Hazey Jane Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Har masse rester fra lammestek i går, og lurer på hvordan jeg skal varme det opp, så det blir bet mulig. Har saus, poeter og grønnsaker til. Jeg har nå skåret det opp i skiver. Skal jeg ha det i aluminiumsfolie? I form med aluminium over? Olje oppi i så fall? Varme det i sausen? Hvor varmt skal ovnen stå på? Hilsen kandidat for Hellstrøm :D Håper på god hjelp!
Gjest Lille-pus Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg tro faktisk at jeg ikke hadde varmet opp kjøttet, men hatt glo-varm saus, poeter og grønnsaker Tynne skiver kald lammestek med glo-varm saus over, og med dampende varme grønnsaker til, synes jeg er en fin-fin måte å beholde kjøttet akkurat passe stekt på
Kladd Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Jeg ville varmet det opp i sausen. ser for meg at det holder seg mer saftig da. Har du restegrønnsaker, kan du jo varme de sammen med kjøttet også.
Gjest fjosa Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Hiv alt i en form (sausen også), gjerne tomater i tillegg. Dekk med hjemmelaget potetmos og putt i ovnen. Salat er godt til.
Gjest Spinell Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg ville gjort enten som Kladd eller som fjosa. Begge deler er lettvint og greit, så det hadde kommet an på hva jeg hadde hatt mest lyst på den dagen Å pakke kjøttet i alufolie og varme det i ovnen går også an, men jeg synes akkurat den løsningen har lett for å bli ganske tørr.
Rumle Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 (endret) . Endret 28. september 2011 av Rumle
Hazey Jane Skrevet 30. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2011 Jeg la alle kjøttrestene i en form med litt smør her og der, ikke mye, og dekket det med aluminiumsfolie. Jeg hadde også oppi potetrestene Sausen varmet jeg bare opp. Og grønnsakene var nye. Det ble smaskens
Gjest Survival Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Når vi har rester av lammestek, bruker jeg å varme det i stekovnen littegrann. Jeg setter ovnen på 175-180 grader, og varmer hele den delen som er igjen av steken i ovnen til det er varmt igjennom. Bruker ikke for mye varme. Det skal jo ikke bli stekt på nytt, skal jo bare få varmet seg opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå