Gå til innhold

barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg er en jente på snart 16 år som har lyst til å bli barnevakt til noen.

Det hadde vært fint om du kunne komme med råd om hvordan jeg kan bli barnevakt og hvor mye jeg burde bli betalt.

Endret av Kråkesaks
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Hei. Jeg er mor til en jente på 16 år som sitter en del barnevakt. Hun får 50 kr timen på hverdager og 500 kr for en fredag eller lørdagkveld.

For å få jobb kan du hente opp lapp på butikk i nærheten f. eks. Hvis du får noen oppdrag er det viktig at en voksen sjekker opp hvordan disse folkene er, evt er med 1. gang og hilser på. Hos oss har det gått via venner og bekjente.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var mye barnevakt når jeg var på din alder. I hovedsak for naboer! Så hvis du bor i et nabolag hvor det er mye barn kan du jo tilby deg, enten ved å snakke med naboene eller henge opp lapper.

Moren min var litt venninne med noen av nabodamene, så for meg var det hun som ordenet mange av "jobbene". Ble en ganske populær og ettertraktet barnevakt for hele nabolaget etterhvert, hehe.

Jeg fikk vel betalt ca.50-100 kr timen, litt ettersom barne var våkne eller om de sov.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en barnevakt, og vi har flere tenåringer i nabolaget, men jeg synes ikke det føles rett å spørre dem. Så jeg hadde satt stor pris på en lapp i postkassa eller et spørsmål når vi møtes ute.

Skrevet

I dag tror jeg de fleste er veldig glad for tilbud om barnevakt, siden mange ikke har familie som kan stille opp.

Si ifra til folk du kjenner/vet om med barn. Fortell det til foreldrene dine, slik at de kan spre ryktet videre osv. Det hjelper at folk vet om at du er interessert, så kommer plutselig jobbene.

Lapp på butikken, i borettslaget, på studentbyen i nærheten osv kan sikkert også gi napp:)

Skrevet

Hei jeg er en jente på snart 16 år som har lyst til å bli barnevakt til noen.

Det hadde vært fint om du kunne komme med råd om hvordan jeg kan bli barnevakt og hvor mye jeg burde bli betalt.

hadde vært veldig glad hvis jeg fant en lapp på butikken om noen som vil sitte barnevakt. Kunne tenkt meg en 16åring som satt kanskje 1 time noen hverdager så jeg kunne få trent litt.

Skrevet

Det hadde jo gått an å lage en tråd her inne hvor folk som kunne tenke seg å være barnevakt, og folk som trenger barnevakt kan skrive inn, så kanskje man finner en match:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...