AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Er det noen som har gjort dette? Har 3 år igjen av medisinutdanning i utlandet. Det er mange her som kjøper seg leiligheter og jeg vurderer å gjøre det samme, fordi det det er mye dyrere å leie via meglere og diverse ledd. Jeg har ca 30-40% egenkapital av det leiligheten vil koste. Vet ikke om jeg skal selge eller leie ut når jeg er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Er det noen som har gjort dette? Har 3 år igjen av medisinutdanning i utlandet. Det er mange her som kjøper seg leiligheter og jeg vurderer å gjøre det samme, fordi det det er mye dyrere å leie via meglere og diverse ledd. Jeg har ca 30-40% egenkapital av det leiligheten vil koste. Vet ikke om jeg skal selge eller leie ut når jeg er ferdig. De fleste som kjøper i utlandet tar opp lån der, på grunn av valutarisiko og koblingen mellom boligpriser og samfunnsøkonomi. Hvis banken du har i Norge har partnerbank der du studerer er det lettere å få lån, fordi de "kjenner" deg fra før. Ellers gjør du som i Norge, spør banker til du får et tilbud du synes passer for deg. Du bør også sette deg inn i evt. regler rundt boligkjøp i landet det gjelder. Det er ikke alltid man har lov til å eie bolig om man ikke bor i landet, for eksempel. Da vil du bli nødt til å selge når du er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå