AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hvor mye penger bruker dere på mat i måneden og hva pleier dere kjøpe ? For at jeg skal kunne leve den sunne livstilen jeg velger med masse fersk og næringsrik mat inkludert kosttilskudd til treningen så må jeg ut med ca 10,000 kr i mnd. Jeg kjøper masse frukt og grønnsaker, fisk, nøtter og faste kostilskudd produkter hver mnd. Jeg spiser ikke kjøtt,meieriprodukter,hvetemel,sukker,brød fra vanlige butikker(lager min egen). Drikker heller ikke alkohol, kaffe eller te. Juicing gjør jeg mye, lager også en del smoothies Mat og næring prioriterer jeg høyt så derfor bruker jeg mye penger på det. Hvor mye bruker du ? Hvis du er student, hvor mye tror du at du vil bruke når du kommer i fast arbeid ?
Sessipn Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Hjelpes! Vi er 2 stk og bruker ca 3500 kr i mat i mnd. Vil vel si vi har et normalt sunt kosthold. Vi lager også endel smoothies. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Jeg bruker rundt 2000. Har frysen full av ren sunn fisk som jeg har fått kjøpe direkte fra fiskere. Har også mye hjortekjøtt og storfekjøtt som jeg har fått kjøpe av jegere og bønder, men selv da jeg kjøpte disse tingene i butikken betalte jeg ikke en ren formue. Jeg spiser sunt og har gjort det i alle år.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Jeg vil si jeg har et sunt kosthold. Masse frukt, grønt, fersk fisk, kylling og magert kjøtt. Drikker ikke alkohol og brus, og godteri spiser jeg bare i helgene. Ca. 2000 kr/mnd. Men 10.000? Du må jammen være dårlig til å handle, eller bare ha dyre vaner. 3
Envy Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Vi er to stykker (+ to katter som får ganske dyr dyrebutikkmat) og har et husholdningsbudsjett på 3-4000 kr i mnd. Lager det meste fra bunn og spiser sunn, vanlig mat Hvis du er så sunn TS, hvorfor i alle dager putter du ikke i deg meieriprodukter? Har du allergi? 1
ara Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 10.000 var jammen meg mye penger!! Vi er bare 2 stykker og bruker rundt 2-3000 i måneden på mat. Det skal vel ikke koste så mye å spise sunt? Vi har da også masse frukt og lager mye av maten fra bunnen av..Fatter ikke hvordan det går an å svi bort så mye penger på mat ..........
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Hvis ett menneske kan bruke 10.000,- bare på mat hver mnd, hvor mye inntekt har ts da?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 10.000, hvor handler du, i USA? Altså, setter deg på et fly og reiser tur retur, evt. importerer mat, herregud. At en person bruker 10.000 er helt utrolig, nesten vanskelig å tro. Jeg spiser også sunt i hverdagen, skeier ut i helgene, og har et budsjett på rundt 2000-2500 i måneden. Hvor handler du, et sted hvor det er 1000 kroner kg for bananer osv? 1
Gjest Mahareth Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Jeg tror ikke jeg hadde klart å bruke 10.000 kr på mat i matbutikken på en måned engang. Vi er 2 voksne og har et budsjett på 4500, det inkluderer husholdningsartikler.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Jeg lurer mest på hvilke kosttilskudd du tar når du allerede spiser kjempesunt og trolig får i deg alt du trenger? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Jeg har en hest som veier rundt 1000kg, jeg og hesten tilsammen bor ikke eller spiser for 10 000kr i mnd en gang. Gratulerer, du er en ekte sløser. 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Jeg gjetter på at TS her har falt for helsekostbløffen, og kjøper en masse fancy mat som hun bare MÅ ha for å være sunn. Sånt er jo som regel dyrt. Spirulina, gojibær, hvetegress, proteintilskudd. Økologisk, biodynamisk ris fra indre Nepal. Og sånt. 15
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 (endret) Grovt regnet bruker jeg oppmot 15 000 i måneden, men jeg spiser en del ute. Synes egentlig ikke at det er så mye. Endret 25. september 2011 av Schotten–Baumann
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Uhm.. Jeg og juicer, spiser sunt, fisker selv, plukker bær og har frukt i hagen. Men jeg er da prisbevisst, og handler etter sesong. Her bruker vi 3000-4000,- på to stykker. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ler inni meg av de som bruker 10.000,-+ i måneden på mat. Herlighet.
Herr Langbein Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 ca 1800 kroner. En voksen + 2 barn halvparten av tiden.
Drizzt Skrevet 25. september 2011 #16 Skrevet 25. september 2011 Jeg gjetter på at TS her har falt for helsekostbløffen, og kjøper en masse fancy mat som hun bare MÅ ha for å være sunn. Sånt er jo som regel dyrt. Spirulina, gojibær, hvetegress, proteintilskudd. Økologisk, biodynamisk ris fra indre Nepal. Og sånt. Ja, det virker som TS har gjort det. 10.000 for en person? Er det sant? Ærlig talt, syns det er overkill. Man trenger ikke å bruke 10.000 for å spise sunt. Men ja, hvis TS har ikke noe bedre ide hva som kan gjøres med pengene, da er det bare å bruke på unødvendige utgifter. Ellers er vi 2 stk og så bruker vi mellom 4 og 5 tusen, det inkluderer ute-spising minst 2 ganger per måned.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 Jeg er hellig overbevist om at mennesker ikke trenger masse kjempedyre spesialprodukter for å opprettholde en sunn livsstil, selv om man trener. Kan gå med på proteintilskudd og ekstra vitaminer dersom man er veldig aktiv, men type hvetegress, gojibær, spirulina osv tror jeg ikke tilfører noe særlig mer enn man kan erstatte med billigere alternativer (friske grønne grønnsaker, vanlige hagebær, tran/omega-3 i rimeligere versjon)... For å si det slik, jeg har studert et sted hvor de jobber med alger (jfr spirulina), og selv om det helt klart er masse nyttige stoffer i algene og det forhåpentligvis blir mulig å utnytte dette i stor skala, så flirte en del av forskerne godt av at forbrukere betaler i dyre dommer for et lite glass med alger... 1
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #18 Skrevet 25. september 2011 (endret) Nei, det er ikke nødvendig å bruke så mye for blott å overleve. Men liker man foie gras, trøfler og god vin er ikke 10 000 så mye. Endret 25. september 2011 av Schotten–Baumann
SmallTalk Skrevet 25. september 2011 #19 Skrevet 25. september 2011 Hva jeg og samboeren bruker på mat i måneden har jeg ikke peiling på, men jeg tipper at det er snakk om 5000-6000 kr. Da spiser vi litt ute, laget det vil har lyst på der og da til middag og spiser lunch i kantina på jobben hver dag. 10.000 kr for en person er alikevel litt vel mye, og jeg fatter ikke hvordan det er mulig å bruke det dersom man kun lager maten hjemme... :klø:
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #20 Skrevet 25. september 2011 Nei, det er ikke nødvendig å bruke så mye for blott å overleve. Men liker man foie gras, trøfler og god vin er ikke 10 000 så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå