LadyLiss Skrevet 2. desember 2003 #1 Del Skrevet 2. desember 2003 Enkelt spørsmål: Dersom man har normalt matinntak, men spiser avføringstabletter, vil men da gå ned i vekt? Min fornuft tilsier nemlig at kroppen tar opp den næringen den trengen før maten blir "omgjort" til avføring, og at man dermed sitter igjen med ingenting annet enn fucka opp tarmsystem. Er jeg på bærtur? Eller er det en bitteliten sjanse for at man likevel vil gå ned i vekt? Vær så snill, ingen formaninger eller skjenneprekener... Setter veldig stor pris på å få svar på spørsmålet -og bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 2. desember 2003 #2 Del Skrevet 2. desember 2003 Ettersom jeg har skjønt kan man gå ned noe i vekt, OG ødelegge tarmen fullstendig. Dette vil ofte vare resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2003 #3 Del Skrevet 2. desember 2003 Man går ned i vekt, men tarmen vil ganske raskt bli "lat" og da har du et mye verre problem. Min venninne gjorde dette og ble ganske tynn. Til slutt var tarmen hennes så "frustrert" at hun begynte å få voldsomme smerter og svimmelhetsanfall når hun var på do. Høydepunktet kom den natten hun gikk på do, besvimte og ble funnet av samboeren - liggende i sin egen avføringstabletteksplosive avføring. Digg! Hun misbrukte ikke avføringstabletter lenge, men har likevel store problemer med tarmsystemet i dag. Du ba om å ikke få en moralpreken og jeg mener heller ikke å gi deg det. Men jeg føler likevel behov for å fortelle deg hva som kan skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #4 Del Skrevet 2. desember 2003 Du går ikke direkte ned i vekt med avføringstabeletter.Om noen som spiste sånne skulle gå ned i vekt måtte det ha vært andre faktorer inne i bildet.Du kan riktignok miste endel vann, men det er også alt..Tenk logisk, før maten rekker å nå de "nedre systemene" har kaloriene allerede blitt tatt opp.Det eneste avføringsmidlene kan bidra med er å få "avfallet" raskere ut..men det har ingen slankende effekt! (har lest endel ernæringsfysiologi/litteratur om spiseforstyrrelser de senere år, og mener å ha belegg for mine påstander) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. desember 2003 #5 Del Skrevet 3. desember 2003 Min fornuft tilsier nemlig at kroppen tar opp den næringen den trengen før maten blir "omgjort" til avføring, og at man dermed sitter igjen med ingenting annet enn fucka opp tarmsystem. Er jeg på bærtur? Vær så snill, ingen formaninger eller skjenneprekener... Setter veldig stor pris på å få svar på spørsmålet -og bare det. Jeg tro fornuften din har rett, og at du egentlig er ganske smart og ikke hiver deg inn på denne galeien. Siden du ber om ikke å få skjenneprekener så har du tydeligvis skjønt at det er en grunn til akkurat det - og dermed har du tydeligvis egentlig fattet poenget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyLiss (ikke innlogget) Skrevet 3. desember 2003 #6 Del Skrevet 3. desember 2003 Ok, da har jeg spist mine siste avføringspiller... Og godt er det, for det var ikke noe gøy den uka det varte! Burde vel skjønt at det ikke nytter å gjøre det på lettvint-måten, så da er det tilbake på diett...men det er så mye vanskeligere å skjule for mine samboere! *Sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvorfro må du skjule dietten? med mindre den består av kun 1 eple, er det ingen grunn til at de skal merke det hvis du spiser sunt, 5g om dagen og små porsjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katarine Skrevet 3. desember 2003 #8 Del Skrevet 3. desember 2003 Avføringspiller gjør at du går ned i vekt ja - men det gjør du også ved å skru av deg hodet, skjønner? Du blir ikke tynnere, men du mister bare væske, og det er livsfarlig på lang sikt. Og kroppen tar opp det aller meste av kaloriene likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyLiss (ikke innlogget) Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvorfro må du skjule dietten? med mindre den består av kun 1 eple, er det ingen grunn til at de skal merke det hvis du spiser sunt, 5g om dagen og små porsjoner. Vel, det er nettopp det den gjør (pluss/minus), eller kommer til å gjøre dersom jeg begynner der igjen. Og da får jeg skikkelig kjeft... Vet ikke om jeg orker et behandlingshelvete igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 3. desember 2003 #10 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel, det er nettopp det den gjør (pluss/minus), eller kommer til å gjøre dersom jeg begynner der igjen. Og da får jeg skikkelig kjeft... Vet ikke om jeg orker et behandlingshelvete igjen. Eehhh.. Kanskje du trenger litt behandling? Ikke vondt ment. Men du kan jo ikke leve på så lite mat! :o www.nettros.