Gå til innhold

Hvor mye innboforsikring har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsikringsselskapet anbefalte oss å forsikre innboet i boligen for over 1 mill kr , noe som jeg syntes hørtes alt for mye ut , så jeg lurer på hva som er vanlig å forsikre innboet sitt for ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsikringsselskapet anbefalte oss å forsikre innboet i boligen for over 1 mill kr , noe som jeg syntes hørtes alt for mye ut , så jeg lurer på hva som er vanlig å forsikre innboet sitt for ?

Du bør tenke over hva du faktisk har av invetar. Gå f.eks. gjennom klesskapet og se for deg at du skal kjøpe inn alle klærne på nytt. Det samme med innholdet i bokhylla, samlingen av filmer og musikk. Se deretter etter hva du har av møbler, elektronikk, kjøkkenutstyr osv. Da vil du oppdage at du sannsynligvis har store verdier. Innboforsikringen skal også dekke leiekostnader for annen bolig (gjerne opp til 2 år) hvis boligen din blir ubeboelig i en periode.

Skrevet

Jeg og sambo har bare standardforsikringen gjennom LO. Vet den er på 100 000, men vet ikke om den blir på 200 000 siden vi begge er i LO?

Skrevet

Min innboforsikring er på 2 millioner kroner.

Ikke fordi jeg har så mye eiendeler, men fordi neste trinn under er kun 300.000 kroner. Har kollektiv forsikringsavtale gjennom arbeidstakerorganisasjon, til en hyggelig pris.

Skrevet

Vår er på 750.000. Når vi ein gong flyttar i større hus, kjem vi nok til å utvide den. Det blir fort pengar av både kvitevarer, brunevarer, klær, kjøkkenutstyr, møblar osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...