Gå til innhold

Varme opp lammestekrester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse rester fra lammestek i går, og lurer på hvordan jeg skal varme det opp, så det blir bet mulig.

Har saus, poeter og grønnsaker til.

Jeg har nå skåret det opp i skiver.

Skal jeg ha det i aluminiumsfolie? I form med aluminium over? Olje oppi i så fall? Varme det i sausen?

Hvor varmt skal ovnen stå på?

Hilsen kandidat for Hellstrøm :D

Håper på god hjelp! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tro faktisk at jeg ikke hadde varmet opp kjøttet, men hatt glo-varm saus, poeter og grønnsaker :)

Tynne skiver kald lammestek med glo-varm saus over, og med dampende varme grønnsaker til, synes jeg er en fin-fin måte å beholde kjøttet akkurat passe stekt på :)

Skrevet

Jeg ville varmet det opp i sausen. ser for meg at det holder seg mer saftig da. Har du restegrønnsaker, kan du jo varme de sammen med kjøttet også.

Skrevet

Hiv alt i en form (sausen også), gjerne tomater i tillegg. Dekk med hjemmelaget potetmos og putt i ovnen. Salat er godt til.

Skrevet

Jeg ville gjort enten som Kladd eller som fjosa. Begge deler er lettvint og greit, så det hadde kommet an på hva jeg hadde hatt mest lyst på den dagen ;)

Å pakke kjøttet i alufolie og varme det i ovnen går også an, men jeg synes akkurat den løsningen har lett for å bli ganske tørr.

Skrevet (endret)

.

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg la alle kjøttrestene i en form med litt smør her og der, ikke mye, og dekket det med aluminiumsfolie. Jeg hadde også oppi potetrestene :)

Sausen varmet jeg bare opp.

Og grønnsakene var nye.

Det ble smaskens :)

Skrevet

Når vi har rester av lammestek, bruker jeg å varme det i stekovnen littegrann. Jeg setter ovnen på 175-180 grader, og varmer hele den delen som er igjen av steken i ovnen til det er varmt igjennom. Bruker ikke for mye varme. Det skal jo ikke bli stekt på nytt, skal jo bare få varmet seg opp litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...