Gå til innhold

Labrador som søler noe SINNSYKT når han drikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal passe en labrador en uke nå og han kliner noe helt sinnsykt når han drikker og etterpå. Hjemme der han bor bruker de et digert vaskevannsfat som de har i gangen.

Når han drikker så slafser han noe helt j**lig og etterpå så klasker det vann fra munnen hans som han drar med seg gjerne fra kjøkkenet, ut i gangen og videre i stua. Har aldri sett noen hund som griser sånn, og vi har hatt noen hunder..

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør min golden rettriver også.

• Liker 2
Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har ikke truffet en hund til nå som ikke søler når de drikker. Jeg pleier å legge litt plast under vannskåla for å skåne gulvet, og så ha et håndkle i nærheten sånn at jeg kan tørke kjapt under haka deres så det meste av vannet forsvinner :) Pleier å funke:)

Skrevet

Min labrador gjør akkuratt det samme, han slafser i seg vannet og plasker nedi der med kjeften sin, det er vann i hele huset etter han, bare digre vannspor etter han. Han har vannskåla si rett ved kjøkkenbenken vår, så hver gang jeg går inn på kjøkkenet så blir jeg dyvåt på sokkene, jeg må veldig ofte bytte sokker flere ganger til dagen fordi han søler så enormt med vann over alt :fnise:

Skrevet

Samtlige av mine retrievere griser med vann. De drikker lenge etter de er borte fra skålen. Altså fortsetter å slafse lenge mens de går bort fra vannet. Rister seg gjerne litt også :kjefte:

Har ikke noe godt råd dessverre. Tror bare de er sånn :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg har en Toller (også retriever) og han griser overhodet ikke når han drikker. Er ikke så mye som en dråpe utenfor skåla.

Jeg har ikke annet råd enn å stå klar med tørkefilla og tørke dyret rundt munnen når han er ferdig med å drikke.

Skrevet

sånn er min labrador også, jeg har enten en avis eller en plate papp under vannskåla og legger den sånn at den dekker der han søler mest rundt skåla. :regn:

den rasen der er nok ikke så fisefin av seg :hund:

• Liker 1
Skrevet

Haha.. som å høre min gamle golden. Vann overalt. Det var bra hun slutta å dykke i vannskåla etterhvert. Det ble veldig grisete. Men veldig morsomt å se på :)

Vi brute en sånn bordbrikke som skålene stod på, da blir det ikke så mye vann på gulvet. Du kan jo også legge et håndkle i forkant hvis det er for stor sprutsone på hunden.

Er visst vanlig hos retrievere dette.

Skrevet

Retrivere er jo badehunder, så kanskje det er derfor de søler så fælt? De skulle egentlig ønske de badet :)

• Liker 2
Skrevet

hehe godt å se det er fler!

For å si det sånn, det hjelper hverken med avis eller underlag, han søler seriøst til flere kvadrat. Han er helt enorm..

Menne.. når vi er i gang her:

Hva gjør jeg når han bjeffer når han står ute? Altså, sånn som nå f eks. Nå har jeg gått en times tur med han, han har fått ut vannskåla si og biteleka. Han lider ingen nød, for å si det sånn. Har stor hage og en lang line. Selskapssyk?

Når jeg "roper" NEI inni huset, så tier han litt. Er dette måten å gjøre det på?

Skrevet

Hvis han ikke er vant til å stå i bånd så kan det være derfor han bjeffer.

• Liker 1
Skrevet

Hehe! Min labrador søler også, men han holder "heldigvis" sølet rundt vannskåla. Jeg har alltid en klut under skåla som fanger opp en del av vannet, men vi må flytte den rundt på gulvet ofte slik at vannet ikke trekker seg ned i parketten. Må skifte klut iallefall en gang om dagen, og da er den så våt at det renner :P

Skrevet

Du får feste små mopper på lappene hans, så han tørker opp etter seg og :fnise:

Skrevet

Han står i bånd hver dag der han bor, men de er rett og slett DRIT LATE MED HAN og har ikke oppdratt han. (Ja, har lov å si det for det er mine foreldre ;) )

Han er ikke noe annerledes der, men de bor ikke sånn til at det sjenerer noe. Derfor jeg lurte på en kreativ løsning.

Nå er mann og barn ute og snekrer gjerde og nå er det ikke ne lyd på han, selskapsgrisen.

Jeg har litt lyst å få litt ordentlig kustus på han denne uken, har hatt han en helg før og fikk til veldig mye bare på de to dagene. Nå har vi liksom en uke, hvis dere skjønner..

• Liker 1
Skrevet

Det gjør min leon også. Såpass mye at jeg må advare gjester når de skal på kjøkkenet.

Bruker i dag Tisselaken under badelaken som tar i mot noe. Ellers finner du bekk-stien fra kjøkkenet til stua himla lett. :regn:

Skrevet

Det gjør min portugisiske VANNhund også.. Helt VANNvittig!

• Liker 2
Skrevet

Min Rottweiler søler også, men jeg har lært han å bli ved skåla til det ikke renner lengre, samt å slikke seg rundt munnen før han får gå.

Han får heller ikke gå inn før jeg har tørket labbene hans, etter vi har vært på tur. Ligger det et håndkle på gulvet stiller han seg på det mens han venter.

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

det gjør minn labrador også

Anonym poster: 965ff59eebbab0399a3108a2ada83464

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg bruker billige ryer fra typ Jysk som jeg har under skåla. Også har jeg alltid moppen stående tilgjengelig

Gjest Vevila
Skrevet

Heelt ot! Men ei venninne av meg hadde en veldig feminin dobbermann-tispe som sugde i seg vannet fordi hun ikke likte at vannet sprutet opp i nesen hennes(eiers teori :laugh: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...