AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hei, Jeg er en jente på 23 år som ikke vet hvilken retning jeg skal ta. Jeg har jobbet som markedsfører, og har et selvstendig foretak der jeg styrer alt. Jeg er flink med økonomi og markedsføring. Problemet er at det ikke er dette jeg vil jobbe som. Jeg ønsker å jobbe med mennesker. Jeg tenker sykepleier, lærer etc. Problemet er jo at jeg har så og si null erfaring. Jeg har aldri sittet barnevakt, og har ikke anledning til å prøve det ennå. Drømmeyrket er det lite tvil om at det er. Men bare jeg nevner det blir folk sjokkert. Jeg kunne godt i andres øyne trengt en støttekontakt Jeg er litt sær med andre ord, men kunne aldri dratt dette i JOBBsammenheng. Mine personlige egenskaper, gode og dårlige: Jobber noe dårlig i team Har en høy forståelse over mennesker 100 % seriøs i jobbsammenheng God til å skrive, litt dårlig i kommunikasjon Kan og vil hjelpe et menneske til det bedre Opptatt av å lede å vere med på å bestemme rutiner/styring Jeg blir snart gal av å ikke bestemme meg! Hvem skal jeg høre på? Hva tenker dere?
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Helseledelse du tenker på? Så lenge du styrer unna direktørposten ved OUS Der blåser det nok hardt for tiden.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Helseledelse du tenker på? Så lenge du styrer unna direktørposten ved OUS Der blåser det nok hardt for tiden. Formulerte meg litt dårlig der Nei, tenker på ledelse gjerne i form av markedsføring og økonomi. F.eks en bedrift som selger et spesielt produkt.
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Helseyrket er i hvert fall trygt og givende. Vil dog råde deg til å ta litt ekstra spesialisering slik at du slipper å jobbe på aldershjem.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Du trenger ikke ha noen tidligere omsorgserfaring for å bli sykepleier. De færreste som begynner har det. Ikke vært barnevakt? Javel, hva så. Eller mener du at du ønsker å prøve det ut før du investerer i en utdannelse? Da må du vel neste skaffe deg en jobb på et aldershjem eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå