Gå til innhold

Hvor begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er en jente på 21 år, med ganske så liten peiling på trening og kosthold. Har bestandig vært slank, og aldri hatt lett for å legge på meg. Har bestandig spist absolutt det jeg vil der og da.Er 1,73 høy og har på det meste veid 59-61 kg deromkring. Den vekten jeg har ligget på lengst er 58 kg, og syntes at det var greit.

Men, nå har det seg sånn at jeg har slitt med spiseforstyrrelser det siste året, og per dags dato ligger jeg på 52,5 kg. Er ganske tynn, men greier bare spise 1-2 ganger daglig.

Hver gang jeg prøver å legge på meg, legger det seg på magen, ser ut som jeg er gravid! Så det jeg vil nå er å legge på meg uten at alt bare legger seg på magen! Kan jeg trene uten at jeg bare blir tynnere av det? Vil ha flat mage, men samtidig ikke være et vandrede skjelett.

Har ikke tilgang til å kunne bruke treningsstudio. Men det jeg kan bruke er: ridning, vanlige gåturer, jogging, lett terrengløyper og hjemmeøvelser.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbli slank,men sunn?

Endret av meangirl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er fullt mulig å drive med kroppsvektøvelser hjemme, men uten tyngre vekter vil det aldri bli like effektiv styrketrening som på treningsenter.

Uansett. En knippe øvelser du bør/kan trene:

- Knebøy i løse luften. Kan gjøres med hopp.

One legged squat - En tyngre variant av knebøy

http://www.youtube.com/watch?v=YYWhkctnP2o- Gående utfall

inchworm - Har denne norsk navn?

- dips mot en stol eller benk

- armhevning

- kalles også "hang up"

- planken

- jente hang up

Det finnes sikkert flere øvelser du kan gjøre, men dette er dem jeg kommer på i farten.

Prøv først å se hvor mange du kan gjøre av hver før du setter opp et treningsprogram.

Skrevet

Takk for mange tips, men jeg vil prioritere å gå opp i vekt først, ikke bare trene for å risikere å miste enda mere vekt

Skrevet

Takk for mange tips, men jeg vil prioritere å gå opp i vekt først, ikke bare trene for å risikere å miste enda mere vekt

Hvis du ikke trener vil du primært gå opp i fettvekt. Du bør derfor inkludere styrketrening med økt energi-inntak.

Kan du drikke melk er dette et fint tillegg for å øke totalt energiinntak.

Lag smoothies med linfrøolje, egg, banan og bær og litt vann for å regulere konsistensen. Næringsrikt og sunt.

Skrevet

Som Supraspinatus sier burde du trene samtidig som som du spiser deg opp i vekt. Du vil jo øke muskelmassen, men passe på at fettprosenten ikke går i taket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...