Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tydeligvis vært veeldig uheldig inatt :sjenert: Når jeg skulle ringe etter skyss funka ikke tlf til å ringe meg, da jeg kom jeg så jeg at den var våt inni skjermen, så jeg slo av tlf og putta den i en pose med ris over natta.. Nå får jeg til å skru på tlf, men skjermen lyser ikke.. What to doo? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dette funker med iphone, og det kan hende at det allerede er for sent. Men når jeg mista mobilen min i vannet en gang, så dro jeg hjem, tok ut batteriet og lå mobilen inn i stekeovnen på rundt 100 grader. Etterpå funka den som bare det :)

Skrevet

Stikke innom nærmeste autoriserte Apple reparatør. ;)

Skrevet

Jeg har mista min i vannet en gang jeg og, og da slo jeg den av nesten med en gang.. Men det er ikke bare å fjerne batteriet på iphone da. Men kanskje jeg bare ska la den fortsette å ligge i posen med ris? Synes det er så rart at alt funka, bare ikke lyset på skjermen :(

Skrevet

Min erfaring med ris er bra, men jeg lot den ligge en uke. I tillegg byttet jeg ris et par ganger.

Skrevet

Okei, da får den bare ligge da.. Noen andre tips? :S

Skrevet

Men er det i det heletatt noe håp selvom skjermen er mørk NÅ da? :S

Skrevet

Har nå skrudd opp tlf slik at den nå er i to deler.. Jeg ser at det er litt kliss inni den, men så leste jeg på nettet at ettersom det er sukkerholdig drikke jeg har søla på den, skal den skylles i rent vann, men det tørr jeg ikke prøve på.. Forslag? :S

Skrevet

Det var dumt at du åpna den, for da ødela du garantien din, om du hadde det. Tror du like greit bare kan kjøpe ny, egentlig.

Skrevet

Ta med deg iphone til en euronics eller el-kjøp butikk. De hjalp meg å få vekk sukkerholdig stoffer når jeg hadde sølt på champagne. Da spraya han forsiktig med en spray ment for å løse opp og fjerne sukker og klisserier, tok en fem minutter eller noe. Av og til er det litt håp :)

Skrevet

Hadde ikke noe garanti

Man har automatisk 3 års garanti på alle sånne ting, om man kjøper i butikken, tilfelle du ikke var klar over det.

Skrevet

Jeg fikk den av ei venninne.. og nei jeg var ikke klar over det.. tenkte det var 1 års garanti

Skrevet

Man har automatisk 3 års garanti på alle sånne ting, om man kjøper i butikken, tilfelle du ikke var klar over det.

Dette er feil. Garanti er noe som produsenten tilbyr utover det som allerede er fastsatt av forbrukerkjøpsloven. På ting som er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år, så har man 5 års reklamasjonsrett.

Merk at reklamasjonsrett og garanti er to vidt forskjellige ting!

Skrevet

Er du helt sikker på det? Jeg mener å ha lest at ting som kjøleskap osv har 5 års gara... ømm... reklamasjonsrett, mens mindre ting som telefoner, PCer osv. har 3 år.

Skrevet (endret)

Er du helt sikker på det? Jeg mener å ha lest at ting som kjøleskap osv har 5 års gara... ømm... reklamasjonsrett, mens mindre ting som telefoner, PCer osv. har 3 år.

Helt sikker ja. Har kjørt ganske mange reklamasjonssaker opp i gjennom årene, både for meg selv og for dama.

Et lite utdrag av forbrukerkjøpsloven, kapittel 6.

§ 27. Reklamasjon

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Det er altså 2 og 5 år som gjelder ;)

Endret av Xmir
Skrevet

Hav slags ting er det som har 2 års reklamasjonsrett da? Finnes det ting som ikke er lagd for å vare vesentlig lengre enn det?

Skrevet
Her har du en lenke du kan lese på med gjeldende rettspraksis for slike spørsmål.
Skrevet

Uansett, så har jeg no tørka alt som er å tørke.. :S Kompis mente det var skjermen, eller kretskortet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...