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyLiss Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 3. desember 2003 Jo, man kan faktisk det...helt til man sprekker, og går over til å være bulemetiker. Etter en stund har man har skjønt hvor stor belastning man er for de rundt, og tar seg sammen...helt til den dårlige samvittigheten tar over og leder en inn i ny faste-periode. Tro meg, jeg vet hvilken helvetesring det er. Problemet er at jeg ikke har tid til en ny behandlinsperiode, det står for mye på spill akkurat nå. Derfor må jeg altså skjule det for mine samboere, som er troende til å få meg innlagt på dagen. Dessuten vil de bli så ufattelig skuffet og fortvilet, og det orker jeg ikke. Og forresten så har jeg blitt vant til å spise nå, og det er jo så godt! I could get used to this... Vehl...jeg får se hva jeg får til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #12 Del Skrevet 3. desember 2003 Du er syk, og du vet det. Men du har ikke tid til å bli frisk...? Hva ville du sagt til en person med kreft som kom og sa dette til deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyLiss Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 3. desember 2003 Helt ærlig, jeg vet ikke, Poirot. Vet jo at jeg høres helt på jordet ut, men jeg er faktisk veldig frisk akkurat nå. -Samtidig som jeg ikke holder det ut lenger, lengter slik etter sulten. Hæ, var det noen som sa ambivalens? Men, den "gode" nyheten er jo at jeg, som sagt, ikke har tid til behandling. Det er klin umulig å slutte å spise uten at samboerne mine merker det = behandling og grining. Ergo, jeg kan ikke slutte å spise, i allefall ikke helt. Derav avføringspillene, som jeg nå har sluttet å spise. Oj, ser man det! Prioriteringen min er ikke så værst sunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. desember 2003 #14 Del Skrevet 3. desember 2003 Ladymiss, jeg skjønner hvordan du har det. For å si det sånn, historien din høres veldig lik min. Håper det går bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. desember 2003 #15 Del Skrevet 3. desember 2003 Du bør ta kontakt med Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser. Dette handler om mer enn mat og du trenger helt klart hjelp. Dette er ikke kjeft, men omsorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #16 Del Skrevet 4. desember 2003 En gang i tiden hadde ikke jeg heller "tid" til behandling, og ble sykere og sykere, før jeg klappet sammen helt.Og det tok veldig lang tid før livet mitt var stablet på beina igjen! En rusmisbruker f.eks har vel heller ikke "tid" til behandling, han/hun er for opptatt med å ruse seg.. Det er mye bedre å legge seg inn selv enn å bli tvangsinnlagt..og vil du virkelig leve slik som dette? Jo før du får hjelp, jo større sjanse er det for at du kan komme over dette, og slippe å streve med dette resten av livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyLiss Skrevet 4. desember 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 4. desember 2003 Takk for tips og gode hensikter, det varmer. Men IKS og ROS, samtaleterapi, tvang og akupunktur...jeg vet hvilket tilbud som finnes. Jeg vet at jeg trenger mer hjelp. Jeg vet at dette handler om mer enn mat. Jeg vet at jeg ødelegger kroppen min. Dere trenger virkelig ikke å fortelle meg det! Student som jeg er -midt i eksamenstid og attpåtil heltidsarbeidende og sosial- jeg har ikke tid, penger eller ork til behandling nå. Slik er det bare. Uansett, takk for nyttig info om avførinsmidler -jeg fikk vite det jeg trengte, og det var jo det tråden handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #18 Del Skrevet 4. desember 2003 Vel..forsøk å få i deg mer enn et eple om dagen fremover da, sånn at du har krefter til eksamen Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå