Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å reise, og synes det er spennende å høre om andre par sine bryllupsreisedestinasjoner :)

Så som tittelen sier; Hvor skal dere eller hvor har dere vært på bryllupsreise, og hvor lenge var dere evt. borte?

Vi gifter oss neste sommer og har begynt å titte litt på ulike destinasjoner. Det er så utrolig mye spennende å velge mellom, så litt tips om ulike destinasjoner som dere har vært på eller skal til hadde vært utrolig bra :)

Vi har tenkt i de baner at vi ikke vil dra til Maldivene, Mauritius eller Seychellene da dette blir litt "standard" bryllupsreise for oss (og veldig dyrt...) Vi har derimot tenkt litt på Vietnam (har studert der tidligere og er helt forelsket i landet), India, Indonesia eller Madagaskar.

Kom gjerne med tips til destinasjoner, hoteller, aktiviteter etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal på tredagers sykkeltur i fjellheimen etter vielseshelga.

Så kommer vi til å ta en tur litt senere på året med mine barn også.

• Liker 2
Skrevet

Vi skal gifte oss i Italia og kommer til å kjøre rundt i landet i et par uker etter bryllupet :) Men vi har med oss barn og kanskje også flere familiemedlemmer, så vil ikke kalle det en bryllupsreise.

Vår drømmereise er New York og Hawaii kombinert. Ville da kanskje vært i NY noen dager først, og så tatt fly videre til Hawaii. Men det er ikke aktuelt å være så lenge borte fra barna våre, så da måtte vi ha tatt dem med oss.

Skrevet

India er jo fantastisk, hva med Kerela?

Jeg drømmer om safari+enten zanzibar eller mozambique.

Skrevet

Vi skal på tredagers sykkeltur i fjellheimen etter vielseshelga.

Så kommer vi til å ta en tur litt senere på året med mine barn også.

Det høres jo ut som en fortreffelig tur :) Sikkert bra å dele det opp i to, så får dere flere ting å glede dere til :)

Skrevet

Vi skal gifte oss i Italia og kommer til å kjøre rundt i landet i et par uker etter bryllupet :) Men vi har med oss barn og kanskje også flere familiemedlemmer, så vil ikke kalle det en bryllupsreise.

Vår drømmereise er New York og Hawaii kombinert. Ville da kanskje vært i NY noen dager først, og så tatt fly videre til Hawaii. Men det er ikke aktuelt å være så lenge borte fra barna våre, så da måtte vi ha tatt dem med oss.

Det høres fantastisk ut med både ferie i Italia med familie og en egen bryllupsreise etterpå. New York er jo en by med mange muligheter og ting å se, så der får dere det sikkert supert! Har aldri vært på Hawaii før, men det er sikkert veldig fint der!:)

Skrevet

India er jo fantastisk, hva med Kerela?

Jeg drømmer om safari+enten zanzibar eller mozambique.

Har du vært i India før? :) Er Kerela et fint sted å dra på bryllupsreise?

Vi har også tenkt litt på 1 uke safari først, også en uke på stranden i Zanzibar etterpå, høres ut som en herlig kombinasjon. Både litt (mye!!) å oppleve først, også slappe helt av etterpå.

Skrevet

Jeg og min mann giftet oss i sommer. På bryllupsreisen syklet vi fra Lindesnes til Nordkapp. Brukte ca seks uker på sykkelen, og fire dager på returen, bl.a på Hurtigruten.

Anbefales!

Skrevet

Jeg har vært i India og elsket hvert sekund. Ikke vært i Kerela, men harvært langt nord i Goa hvor det er færre turister enn på de mer kjente strendene. I Kerela er det visst enda færre.

Sør-Afrika har mange luksuriøse men ikke så dyre safaristeder. Kenya og Tanzania har dyrere safarier, men likevel fantastisk.

Skrevet

Vi reiser på bryllupsreise til USA. Det blir 5 netter i Florida (Fort Lauderdale), 7 netter på cruise i Karibien med Oasis of the Seas (er da innom Jamaica, Haiti og Mexico) og 7 netter i New York. Gleder oss!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi reiser på bryllupsreise til USA. Det blir 5 netter i Florida (Fort Lauderdale), 7 netter på cruise i Karibien med Oasis of the Seas (er da innom Jamaica, Haiti og Mexico) og 7 netter i New York. Gleder oss!

Det høres helt perfekt ut!

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for en slik tur?

Skrevet (endret)

Det høres helt perfekt ut!

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for en slik tur?

Har satt av 100.000 kr av egne sparepenger, men regner ikke med å bruke så mye. Derimot har vi lyst til å kunne slappe av og bruke penger på det vi har lyst til.

Kostnadene så langt:

Fly Oslo-Miami (mellomlanding i Zürich), Fort Lauderdale-New York, New York-Oslo: 12998 kr for 2 personer

Hotell Florida 5 netter: 5942.93 kr

Cruise i Karibien 7 netter: 18560.74 kr (maten er inkludert)

Hotell New York 7 netter: 8553.54 kr

Depositum cruise: 2000 kr

Drikke, spabehandlinger (to stykker) og én utflukt på cruise: 1650.08 kr

Til sammen (foreløpig): 49705.29 kr

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi planlegger cruise vi og, men vi skal en tur i middelhavet med noen ekstra dager i Barcelona.

Skrevet

Vi skal til Mexico, Cancun-området.. og ut til en av øyene utenfor der:) Herlig!

Skrevet

Har satt av 100.000 kr av egne sparepenger, men regner ikke med å bruke så mye. Derimot har vi lyst til å kunne slappe av og bruke penger på det vi har lyst til.

Kostnadene så langt:

Fly Oslo-Miami (mellomlanding i Zürich), Fort Lauderdale-New York, New York-Oslo: 12998 kr for 2 personer

Hotell Florida 5 netter: 5942.93 kr

Cruise i Karibien 7 netter: 18560.74 kr (maten er inkludert)

Hotell New York 7 netter: 8553.54 kr

Depositum cruise: 2000 kr

Drikke, spabehandlinger (to stykker) og én utflukt på cruise: 1650.08 kr

Til sammen (foreløpig): 49705.29 kr

Wow. Du har kontroll, ja!

Cruise er ikke vår greie, men alt det andre høres fantastisk ut! :rodmer:

Skrevet

Vi dro til Pisa, og overnattet på det fineste hotellet jeg har vært på: Hotel Relais dell orologio. Dette, som er et femstjerners hotell (med gratis minibar...) koster rundt en tusenlapp for natta, altså ca det samme for et "møkkahotell" her i Norge. Pisa er en rolig by, med mange spennende byer rett i nærheten. :)

Vi gjorde den "feilen" at vi reiste på bryllupsreise like etter bryllupet (3 dager etterpå). vi var begge så slitne, at vi ville egentlig helst bare være hjemme og se på tv (haha!), så da var det godt at vi bodde på et veldig fint hotell, med flotte senger, for vi brukte iallefall en dag kun inne på hotellrommet, der vi byttet på å lese, og sove. Vanvittig deilig!

Skrevet

Vi gjorde den "feilen" at vi reiste på bryllupsreise like etter bryllupet (3 dager etterpå). vi var begge så slitne, at vi ville egentlig helst bare være hjemme og se på tv (haha!), så da var det godt at vi bodde på et veldig fint hotell, med flotte senger, for vi brukte iallefall en dag kun inne på hotellrommet, der vi byttet på å lese, og sove. Vanvittig deilig!

Haha, ser for meg at vi er helt knust når vi er ferdig med den store dagen. Derfor har vi bestemt oss for å dra nesten to mnd etter bryllupet.

Skrevet

Vi skal også Florida og Cruise :hjerte:

Skrevet

Kina kanskje? Gode hoteller og store muligheter for severdigheter/underholdning. Og du kan bli fotografert som en filmstjerne på en ganske rimelig pris :)

Skrevet

Vi reiser til Maldivene en uke etter bryllupet :) Skal være der 13 netter og bare slappe av og kose oss. Og så er det jo deilig å komme litt vekk fra kulda(reiser i februar)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...