AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Egentlig burde jeg stilt dette spørsmålet på et litt mer kinky forum, men siden dette skal være en gave til min kjære, og vi begge er medlemmer av de mer kinky forumene blir det litt vanskelig... men jeg vet jo at det finnes noen kinky folk her også, så kanskje jeg får noen gode råd her. Jeg har altså lyst å kjøpe en bok om bondage til min kjære. Vet at det finnes mye tips på nett slik at man egentlig ikke trenger bøker, men det blir mye enklere å slappe av når man bare kan bla litt i en bok. Det må være helt grunnleggende. Vi er i hovedsak interessert i bondage som er estetisk vakkert. Noen tips? Jeg lurer litt på å kjøpe bøkene til Two Knotty boys, men har også hørt om en bok av Jay Wiseman? 1
Gjest Katten. Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Henger meg på denne - en "kunst" jeg kan skuffende lite om.
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg ville absolutt gått for "Two knotty boys showing you the ropes" ja, særlig siden du nevner estetikk. Den av Jay Wiseman har ikke så mange bilder, og blir, etter min mening, dessuten litt for repeterende og nesten skolebokaktig. Kom på at jeg kanskje burde nevne at den boken kun går ut på teknikk, forskjellige måter å binde på osv, vet ikke om det var det du var ute etter? Endret 25. september 2011 av Cathrine88
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar. Det er i hovedsak kun teknikken vi er ute etter ja. Ser at de har gitt ut flere bøker, bl.a. back on the ropes. Bør man kjøpe begge når man først er i gang, eller holder den første boka for en god stund? Jeg tror ikke min kjære kommer til å bli den største entusiasten med det første unnsett, så kanskje det holder med en bok... Fortsatt åpen for flere forslag.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Og hvor mange meter tau bør jeg skaffe? Må jo nesten gi noe tau sammen med gaven. Noe tau har vi, men jeg har så lyst på rødt tau...
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar. Det er i hovedsak kun teknikken vi er ute etter ja. Ser at de har gitt ut flere bøker, bl.a. back on the ropes. Bør man kjøpe begge når man først er i gang, eller holder den første boka for en god stund? Jeg tror ikke min kjære kommer til å bli den største entusiasten med det første unnsett, så kanskje det holder med en bok... Fortsatt åpen for flere forslag. Da trenger dere nok ikke begge. Måtte sjekke bøkene mine nå - Back on the ropes har fargebilder og flere typer knuter, så det er kanskje like greit å gå for den istedenfor. Selv om 60 måter å binde på muligens ikke er så nyttig for en som ikke er den største entusiasten. Regner med at det er du som skal bindes?
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Og hvor mange meter tau bør jeg skaffe? Må jo nesten gi noe tau sammen med gaven. Noe tau har vi, men jeg har så lyst på rødt tau... Rødt nylontau får du tak i uten problem, bare å sjekke ebay. Hvor mye blir jo en smakssak, men heller for mye enn for lite, tau er ikke så dyrt heller. Husk, ikke for tynt tau, det gnager seg inn, gjør vondt (på en dårlig måte) og lager stygge merker.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Regner med at det er du som skal bindes? Jeg håper da det... Takk for rådene dine, går nok for en av bøkene til disse knutete gutta.
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Jeg håper da det... Just checking. :gjeiper: Det finnes jo folk som prøver å overtale en ekstremt uentusiastisk partner til å la seg binde, og i sånne tilfeller tror jeg ikke bøkene hadde hjulpet noe særlig.
edderkoppdame Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 har du ikke gått i speideren?
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 har du ikke gått i speideren? Man lærte såpass mye interessant der altså? Huff, jeg visste det var en tabbe å kaste bort barndommen min på ballett! 1
Sekretæren Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Denne er nydelig http://www.amazon.com/Seductive-Art-Japanese-Bondage/dp/1890159387
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Denne er nydelig http://www.amazon.com/Seductive-Art-Japanese-Bondage/dp/1890159387 Enig. Men språket er, mildt sagt, blomstrende...
muesli Skrevet 1. oktober 2011 #15 Skrevet 1. oktober 2011 Eg foretrekker Two Knotty Boys sin "back on the ropes" =)
muesli Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Dei har forresten instruksjons-filmer også Endret 1. oktober 2011 av muesli_5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå