer: Vinter og romantikk :yvonne:

Skrevet

Jeg aner ikke hvor vi skal reise...

Vi har lyst på strand og avslapping, og kunne reise litt rundt på en landsbygd eller noe...

Og vi vil gjerne ikke bruke mer enn ca.10.000 kr...

Ikke så lett å finne noe så billig som er litt fint.

Skal jo tross alt på bryllupsreise.

Noen forslag?

Skrevet

India er billig å fly til, samt at man bruker nesten ingenting i lommepenger. Goa eller Kerala er idyllisk.

Ellers kan man være heldig å få en tur til Barcelona e.l. for 5000,- pr.pers. Jeg ville unngått charter på det prisnivået fordi du får ganske lav hotellstandard for pengene, kanskje med unntak av Egypt.

Skrevet

Vi reiste dagen etter bryllupet og det er virkelig å anbefale. Vi var på Koh Samui på et helt fantastisk hotell, The Tongsai Bay. Var enda bedre enn forventet! Vi var der i 13 netter og forlot nesten ikke hotellområdet. Lengter fortsatt tilbake! I tillegg så ble lille spiren i magen unfanget der, så det gjør det hele til litt ekstra romantisk da, hehe :yvonne:

Skrevet

Så mange spennende destinasjoner dere skal til..

Jeg sliter fortsatt litt med å bestemme meg. Fant et utrolig fint hotell i Khao Lak, virker som et skikkelig drømmehotell med imagineers som kan ordne alt av utflukter etc man kunne ønske seg. Men det er visst ikke den beste plassen å besøke i og med at det regner mye i august i områdene Phuket, Khao Lak og Krabi.

Noen av dere som har vært i det området perioden august/september? Mye regn da som ødelegger ferien, eller er det mer at det regner kraftig i noen minutter også blir det bra igjen?

Skrevet

Jeg har vært på Koh Lanta utenfor Krabi i slutten av Juni og da synes jeg ikke regne var noe problem..noen byger av og til bare. Men det var noen ting som var stengt etc. fordi det var lavsesong..

Skrevet

Så mange spennende destinasjoner dere skal til..

Jeg sliter fortsatt litt med å bestemme meg. Fant et utrolig fint hotell i Khao Lak, virker som et skikkelig drømmehotell med imagineers som kan ordne alt av utflukter etc man kunne ønske seg. Men det er visst ikke den beste plassen å besøke i og med at det regner mye i august i områdene Phuket, Khao Lak og Krabi.

Noen av dere som har vært i det området perioden august/september? Mye regn da som ødelegger ferien, eller er det mer at det regner kraftig i noen minutter også blir det bra igjen?

Som jeg skrev over så var vi på Koh Samui, men det kan vel sammenliknes. Vi reiste 28.august og var der til 11.september i år. Det er jo monsoon season, men synes været var overraskende bra. Det var en del små regnskurer men stort sett på kvelden. Temperaturen lå på 30-35 hver dag. Det var litt skyer, men synes egentlig det var litt deilig siden det var så varmt. Stort sett bare florlette skyer så solen kom godt igjennom.

Jeg kan i hvertfall anbefale Thailand i denne perioden, til tross for monsoon. Lykke til med planleggingen :)

Skrevet

Vi var 3 uker i Hellas og brukte ca 18.000 NOK totalt. Det var helt perfekt!

Skrevet

Så mange eksotiske destinasjoner, det høres herlig ut.

Selv har vi en liten en som vi må ta hensyn til, men har skaffet barnevakt så da blir det langhelg på et 5 stjerners hotell i Amsterdam. Det viktigste for meg er at vi får noen dager for oss selv.

Skrevet

Jeg gleder meg til å se hvor vi skal! Får bryllupsreise av svigermor, og vi har ingen aaanelse om hvor turen går!

Skrevet

Vi var nok da veldig klisje og dro til Maldivene:) var der i to uker og bodde på to forskjellige øyer. ELSKET det og syns det var herlig med to uker med luksus etter noe stressende bryllupsforberedelser:) drakk god vin og spiste fantastisk mat. Dro på spennende utflukter, spilte tennis, trente, gikk på SPA, prøvde masse forskjellig yoga og meditasjon og nøt av å være gift:)

Tror mange føler det kan blir kjedelig med lite å gjøre men det stemmer ikke om man utnytter de mulighetene stedet gir:)

Skrevet

Australia :)

Skrevet

Australia :)

Australia høres jo veldig spennende ut. Hvor lenge skal dere være borte, og hvordan legger dere opp turen? :)

Skrevet

Vi var nok da veldig klisje og dro til Maldivene:) var der i to uker og bodde på to forskjellige øyer. ELSKET det og syns det var herlig med to uker med luksus etter noe stressende bryllupsforberedelser:) drakk god vin og spiste fantastisk mat. Dro på spennende utflukter, spilte tennis, trente, gikk på SPA, prøvde masse forskjellig yoga og meditasjon og nøt av å være gift:)

Tror mange føler det kan blir kjedelig med lite å gjøre men det stemmer ikke om man utnytter de mulighetene stedet gir:)

Oj, så kjekt å høre. Det høres ut som en ferie som hadde passet oss også. Vi tenkte jo at det å ligge på en strand i to uker fort kan bli litt kjedelig, men hvis det er en del utflukter å være med på så er jo det perfekt. Hvilke øyer var dere på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...