Gå til innhold

Hvor mye bryr menn seg om ordleggelse i meldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg noen ganger kan ha en ganske direkte og konfronterende måte å ordlegge meg på/ kommunisere. Lurer på om dette kan skremme bort menn? Eller har dette ingenting å si dersom de er interessert i å møte jenta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer selvfølgelig an på mannen. For min del har det lite å si, om det ikke bryter med den generelle personligheten til jenta.

Dialekt og sms-språk er derimot en regelrett turn-off.

Skrevet

Kommer jo kansje lit an på hvilken setting/samtalen går i og HVA som blir sakt igrunn.. men klart, Om en dame jeg liker og har truffet 1 gang framstår som , direkte,kvass og bestemt så vil jo dette opfattes som et lite angrep eller knsje lit voldsomt og kan bli funnet litt negativt.. men selvsagt,, kommer an på.. Kan du gi et eksempel?? lettere å svare konkret da :)

Skrevet

Jeg er ikke mann, men hvis du er direkte kan vel det være vel og bra da menn ofte påstår at de hater "hinting"? :fnise:

Skrevet

Jeg vet ennå ikke hva du mener med direkte.

Er det: "Kom å pul meg?" Eller: "Kommer du ikke med pizza, så skjærer jeg ballene av deg?"

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg noen ganger kan ha en ganske direkte og konfronterende måte å ordlegge meg på/ kommunisere. Lurer på om dette kan skremme bort menn? Eller har dette ingenting å si dersom de er interessert i å møte jenta?

Næh! Direkte er bra. Sparer tid.

• Liker 1
Skrevet

Næh! Direkte er bra. Sparer tid.

Jeg er enig faktisk

MEN , hehe

Er alt like greit å være direkte om?

Jeg mener, om jeg har fått en ny dame, forholdet er 3 dager gammelt og vi skal på middag med venner for å bli kjent å preanter å slik.. Så kommer denne damen ut fra badet etter 2 timer med pyntig å føler seg flott på alle måter smiler fint og stiller spørsmålet, " ser jeg fin ut nå eller?" åsså har hun kansje på seg en for JÆ sminke, mindre vakkert antrek ++ Så gale at du faktisk har problem med å se på det.. er det då på sin plass å bare si, " beklager men det der så ikke bra ut!" for da vet jeg ikke om Direkte, lengre sparer tid serdu ;) eller det sparer tids bruk på forholdet som ikke er lengre da men.. See my point? så direkte kan være så mangt.. dirket som i, kom, jeg vil hjem å slite deg ut, det er bra, eller som "gidder ikke komme i dag for et trøtt" å den slags, sparer tid og er ærlig men kan virke litt skremmende kansje?? men skal slutte kverulere nå, bare ser ting fra alle kanter jeg :)

Skrevet

Er du aggressiv så er det sjelden positivt.

• Liker 1
Skrevet

Diskuterte nettopp dette med en singel venninne. Vi ble enig om at noen menn skremmes av at man er direkte, mens andre er direkte selv.

Og med direkte, mente vi å komme til saken, ikke gå rundt grøten. Noen liker åpenbart å sende halvkvedede flørtemeldinger fram og tilbake i månedsvis før de bestemmer seg for om de tør å treffes, mens andre syns det er tull å kaste bort tid på å melde og ønsker å være mer direkte om intensjonene. Folk er forskjellige.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Menn minner sånn sett om hunder.

Dersom du tar tak i ørene hans, stirrer ham dypt inn i øynene og snakker TYDELIG kan det nesten virke som om han forstår det du sier :fnise:

Ellers - når det gjelder ordvalg i meldinger så bryr menn seg sånn cirka 1 promille sammenlignet med kvinner. Når det er sagt, dersom du velger å gå rundt grøten, bruker leng flere ord og vendinger enn nødvendig så kan du ikke bli grinete når han misforstår. For det vil han garantert gjøre.

Rene ord for penga jenta mi, det er det som funker.

• Liker 1
Skrevet

Tja...etter sex på første daten lurte jeg på hva som er greia og en hel masse overflødige ord som like gjerne kunne ha kokt ned til det enkle spørsmålet: Har du lyst til å treffe meg igjen? Tenker at det ble litt mye klabb og babb i én setning og at jeg muligens hørtes snurten ut, eller som at jeg nå, fordi vi har hatt sex, tror vi har et forhold på gang :gjeiper: Har egentlig bare mest lyst til å treffes igjen for mer tafsing :fnise: Men han virker ikke så veldig interessert, skjønt slettes ikke avvisende. Lurte derfor på hvor mye man kan ødelegge/skremme bort ved det man sier, eller om noen gutter bare er ute etter ONS og ikke MNS (multi-night-stands :gjeiper: ) Eller om han syntes sexen var ræva...

Skrevet

"Har du lyst til å treffes igjen" syntes jeg er veldig bra, det viser at hun heller ikke ønsker å gå rundt grøten i evighet. Jeg hater selv spill og tull, så det hadde vært positivt. Så den måten å være direkte på er bra.

Men noen har også aggressive tendenser når de er direkte, til dels veldig mye, og DET er veldig negativt. Jeg har kuttet ut dating på grunn av aggressivitet en gang før for å si det sånn.

Skrevet

Har egentlig bare mest lyst til å treffes igjen for mer tafsing

Sånn, fikset meldingen for deg! :)

Hvis det er det du vil, hvorfor ikke bare si det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...