Gå til innhold

Presentasjonsangst

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er en gutt på 19 år som har verdens fineste og beste kjæreste. vi har vært sammen i snart 2 år men jeg sliter enda i perioder med presentasjonsangst. jeg har litt samme problem på jobb og hos lege osv men dette er lettere å takle.

jeg blir dritkåt (!!!) av hun liksom, men noen ganger blir jeg så nervøs og hjertet dunker og jeg blir svimmel og alt... og etterhvert begynner jeg å få krampe for jeg er så anspent.

hva kan jeg gjøre?? noen tips??

er ikke noen spesiell grunn tror jeg. noen ganger kan det være litt det at hun har hatt mange før meg, er populær og sånt mens jeg har ikke en gang kysset andre enn hun :(

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spørre legen om å få en resept på betablokker. Tabletten selo-zock er blodtrykksregulerende. Den har også den effekt at den får hjerte til å slå roligere. Du trenger ikke noen stor dose, feks 50mg. Betablokkere brukes av feks artister med sceneskrekk.

Skrevet

en gang var jeg så fortvilet at jeg tok en vival/valium eller sånt beroligende stoff av kjæresten min. det hjalp veldig da. kan dette sammenlignes med effekten av betablokk???

Skrevet

Jeg synes rådene her er VELDIG dårlige.

Slike problemer løser man med kommunikasjon, og ikke med kjemi. Jeg vilde synes det var veldig uansvarlig av en lege å skrive ud betablokkere eller benzodiazepiner på dette grundlaget.

Snakk med kjæresten din, og fortell hva du opplever. Hvis hun er glad i deg, vil hun nok være forståelsesfuld, og hjelpe deg til å slappe av bedre. Piller løser absolut ingen verdens ting i din problemstilling.

• Liker 1
Skrevet

Tror kjæresten din vil bli 'stolt og smigret' av det du har skrevet her, jeg.. Hadde jeg vært kjæresten din ville jeg satt pris på at du hadde sagt nettopp dette, slik at jeg ikke trodde det var noe 'galt'.

Har dere sex? Ofte?, jeg vet kjæresten min og har prestasjonsangst, han har ikke sagt det direkte, men jeg har fått inntrykket av det.

Vi har 'aldri' sex, og har vi det er det kun hvis det har vært alkohol i bildet.

Selvom jeg innerst inne vet at det er div problemer for han med tanke på prestasjonsangst å ha det, at han ikke får den opp, blir stiv nok, osv, så blir det til at jeg siden vi aldri har sex og han aldri tar intiativ til noe som helst av seksuell grad lenger (det være seg fingring, osv ), så blir det til at jeg tenker at han ikke liker meg, at det er meg det må være noe galt med, at han tenner ikke på meg, osv... For hvorfor i alle dager vil han ikke ta på meg, osv, osv... Jeg vet han hadde sex med eksen sin, men jeg må være dårligere i senga enn hun, osv, for det må jo være meg det er noe med - for han vil jo ikke med akkurat meg... :tristbla:

Du ser sikkert tegninga.

Derfor, det hadde vært mye bedre om han hadde fortalt meg direkte hvordan det egentlig ligger an.

Ta deg f.eks; hvis jeg var kjæresten din og du kom til meg og sa nettopp det du skrev over her, jeg hadde blitt brusende glad inni meg, og tenkt at 'oj', like han meg såå godt!....ååå...*sukk*..

Ikke sant? :yvonne:

Så kan dere ta det pent og sakte, uten 'forventninger'.

Ligge nakne inntil hverandre på kvelden, ta på og kose,uten at det nødvendig skal eskalere til sex bare fordi man koser med hverandre og stryker hverandre på kroppene... Kysse, kline, stryke og slappe av sammen... (for jeg regner med at det 'slår seg vrangt' hos deg når det dreier seg om sex?).

Hadde jeg bare kunne gjort det samme med kjæresten.

Men det er tydeligvis uaktuelt.

Kommer jeg bare i nærheten av penisområdet uten på bukse eller boxer, skyver han hånda mi bort...

Det har skjedd hver gang i over et halvt år nå, så det er ikke rart at det gnager meg at det er MEG det er noe galt med...

Nei, snakk med jenta di du, jeg tror ho kommer til å bli veldig glad jeg, og ikke minst lykkelig over å høre hva du føler for ho. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

hehe takk for tips. har sagt det til henne hun har hatt angst tidligere (ikke presentasjons,men andre), så hun forstår veldig godt og igår skjedde det pga jeg visste vi skulle få besøk og var redd de skulle komme rett inn hvis ikke vi var ferdig. men da sa hun bare tips til meg og "geleidet" meg gjennom det og det gikk kjempebra. hun er veldig forståelsesfull og det er jeg glad. men problemet mitt er liksom at når det skjer en gang blir jeg redd hver gang at det skal skje igjen og når jeg tenker på det skjer det.

vi snakket om det i 2-3 timer i går og følte det hjalp, men er likevel redd at det skal skje igjen for jeg er så redd at hun skal bli lei seg :( hun er vant til ganske fine og populære gutter som og at de liksom kan få stå i mange timer eller vandre rundt i huset med stå og sånt. hun skjønner godt at det er kanskje ikke vanlig og hun sier hun mye heller vil ha meg enn noen av de, men en fest vi var på før vi ble sammen var det en gutt som fikk stå bare hun kom inn i rommet og jeg føler liksom at jeg er "dårlig" i forhold til det hvis dere skjønner siden jeg er redd for noen situasjoner..

vi har sex hver dag , noen ganger flere. hun sa meg et tips om at jeg bare gir et lite pip til henne hvis jeg merker jeg blir nervøs så tar vi det en annen tid når jeg ikke er redd så jeg ikke forsterker med nederlagene, men det er jo så frustrerende når jeg er så kåt og bare vil knulle henne mer enn alt i verden og herremann ikke vil.

det jeg er redd er at noen skal se oss, høre oss, å ha sex ute/offentlig selvom det ikke er noen der, redd for at hun ikke skal syns det er deilig og sånt. jeg aner ikke hvorfor! hun mener kanskje det har en sammenheng med noe når jeg var mindre, men jeg vet ikke så mye om sånt.

og du som skrev det med naken var litt morsomt, for det sier hun og og det virker ganske bra faktisk :)

var bare så veldig kjipt nå for det har ikke skjedd på nesten 7 mnd også bare fikk jeg helt noia igår... men tror det skal gå bra etter vi fikk snakket og sånt.

tusen takk for hjelpen!! <3

Skrevet

bare for å komme med en kvikk oppdatering så hadde vi sex 3 ganger idag og det lille "uhellet" igår er nok godt gjort opp for. hehe!! hun er herlig som forstår så godt, vet ikke ka jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde turt å fortelle det eller snakke om det!! og igjen takk for rådene :)

Skrevet

Jeg er veldig glad på dine vegne. :)

En liten ting. Prestasjonsangst, ikke presentasjonsangst. ;)

Skrevet

Jeg er veldig glad på dine vegne. :)

En liten ting. Prestasjonsangst, ikke presentasjonsangst. ;)

"Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'prestasjonsangst' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka."

???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...